Gradle Eğitimi

Anıl Emre Özçelik
Kodcular
Published in
1 min readOct 30, 2019

--

Herkese merhabalar.Bu eğitim serisinde sizleri Gradle hakkında bilgilendirmeyi umuyorum.Eğitim içerisinde sizleri sıkmadan hem başlangıç seviyesinde bilmeniz gerekenleri anlatıp hem de (şirket içerisinde de kullandığımız bir build aracı olduğu için) kendi tecrübe ettiğim püf noktalarını araya sıkıştıracağım.Burada amaçladığım şey detaylara girip boğulmak değil,kafanızda Gradle’ın basit düzeyde kullanımı hakkında fikir sahibi olmanızdır.Eğer bu konu hakkında eğitim sonrasında daha detaylı bilgi sahibi olmak isterseniz Gradle In Action kitabını tavsiye ederim.

Eğitimi planını da genel olarak aşağıdaki gibi düşünüyorum.

Eğitime başlamadan önce Gradle’ın neden build araçları içerisinde önemli bir seçenek olduğunu merak ediyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

Son Güncelleme: 08/12/2019

1.Bölüm: Gradle’ın İndirilmesi ve Bilgisayarınıza Kurulması

2.Bölüm:Gradle’ın Temelleri

3.Bölüm: Gradle ile İlk Java Projesinin Oluşturulması

4.Bölüm: Gradle’ın Çoklu Projelerde Kullanılması

5.Bölüm: Gradle’ın Java Web Uygulamaları ile Kullanılması

6.Bölüm: Gradle’da Dependency Yönetimi

7.Bölüm: Gradle Wrapper

8.Bölüm: Incremental Build

İyi çalışmalar.

--

--