Dart (Flutter) Objelerini nasıl klonlarız?

Haşim Yerlikaya
Kodiks
Published in
1 min readMar 20, 2020

Herkese Selamlar,

Çalıştığım projede bir objeyi klonlama ihtiyacım oldu. Bu konuyla alakalı ufak bir araştırma yaptım ve doğrudan bu işi görmek için geliştirilmiş paketler gördüm. Fakat daha basit bir yöntemle bu işlemi nasıl gerçekleştirebileceğimizi göstermek istiyorum.

Öyle zannediyorum ki hepimiz projelerimizde json serilizasyon işlemi kullanıyoruz. Bunun içinde classlarımızda fromJson ve toJson isimli iki metod oluyor. Bu metodları kullanarak objelerimizi klonlayabiliriz.

Fazla uzatmadan kodlara geçiyorum :)

Sınıfıma “clone” isminde bir metod ekledim. Bu metotta nesnemi önce json string’e dönüştürüyorum. Ardından tekrar nesneye dönüştürüyorum. Böylelikle datalarla birlikte elimde yeni bir nesne olmuş oluyor. ( “import ‘dart:convert’;” paketini eklemelisiniz)

Faydalı olur umarım, okuduğunuz için teşekkürler.

--

--