Python — Tkinter Pencere Oluşturma

MUSTAFA YILDIZ
Kodcular
Published in
3 min readJul 10, 2022

Gerekli fonksiyonlar programa dahil edilecek. Pencere oluşturulacak. Pencere konumu ve boyutu hesaplanacak. Pencereye bir başlık verilecek. Pencere sürekli çalışır hale getirilecek.

Photo by Vojtech Bruzek on Unsplash

KOD:

import tkinter as kaynak

AÇIKLAMA:

import komutuyla programa tkinter adlı dosyayı dahil ediyorum. Bu dosyada daha önceden oluşturulmuş fonksiyonlar var. Fonksiyonlar biriktirilmiş.

Dosya ismi tkinter. Bunu farklı bir isimle çağırmak istiyorum. Bunun için as komutu ile yeni bir isim veriyorum: kaynak

Şimdi kaynak adlı dosyadan daha önceden kodlanmış fonksiyonları istediğim zaman istediğim yerde çağırabileceğim ve çalıştırabileceğim.

KOD:

pencere_1 = kaynak.Tk()

AÇIKLAMA:

Kaynak isimli dosyadan Tk() fonksiyonunu çağırıyorum. Bu fonksiyon pencere kuruyor. Bu işlevi pencere_1 isimli bir değişkene atıyorum.

KOD:

pencere_1.state("zoomed")

AÇIKLAMA:

Ardından pencerenin durumunu belirlemem gerekiyor. Yani geometrisini ve konumunu… Bunun için kaynak adlı dosyadan state() fonksiyonunu çağıyorum. Bu fonksiyon pencere_1 adlı değişken üzerinde çalışacak. Bu yüzden . ile fonksiyonu değişkene bağlıyorum. Sonra bir parametre veriyorum. Bu parametre: zoomed. Anlamı, yakınlaştırma. Pencerenin tam ekran olarak oluşturulmasını sağlayacak.

KOD:

pencere_1.title("ASDF")

AÇIKLAMA:

Şimdi ise kaynaktan title() fonksiyonunu alıyorum. Bu fonksiyon oluşturulacak olan pencereye başlık verecek. Bu yüzden fonksiyon benden bir parametre bekliyor: başlık_ismi . Ben başlık ismi olarak ASDF verdim. Bu fonksiyon pencere_1 adlı değişken üzerinden çalışacağı için fonksiyona değişkeni bağlıyorum.

KOD:

pencere_1.mainloop()

AÇIKLAMA:

Şimdi ise oluşturulan pencerenin bir an değil sürekli çalışmasını sağlamalıyım. Bunun için kaynakta mainloop() fonksiyonu var. Bu fonksiyon oluşturulan pencerenin kapatılana dek çalışmasını sağlıyor. Yani sınırsız bir döngüde…

NOT-0: Eğer oluşturulan pencerenin tam ekran değil de sizin belirlediğiniz bir boyutta ve de yine sizin belirlediğiniz ekran konumunda çalışmasını istiyorsanız:

KOD:

pencere_1.geometry("700x600+400+100")

AÇIKLAMA:

Kaynaktan geometry() fonksiyonunu çağırmalısınız. Bu fonksiyon parametreler alıyor. Fonksiyona parametreler vermelisiniz. Şu parametreleri:

  • x eksenindeki boyutunu. Yani genişlik ölçüsünü. Örnekte bu, 700 sayısı.
  • y eksenindeki boyutunu. Yani yükseklik ölçüsünü. Örnekte bu, 600 sayısı.
  • x ekseninde ekrandaki konumu. Örnekte bu, 400 sayısı.
  • y ekseninde ekrandaki konumu. Örnekte bu, 100 sayısı.

— — TÜM KODLAR

import tkinter as kaynak
pencere_1 = kaynak.Tk()pencere_1.state(“zoomed”)#pencere_1.geometry(“700x600+400+100”)pencere_1.title(“ASDF”)pencere_1.mainloop()

Python dilinde, tkinter kütüphanesiyle oluşturulabilecek minimum özellikte bir pencere ancak bu kodlar ile oluşturulabilir.

--

--