Okullu programcılara , kendimce tavsiyeler

Eyüp Uygur
Kodcular
Published in
2 min readMar 3, 2018

Okullu programcı arkadaşlarım,yazı dizime hoşgeldiniz. Bugün sizlere profesyonel bir dilde değil ama kendimce ufak tavsiyeler vercem.Benim ismim Eyüp 18 yaşında,çılgın bir coderım , benimde yazılımla aramız haşır neşirliğimiz 😃,1.5 senedir var. Sizlere bu 1.5 senede , profesyonellerden dinlediğim bazı tavsiyeleri vercem , fazla sıkmayayım sizi ,başlayalım..

Bu işi sevin…

Evet sizlere ilk tavsiyem bu , yazılımı,kodları sevmeniz. Hani vardır ya bir söz “Bir işi severseniz , ömür boyu çalışmış olmazsınız” heh tam olarak bundan bahsediyorum. Bu işi ne çok para var diye yapın(para için yaparsanız,emin olun bir süre sonra mutsuz olcaksınız), ne de kendi alanınız diye bu alanı okuyun.

Lovee

Mantığını çözün,pratik yapın,ezber yapmayın!

Hayat hikayemden bahsedeyim biraz bu konuda , ben meslek liseliyim ve okuldaki öğretmenleri biraz gömmüş gibi olcam, ama gömcez artıkk🙌.Neyse,bilişim teknolojileri alanına ilk girişim, yazılımla ilk defa tanıştığım zamanlar 😃.Öğrenceğime inanıyordum , merakım vardı da ama işler hiç öyle olmadı biliyor musunuz 😮?.Size,bilişim öğretmenlerimizin nasıl bir şekilde ders anlattığını anlatıcam şimdi ;). Şöyle anlatıyor , tahtada bir iki defa anlatıyor, mantığını anlatıyordu diyelim “Bunu hemen deftere yazın”.No no no!. Bu defalarca böyle oldu arkadaşlar; anlatıyor , deftere yaz???.Sınıfın çalışkanı,herşeyi biliyordu tabi sınıfta, dersleri iyi olan bu konuda iyi , diğerleri mal :D. Neyse yani kısaca ezberci bir anlatım , diğer derslerde nasıl oluyorsa , programlama derslerini de öyle düz anlattılar, genel konuşmuyorum başka okullarda farklı olabilir 😝.Kısaca programlamada ezber yapmayın kesinlikle ! ve bol bol pratik yapın,deftere yazarak değil gerçek dünya olan kod ekranına yazarak tabi ki ve MANTIĞINI ANLAYIN,KODU EZBERLEMEYİN!.

Ücretli kurslara karşıyım!

  • -Ya abi Udemy diye bir yer varmış,baya profesyonel dersler veriyor duydun mu?
  • -Aynen,almayı düşünüyorum ama para sıkıntım var abi,param olunca başlamayı düşünüyorum…

Şimdi bu konuşmayı neden yazdım diye sorarsanız,bir iki üniversiteli arkadaşla tanışmıştım kendilerinden kaynak isteyince bana Udemy’i söylediler,bende girdim ücretsiz değilmiş.Onlara Bu ücretsiz değil dedim,Onlarda:

  • -Evet ama güzel dersleri var profesyonel hemde 😅

Şimdi,o kurslar evet sizi bir yere getirebilir bunda hemfikirim ama almayın kimseye tavsiye etmem(düşüncem). Hazıra konmayın arkadaşlar, “programcı ,araştırma ruhuna sahiptir”. Evet , bir proje yapmak isteyin ve o proje için gerekli şeyleri internette bedava bulun…Böyle çok zevk alırsınız , aynı kodu yazarsanız o metod ne işe yarıyor dersiniz,sonra o ne işe falan böyle böyle mantığı anlarsınız..He illa videolu kaynak istiyorsanız size önerim www.udacity.com.Profesyonellerden ders alın 😄..

--

--

Eyüp Uygur
Kodcular

Full Android Devoleper , İstanbul, Years: 18