Kod Gemisi’nde Stajdan İş Hayatına Yolculuk: Mertcan Gürcan

Özlem Çakmak
Kod Gemisi
Published in
2 min readFeb 13, 2019

Kod Gemisi tayfasına 2017 yaz stajı döneminde Devops stajyeri olarak katılan Mertcan Gürcan ile kısa bir röportaj yapıp kendisini nasıl geliştirdiğini ve şu an hangi görevde çalıştığını konuştuk.

Kod Gemisi’yle ne zaman tanıştın ve Kod Gemisi’ni nereden duydun?

2017'nin Mart ayında Kod Gemisi’yle tanıştım. Bir yıl önce Kod Gemisi’ne staj başvurusu yapan bir arkadaşımdan duydum ve onun tavsiyesi üzerine başvurumu gerçekleştirdim.

Kaç aylık bir staj dönemi gerçekleştirdin?

2 ay süren bir staj gerçekleştirdim.

Staja kabul sürecin nasıldı?

Mülakat sürecinde karşılaştığım sorular kendimi geliştireceğim yönü bulmamda büyük kolaylık sağladı ve yetkinliğimin hangi düzeyde olduğunu daha iyi şekilde ölçmüş oldum. Staj değerlendirme süreci yaklaşık 2 hafta sürdü ve ardından stajıma başlamış oldum.

Şu an Kod Gemisi’nde hangi pozisyonda çalışıyorsun?

Şu an Kod Gemisi’nde DevOps Engineer olarak çalışıyorum.

Staj dönemi seni hem teknik hem de bireysel anlamda iş hayatına nasıl hazırladı?

Staj sürecinde konteyner sistemlerinin geleneksel sanallaştırma yöntemleriyle arasındaki farkın nasıl oluştuğunu ve bunun yönetimini öğrenme fırsatım oldu. Ayrıca yazılım geliştirme süreçlerinde uygulamanın canlı ortama geçene kadarki akışın nasıl yönetildiğini, CI/CD kavramlarını ve araçlarını uygulayarak tecrübe ettim. GNU/Linux ortamında sistem yönetimi ve yazılım geliştirmede daha çok yetkinlik kazandım. Konteyner yönetim aracı olan Docker ile development, test ve production ortamlarını oluşturup yazılım geliştirme sürecinin nasıl optimize hale getirileceğini öğrenmiş oldum. Bu süreçlerde testin ne kadar önemli olduğunu ve nasıl konumlandırmamız gerektiğini kavrayıp bu konuda kendimi geliştirdim. Yazılım geliştirme sürecinde proje grubunun iletişimi ve kararların nasıl alındığı konusunda biraz daha olgunluğa kavuştum ve gerçek bir proje ortamını tecrübe etmiş oldum.

İş hayatına atılmada kendinizi geliştirmeniz için en önemli adımlardan biri olan staj döneminizde teknik ve bireysel anlamda sağlam bir donanıma sahip olabileceğiniz, ekip çalışmasını tecrübeli takım arkadaşlarıyla çalışarak görebileceğiniz ve gerçek projelerde çalışabileceğiniz bir staj deneyimi için ilanımıza basvuru.kodgemisi.com bağlantısından başvurabilirsiniz.

--

--

Özlem Çakmak
Kod Gemisi

HR & Administrative Affairs Executive @Kod Gemisi