Kod Gemisi’nde Stajdan İş Hayatına Yolculuk: Kamer Elciyar

Özlem Çakmak
Kod Gemisi
Published in
4 min readJan 29, 2020

Kod Gemisi tayfasına 2019 Yaz Stajı döneminde yazılım stajyeri olarak katılan Kamer Elciyar ile kısa bir röportaj yapıp kendisini nasıl geliştirdiğini ve şu an hangi görevde çalıştığını konuştuk.

Kamer Elciyar

- Kod Gemisi’yle ne zaman tanıştın ve Kod Gemisi’ni nereden duydun?

Yaz stajı için araştırma yaptığım bir dönemde, Twitter’da, kodilan.com’un açıldığına dair bir duyuru gördüm. Yeni açıldığı için ilan olmayacağını düşünerek girdiğim sitede Kod Gemisi ile karşılaştım. İlanda Java ve Spring anahtar kelimelerini görünce de bu ilanın bana uygun olabileceğini düşündüm.

- Kaç aylık bir staj dönemi tamamladın?

Yaklaşık üç aylık bir staj dönemi geçirdim.

- Staja kabul sürecin nasıldı?

Staj için başvuru yapmamın üzerinden kısa bir süre sonra bir telefon görüşmesi yaptık. Karşılıklı olarak tanışma maksadıyla yapılan kısa bir konuşmaydı. Ben de aklıma gelen birkaç soruyu sordum ve sonrasında yazılım geçmişimden bahsettiğim ve kullandığım araçları/kütüphaneleri/dilleri anlattığım teknik bir telefon konuşması yaptım. Bu telefon konuşmasından sonra Ankara’da ikamet ettiğim için internet üzerinden görüntülü teknik mülakata girdim. Gayet samimi bir konuşma havasında geçen ve bazı teknik eksikliklerimi fark ettiğim bu konuşmanın ardından birkaç gün sonra staj için kabul edildiğime dair bir mail aldım. Mailde gelmeden önce hazırlık yapmam için bazı anahtar kelimeler ve konular vardı. Staj süresince de bu başlıklar altında çalıştım.

Staj başvurusu-kabul arasındaki zamanda kendi sürecimi takip edebileceğim ve sorular sorabileceğim bir web sayfası bulunması ve insan kaynakları ile sürekli temas halinde olmam staj konusunun ciddiye alındığını hissettirmişti.

- Kod Gemisi’ndeki organizasyon yapısı, iç iletişim ve kullanılan araçlar hakkında ne düşünüyorsun?

Stajımın ilk gününde mail adresime ait giriş bilgilerini aldım. Maile girdiğimde Jira’da oryantasyon işlerimin atandığını ve Slack davetiyesinin çoktan gelmiş olduğunu gördüm. Bu iyi hissettirmişti. Daha önce Jira kullanmamıştım. İlk gün kısa bir eğitim ile nasıl kullanacağımı öğrendim. Ondan sonra da stajımın sonuna kadar bilgisayarın başına oturduğumda “Acaba ne yapsam?” diye düşünmedim. Çünkü projenin geleceğine dair planlarımızı çoktan analiz edip Jira’ya taşımıştık. Kimseye bağlı olmadan projeye katkılarımı yapabiliyordum. Şirket içi iletişim için, DevOps süreçleri için farklı farklı araçlar kullanıyorduk ve bunlar da güzeldi fakat bir yazılım stajyeri olarak bana en çok kolaylık sağlayan araç Jira’ydı.

Şirket işi iletişim noktasında ne teknik anlamda ne de sosyal anlamda bir problem yaşadım. Aksine aile olmuş bir ekibe dahil olduğum için kendimi çok rahat hissettim. Sosyal anlamda beraber vakit geçirmekten zevk alan insanlarla beraber çalışmak, teknik anlamda ise bildiklerini paylaşmak isteyen insanlarla beraber çalışmak çok keyifliydi.

- Şu an Kod Gemisi’nde hangi pozisyonda çalışıyorsun?

Şu an Kod Gemisi’nde Java Yazılım Geliştirici olarak çalışıyorum.

- Staj dönemi seni hem teknik hem de bireysel anlamda iş hayatına nasıl hazırladı?

Stajımda, tek başıma çalışacağım, beni oyalamak için verilmiş bir projede değil de geliştirme aşamasında olan ve ekip çalışmasını tecrübe edebileceğim bir projede çalışmak beni çok heyecanlandırmıştı. Çünkü bunu henüz tecrübe etmemiştim. Projeye ilk dahil olduğum zamanlar doğru bildiğim temel ve basit yanlışları öğrenmekle geçti. Sorularım ne kadar basit ve temel olursa olsun sabırla dinleyip bana açıklayıcı cevaplar veren staj sorumlumun verdiği güven sayesinde çekinmeden aklıma gelen soruları sordum.

Git’i önceden kullanıyordum, GitFlow’u da duymuştum ama bunlar hep temel seviyedeydi. Bu konuları tecrübe etmek önemli gördüğüm diğer kazanımlarından bazıları. Çünkü tek başıma ne kadar kullanırsam kullanayım yaşamayacağım durumları bir ekiple beraber çalışırken yaşıyorum ve böylece öğreniyorum. Git’i bildiğimi düşünerek başladığım stajda çok hata yaptım ve bu hataları düzeltmek için çok şey öğrendim.

Diğer bir kazanımım ise özgüven oldu. Projede sorumluluk almak ve bazı kararları vermek zorunda kalmak güzel bir deneyimdi. Stajyer olduğum için verilen talimatları yerine getiren biri olarak görülmedim. Bir tahtanın başına geçip bir şeyler tasarlarken fikirlerim dinlendi ve böylece projeye etkim olduğunu gördüm. Bu durum projeyi sahiplenmemi, projeye dair fikirlerimi rahatça ifade etmemi ve “Projede neyi daha iyi yapabiliriz?” sorusunu sormamı sağladı.

Staj süresince, kod yazarken yaptığım iki yanlış alışkanlığıma da son verdim. Java’da veya JavaScript’te geliştirme yaparken kodu debug etmek için bir şeyleri konsola yazdırmak daha kolay geliyordu. Dilin ve IDE’nin sağladığı debug imkanlarını kullanmak yerine konsola yazdırmayı bıraktım ve debug işini usulüne göre yapmayı öğrendim. Debug aşamasında verileri manipüle edebilmek, akışı takip edebilmek ve kodla yaptığım değişiklikleri yerinde görebilmek çok zaman kazandırdı. Diğer alışkanlığım ise Spring Boot ile geliştirme yaparken yeni bir method, class veya anotasyon gördüğümde çok fazla araştırmadan kullanmamdı. Böyle yaptığımda çok fazla hata yapıyordum. Fakat doğrudan Spring’in kendi kodlarını okuyarak bir şeyleri keşfetmek yanlışlarımın önüne geçti. Hem de doğrudan dilin/framework’ün kendi kodlarını okumanın ne kadar öğretici olduğunu gördüm.

Ayrıca stajda blog yazısı yazma ve sunum yapma görevleri verildi. Blog konum REST API tasarım rehberiydi. RFC’leri inceleyerek kapsamlı bir blog yazısı yazdım. Sunum konum ise GraphQL’di. Sunumumda, giderek yaygınlaşan GraphQL’in avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedip teknik bir değerlendirmede bulundum. Daha önce de sunum yapmıştım fakat bilgi birikimi benden çok daha yüksek bir grup karşısında sunum yapacağım için daha derinlemesine bir araştırma yaptım. Bunlar da özgüven açısından güzel deneyimler oldu.

İş hayatına atılmada kendinizi geliştirmeniz için en önemli adımlardan biri olan staj döneminizde teknik ve bireysel anlamda sağlam bir donanıma sahip olabileceğiniz, ekip çalışmasını tecrübeli takım arkadaşlarıyla çalışarak görebileceğiniz ve gerçek projelerde çalışabileceğiniz bir staj deneyimi için ilanımıza basvuru.kodgemisi.com bağlantısından başvurabilirsiniz.

--

--

Özlem Çakmak
Kod Gemisi

HR & Administrative Affairs Executive @Kod Gemisi