Bilgilerini Dijitale Taşı!

İrem Urfalıoğlu
Kodluyoruz
Published in
4 min readMar 28, 2023

Okumayı, yazmayı, insanlarla bilgilerini paylaşmayı ve yeni kişilerle tanışmayı seviyorsan doğru bir içeriğe denk geldin! 🤩 2020 yılında pandeminin başlamasıyla ve vaktimizin çoğunu evde geçirmemizle birlikte bir arayışa girmiştim. Öğrendiklerimi insanlarla nasıl paylaşabilirim? Benzer bölümde okuyan akranlarıma nasıl ulaşabilirim? Kendimi nasıl geliştirebilirim? sorularına cevap arıyordum. Daha sonra bir platformla birlikte LinkedIn mecrasını keşfettim. Bu platformda yeni insanlarla tanışıp, içeriklerimi binlerce kişiye ulaştırabiliyordum 🌿

Peki LinkedIn’in bu sihirli dünyası nedir? Hadi birlikte keşfedelim! 👀

🌎 Günümüzde LinkedIn daha çok ve network kavramlarıyla anılıyor. Topluluklarda ya da farklı sosyal ortamda tanıştığım kişiler de LinkedIn’i bu özelliklerle sınırlı olarak bilebiliyor. Fakat benim LinkedIn kullandığım süreçte bunun çok daha ötesinin olduğunu keşfettim 🌟

  • Okuduğum kitabın yazarıyla tanışıp merak ettiğim soruları sorma fırsatı yakaladım,
  • LinkedIn sayesinde staj buldum,
  • Öğrendiğim bilgileri heyecanla diğer insanlara aktardım,
  • Ortak projeler yapabileceğim arkadaşlar edindim,
  • Gündemi farklı alanlardaki insanların yorumlarıyla inceledim,
  • İnsanların paylaşımlarından daha önce hiç duymadığım alanları fark ettim,
  • Ve en önemlisi ürettikçe mutlu oldum 🙂

Şimdi LinkedIn’i keşfetmek için adım adım gidelim 🎯

Adım 1: Amaç Bul 🌿

Kendine şu soruyu sorarak ilk aksiyonunu alabilirsin: Neden içerik üretmek istiyorum? Örneğin yazılımla ilgili bilgiler mi paylaşmak istiyorsun? Yazılımın yanında hobi olarak ilgilendiğin bir alanı mı insanlara aktarmak istiyorsun? Öğrencilik / iş hayatı deneyimlerini mi paylaşmak istiyorsun? Amacına karar verdikten sonra bu amaçla ilgili insanları ağına dahil ederek başlayabilirsin. LinkedIn search (arama) kısmından ilgili anahtar kelimeleri yazarak insanlara ve topluluklara ulaşabilirsin. Bu maddeleri yaptıktan sonra ilk içeriğini oluşturabilirsin! 🥳

Kodluyoruz ekibi olarak, faydalanıcılarımızın ve gönüllülerimizin bir amaç doğrultusunda içerikler oluşturmasını destekliyor ve elimizden geldiğince onlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. Üniversite liderimiz İlayda Aydın, deneyimlerini güzel bir şekilde özetledi. Sizi onun yorumuyla baş başa bırakıyorum:

“Kodluyoruz hayatımda yeni bir pencere açmama vesile oldu. Linkedln, yazılıma yeni girmiş bir kızın takip ettiği insanların paylaşımlarını görmek için ara sıra girdiği bir mecra iken şu an paylaşım yaptığı ve network edindiği bir yer. Altı ayda Linkedln nasıl doğru kullanılır tecrübe ederek öğrendim ve Linkedln’de tanıştığım insanlar aracılığıyla yazılım patikamı çizdim. İçerik üretmeye başladım, yazı yazmanın verdiği hazzı keşfettim. Bu nedenle kendi web sitemi kurdum, deneyimlerimi, öğrendiklerimi yazıya döküp toplayacağım bir alan oluşturdum.”

Adım 2: Etkileşime Gir 🙌🏼

🌟 Hintli filozof Bhartrihari, “Bilgi, paylaştıkça çoğalan bir hazinedir.” der. Yani sadece kendi gönderilerinle sınırlı kalmayıp insanların gönderilerine yorumlar yapıp sorular sorabilirsin. Hem içerik paylaşan kişilere katkıda bulunabilirsin hem de merak ettiğin sorulara cevap alabilirsin. Böylelikle başka insanlar da senin yazdıklarını görür ve seninle bağlantıya geçebilirler 🌿

🌟 New York Times’da bir araştırmaya göre bir tüketici günde ortalama 3.000 mesaja maruz kalıyor. Kişiler, bu kadar fazla içerikle karşılaşınca kendisi için en yararlı olanı tercih edecektir. Bu yüzden ilk yazdığın kelimeler ve cümleler oldukça önemli. İnsanların gönderilerinde “devamını oku” kısmını tıklaması için öncelikle dikkat çekici bir kelime/cümle ile başlaman avantajına olacaktır.

🌟 Çevrimiçi ve fiziksel olarak birçok etkinliğe katılıyoruz. Bu etkinlikliklerde yeni insanlarla tanışıp yeni bilgiler öğreniyoruz. Bu durum bazen not defterimizde ya da zihnimizin bir yerinde saklı kalabiliyor. Fakat öğrendiğimiz bilgileri ve duyduğumuz hikayeleri insanlarla paylaşmamızın önemli olduğunu düşünüyorum. Gönderilerinde bu etkinlikleri paylaşarak ve tanıştığınız kişileri etiketleyerek network alanını genişletebilirsin. Bunun yanında etkinlikten, seninle aynı ilgi alanına sahip takipçilerinin haberdar olmasını sağlayabilirsin.

🌟 İlk içeriğimizi üretirken bazen çekincelerimiz ve endişelerimiz olabiliyor. Bu noktada toplulukla ilerlemek seni cesaretlendirebilir ve eyleme geçirebilir. Geçen sene düzenlediğimiz Üniversite Programları’nda temsilcilerimiz, LinkedIn ile ilgili bilgi ve deneyimlerini paylaştıkları bir yayın yaptılar. İnsanlara ilk kıvılcımı verdiler. Sonuçlar şahane oldu! O günden sonra birçok katılımcımız ilk içeriğini paylaşarak bizleri etiketledi 🧡

Adım 3: Algoritma 👾

🌟 Gönderilerinin daha fazla insana ulaşmasını istiyorsan etiket kullanabilirsin. Paylaşacağın konu ile ilgili etiketlere önem göstermeni tavsiye ederim. Hangi etiketler daha fazla takip ediliyor? Hangi etiketler seninle aynı ilgi alanına sahip insanlarla buluşturabilir? Buna karar verdikten sonra maksimum 5 etiket ile gönderini yayınlayabilirsin. Bunun nedeni ise bazı varsayımlara göre LinkedIn’in bunu spam olarak algılayabileceğini söyleniliyor.

🌟 LinkedIn’de dikkatimi çeken konulardan biri de “reshare(yeniden paylaş)” durumu. Bir gönderiyi direkt olarak paylaşmak yerine kendi yorumlarını katarak paylaşmak hem algoritma hem de takipçilerin için önemli bir durum.

🌟 İçeriğini ilk paylaştığın dakikalar oldukça önemli. İnsanların içeriğini görebileceği saatlerde paylaşman okunma oranlarını artıracaktır. Paylaşım gün ve saatleri her kullanıcı için farklılık göstermekle birlikte pazartesi ya da perşembe günü saat 11.00–18.00 arası öneriliyor.

🌟 İnsanların yazında kalıp onu dikkatle okuyabilmesi için ferah bir görüntü vermek oldukça önemli. Boşluksuz, yazım hataları ile dolu olan ve özensiz bir yazıyı okumayı istemeyebilirler. Bu yüzden yazında boşluk bırakman, emoji kullanman ve tekrar tekrar kontrol ederek yazım hatalarını düzeltmen senin için faydalı olacaktır.

🌟 Profilinde creator mode (oluşturucu modu) ayarı var. Kendi profiline geldiğinde resources (kaynaklar) kısmında bunu görebilirsin. Bu ayar, senden ilgilendiğin 5 alanı istiyor. İstediklerini seçtikten sonra profilinde bu kısım görünüyor. Bu ayarı aktif ettikten sonra takipçilerin, ilgilendiğin konuları görebilir ve sana sorular sorulabilir.

🌟 Okumaktan çok görsellere bakmak ve video izlemekten daha çok haz alan bir toplumuz. Durum böyle olunca yazılarında konu ile ilgili görsel eklemek gönderine renk katacaktır. Ücretsiz, kaliteli görsel sitelerini seninle paylaşmak isterim:

  • Pexels
  • Unsplash
  • Pixabay
  • Stocksnap
  • Freepik

Son olarak LinkedIn’le ilgili faydalanabileceğin linklerle birlikte yazımı sonlandırmak istiyorum:

📚 Kitap önerisi;

Ertuğrul Belen — İş Dünyasında LinkedIn İle Networking

🎧 Podcast önerisi;

21# Alışkanlıklarla Etkin Linkedin Kullanımı- Konuk: Gamze Nurluoğlu

Mutlu günler! Mutlu haftalar!

--

--