Linux’e Hangi Dağıtımla Başlanmalı?

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular
Published in
2 min readAug 23, 2019

Linux dağıtım incelemelerine başladığımdan beri en sık aldığım mesajlardan biri de “ilk defa Linux kullanacağım. Hangi dağıtımı öneririsiniz?” oldu. Bu mesajı da çok sık görmeye başlayınca bu konuda da bildiğim kadarı ile bir şeyler yazmayı istedim. İlk olarak size şunu söyleyeceğim bu yazıda direk şu ya da bu dağıtımı kullanın demeyeceğim. Sadece daha önce deneme imkanım olan dağıtımlardan size en uygun olabilecekleri size sunacağım.

Hangi Dağıtım?

Aslında bu sorunun net bir cevabı yok sizin ne isteğinize göre bu sorunun da cevabı değişecektir. Eğer kolay kullanımlı, çoğu insanın kullandığı, bir sorununuz olunca ulaşabileceğiniz ve sorununuzu çözebileceğiniz bir forumu olan, Windows’a benzeyen bir dağıtım arıyor, çok sıkıntı çekmeden yavaş yavaş öğreneyim diyorsanız size önerim Linux Mint veya Deepin Os olur. Bunun yanında Debian tabanlı olmasın Arch tabanlı olsun ama yine bu özelliklere sahip olsun derseniz de Manjaro olur. Bunun yanında çok güncelleme almaması benim için sorun değil hatta daha iyi stabil stabil kullanayım derseniz de size gönlümde her zaman bir yeri olan Elemetary Os’u öneririm.

Bunun yanında az çok Linux kullanmayı seviyorum, biraz da farklılık arıyorum ama başıma da sorunlar çıkarıp beni uğraştırmasın diyorsanız sizi hemen Ubuntu Budgie incelemesine alalım. Yine size pek sorun çıkarmayacak Pisi Linux veya Pardus’u da önerebilirim.

Bunların yanında ben bunları istemiyorum, adı bile bilinmeyen bir şeyler olsun kullanımı kolay olsun derseniz de mutlaka Endless Os’a bakmalısınız.

Kısaca özetlemek gerekirse ne istediğinize göre hangi dağıtım ile başlayacağınız değişir. Şimdiye kadar 20–25 tane incelem yaptım ve hepsinin kendine göre kolay olan/ zor olan kısımlarını gördüm. Bu nedenle bir dağıtım seçmeden önce aklınıza en çok yatan en çok hoşunuza giden 3–5 dağıtımı bir sanal makineye kurup deneyin. Bu deneme sonunda da içinize en çok sinen hangisi olursa onu kullanmaya devam edin :)

--

--

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular

https://ali.net.tr sürekli yeni bilgiler edinmeyi, edindiği bilgileri de blogunda paylaşmayı seven biriyim :)