Köy Okulları Değişim Ağı
kodegisim
Published in
4 min readMar 16, 2019

--

Çocuk Atölyeleri Programımıza katılan Eğitim Fakültesi öğrencilerinden, Muş Alparslan Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin sürece dair görüşlerini sorduk.

Keyifli okumalar! 🌼

Öncelikle dün çok eğlendim, mutluydum ve heyecanlıydım. Çünkü bu projeye dahil olduğumdan beri her geçen gün yeni yeni etkinlikler öğreniyorum, öğretmenlik mesleğine anlamlar yükleyebiliyorum ve bir nebze de olsa öğretmenlik mesleğinin verdiği mutluluğu ve hazzı yaşıyorum.

Dün, köydeki gözlemlerimiz hakkında konuştuk, duygu ve gözlemlerimizi ilettik. Veliler, öğrenciler ve öğretmenler hakkında görüşlerimizi ve duygularımızı ilettik. Bu konular üzerine konuşmak beni çok umutlandırdı ve mutlu etti. Tuğba hocayla tanıştık ve bir öğretmenin imkansızlıkları nasıl iyilestirebildiğini ve nasıl yeni umutlar, mutluluklar doğurabileceğine şahit oldum. Daha 1.sınıftayım ve bu duyguları yaşamak öğretmenlik mesleğine erkenden başlamak, bir sınıf ortamına girmek ve öğrencilerle bir arada olmak beni çok mutlu etti. İleride öğretmen olursam bir köy okulunda öğretmen olmanın nasıl bir şey olduğunun bilincine vardım. Ve ne mutlu bana ki öğretmenim demenin hayalini kurmaktayım. Birçok çocuğa örnek bir öğretmen, abla, anne olmanın, bir hayat ışığı olmanın hayali içerisindeyim ve bunun için elimden gelenin en iyisini yapacağım…

Berivan Tuğal, Muş Alparslan Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencisi

🌞

Dün yaptığımız etkinlikte çok eğlendim. Oynadığımız oyunlar, konuştuğumuz konular tüm yorgunluğumu aldı ki çok yorgundum. Gittiğimiz köyde yaşadıklarımız, gördüklerimiz ve bunları. dile getirmek, etkinliklerle pekiştirmek bizim için çok iyi oluyor. Tuğba Hocanın bize anlattıkları, oynadığımız oyunlar, ilerde öğretmen olursak ki umarım oluruz o zaman yapacaklarımıza rehber olacak diye düşünüyorum. Buluştuğumuz her vakit iyi ki de öğretmen olacağım diyorum. Ve bu mesleğe olan saygım gitgide artıyor. Çocuklarla ilgilenecek olma ve onların kalbine dokunabilecek olmanın düşüncesi beni her defasında heyecanlandırıyor. Yaptığımız etkinlikte “Köy Okulunda Öğrenci Olmak” başlığı altında bir sunum yaptık ve bu sunumda gördüğümüz köy okulundaki öğrencileri düşünerek onların umudunu, mutluluğunu anlattık hep. İmkansızlıklara rağmen okuma aşklarını anlattık. O köylerde velilerin bize olan tutumlarından bahsettik ki bizi çok samimi bir şekilde karşıladılar. Öğretmenleri çok sevdiklerini dile getiriyorlardı. Daha öğretmen olmadan, birinci sınıfken böyle bir heyecanı, mutluluğu yaşamak güzeldi.. Ben hep köyde öğretmen olmanın zor olacağını düşünürdüm. Olumsuz tarafından bakardım. Şu an diyorum ki umarım ilerde bir köyde küçücük çocuklara umut kaynağı olabilirim.

Semanur Akyol, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencisi.

🍀

Bugün KODA ekibinden Tuğba ve Fatmanur hocalarımız ile eğlenceli bir gün geçirdik. Öncelikle. hep birlikte bir çember oluşturduk ve tanışma etkinliği yaptık. Çemberin ilk halkasında bulunan kişi kendi adının ilk harfiyle başlayacak şekilde kendisini yansıtan bir sıfat söyledi. Çemberde bulunan ikinci arkadaş ise kendinden önceki arkadaşını ve kendini ifade eden sıfatı söyledi. Bu şekilde çemberin son halkasına kadar devam etti. Son sırada yer alan İsmail arkadaşımız ise 20 kişinin sıfatlarını başarılı bir şekilde saydı.

Daha sonrasında yaptığımız etkinlik ise bir önceki hafta gittiğimiz köy ziyareti hakkındaki görüşlerimizdi. Bu ziyaret sırasındaki gözlemlerimiz, duygu ve düşüncelerimiz ile ben olsaydım böyle yapardım diyebileceğimiz şeyleri belirtmemiz istendi. Arkadaşlarımız karışık bir şekilde yazdıklarımızı okudular. Sonrasında ise 3 gruba ayrıldık ve her bir gruba verilen kağıtlara konuştuklarımız hakkında yazı yazmamız veya resim çizmemiz istendi. Her grup tahtaya çıkarak oluşturduğu ürünü bizlere sundu.

Son etkinlikte. ise Tuğba hocamız halkanın ortasına geçti ve ‘şu’ diyerek işaret ettiği kişinin ‘bu’ demesi, yanındaki iki arkadaşın ise ‘o’ demesini istedi. Oyunun hızlanması durumunda geride kalan veya söyleyeceği şeyi şaşıran arkadaşlar eleniyordu. Bu şekilde oyunun kazananını seçtik. Günümüz çok güzel ve eğlenceli geçti. Oyun oynarken öğrenmiş olduk. Köy ziyareti sırasında bizim dikkatimizi çekmeyen şeyler bazı arkadaşlar tarafından fark edilmiş. Böylece bizde köyü ve eğitim şartlarını birçok açıdan görmüş olduk.

Sümeyya EROL, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğrencisi.

🌸

Topluma hizmet dersimizi KODA ile yürüteceğimizi duyunca neler yapacağımız hakkında bir fikrim yoktu. Çünkü daha önce KODA’yı duymamıştım. Bizi farklı şeylerin beklediğini düşünmüştüm. Öyle de oldu. Geçen hafta bir köy okuluna gittik ve okul gezisinde bulunduk. Veli ziyareti yaptık. Veliler çok sıcakkanlıydı. Okul çok güzeldi. Bizim için iyi bir deneyim oldu. Oraya gittiğim için çok mutlu oldum. Çok eğlendim.

Dünkü derste köy ziyareti yaptığımız. günün. analizini yaptık. Köydeki veliler, öğrenciler ve öğretmenler hakkında konuştuk. Köydeki okulda gözlemlediklerimizi, neler hissettiklerimizi ve biz olsaydık neler yapardık ile ilgili düşüncelerimizi kâğıtlara yazıp tahtada bulunan kartonlara sırasıyla yapıştırdık. Bunları birkaç arkadaşımız sesli okudu. Her gruba birer karton verildi. Bizim kartonda köy velileri yazılıydı. Biz de köydeki veliler hakkında bir şeyler yazdık. Sonrasında grup arkadaşlarımızla sırasıyla sunum yaptık. Bu şekilde kendi düşüncelerimizi söyledik ve fikir alışverişinde bulunduk. Köydeki veliler, öğretmenler ve öğrenciler hakkında bilgi sahibi olduk. Köylerde öğretmenlik yapma şansımız olursa bizleri nelerin beklediği ve neler yapmamız gerektiği hakkında bilgi sahibi olduk. Arkadaşlarla oyunlar oynadık. ‘Bu-Şu-O’ oyununu oynarken çok eğlendik.

Kübra Yılmaz, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğrencisi.

🍀

Geçen hafta cuma günü Muş’ta bir köy okuluna gittik…

Öğretmenliğin tadına samimiyetle söylüyorum ilk kez orada vardım. Eskiden köy okuluna atanmak ile ilgili tereddütlerim vardı. Ama artık yok. Oradaki öğrenciler, veliler, öğretmenlerin bilgi verme çabası görülmeye değerdi. Dün de üniversitemize, ziyaret ettiğimiz köy okulunda büyük emeği olan Tuğba Hoca geldi. Onu tanımak güzeldi. Yaptığı, emek verdiği her şeyi anlattı, bizzat kendimizde gördük zaten. Bir okulu güzelleştiren; akıllı tahtası, güzel giyinen öğrencileri, velileri ve süslü püslü sınıflar değil. Vicdanlı, olduğu yer neresi olursa olsun güzelleştirmeye çalışan bir öğretmen yeterli. Dün yaptığımız etkinliklerde köy okulunda veli, köy okulunda öğretmen ve köy okulunda öğrenci olmaya yönelik gözlemlerimize yer verdik. Sonra sunum şeklinde bunları anlattık. Kendimizi çok güzel bir şekilde ifade ettiğimiz etkinlikler yaptık. Köy okulundaki anılarım tekrar canlandı.

Gürci Boral, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğrencisi.

--

--

Köy Okulları Değişim Ağı
kodegisim

Köylerde değişim yaratmak için köylerde görev yapan öğretmenlerle eğitim gönüllülerinin ortak girişimi…