Bizim Hi-Kod Maceramız!

Alperen Altın
Kodluyoruz
Published in
4 min readDec 15, 2022

Yazılım geliştirme, günümüzde var olan en popüler mesleklerden bir tanesi. Birçok öğrenci, yeni mezun veya kariyerinde yeni bir mesleğe adım atmak isteyenlerin çıkmak isteyebileceği bir yol. Sıfırdan yazılım öğrenmeye başlamak, başta koca bir okyanusa dalmak gibi gelebilir insana. Çünkü yazılım; çok fazla alan, teknoloji ve bilgi içeriyor. Ama ilginizi çeken, daha iyi yapabileceğinizi düşündüğünüz ve en önemlisi yaparken keyif alabileceğinize inandığınız alanı keşfettikten sonra çalışmaya başlamanız daha da kolaylaşacak. Aslında tam bu noktada da Kodluyoruz’un düzenlediği Hi-Kod Online Atölyeleri devreye giriyor. 👈

Kodluyoruz, Hi-Kod Atölyeleriyle birlikte, bu yola çıkmak isteyenlerin ilk adımlarını sağlam atmalarını sağlıyor. 🚶 Aynı zamanda da hangi yoldan gitmek istediğine karar veremeyenlerinde, tecrübe edinerek ilgilerini toplayabilmek isteyecekleri bir alan seçmeleri için seçenekler sunuyor. Bunlar;
1. Front-End Web Geliştirme
2. Oyun Geliştirme
3. Veri Bilimi

Her bir alan birbirinden öğretici, samimi ve eğlenceli hocalarla birlikte atölyelere devam ediyorlar. 👊 Bizde, Front-End Web Geliştirme atölyesinin birincisinden mezun olmuş ve şu an yeni gelen öğrencilere mentorluk yapan iki arkadaş olarak; kendi deneyimlerimizi, süreç boyunca Front-End Web Geliştirme atölyesinde sizi neler beklediğini, neler öğreneceğinizden ve atölyeye katılımınız esnasında sizin de neler yapmanız gerektiğini düşündüğümüz gibi konular hakkında yazmak istedik. 🙂

Öncelikle tabi ki biraz kendimizden bahsetmemiz gerekiyor.

Ben Alperen Altın. ✋ Her ne kadar uzun yıllardır Front-End alanına ilgili olsam da, sahip olduğum bu ilgi ve sevgiyi Hi-Kod’tan bir süre öncesine kadar çalışma azmine çevirememiştim ve atölyeleri ilk gördüğüm ve başvuru yaptığım andan itibaren çok heyecanlıydım. Aslında kabul edilmem benim için bir dönüm noktasıydı. Çünkü bu kabulden sonra hem inanılmaz bir deneyime hem de şu an dost olduğum müthiş insanlar tanımama sebep oldu. 😊
Atölye boyunca kendimi geliştirmek için çalışırken, benim gibi gelecekteki kendisi için çabalayan pek çok insanla tanıştım. Eğitimler sırasında artık elde tutulur projeler oluşturmaya başlamam, bu alanda bir şeyler yapabileceğime inancımı arttırdı. Atölyeden mezuniyetimin ardından sürece dahil bir şekilde mentorluk yapmaya ve yeni atölyecilerle ilgilenmeye devam ettim. Bu süreç ile birlikte insana ve topluluğa dair işler yapmanın beni daha mutlu edeceğinin ve diğer yapabileceğim mesleklere göre daha başarılı olacağımı hissetmem, beni bu alana yoğunlaştırdı. 💪 Şu an ise Kodluyoruz ekibine stajyer olarak dahil olduğumu belirtmekten mutluluk duyuyorum. 🚀

Ben de Özlem Özdemir. 👋 Front-End eğitimlerime başladığım dönem Hi-Kod ile tanıştım ve yoluma atölye süreciyle devam ettim. Hi-Kod’tan öğrendiklerimi pekiştirip, ilerlemeye devam ederek projeler geliştirdim ve 6 ay gibi kısa bir sürede siber güvenlik firması olan CyberPath Training firmasında Front-End Developer olarak çalışmaya başladım. 💻
Kısa bir süre sonra Kodluyoruz’un projesi olan Yaratıcı Öğretmenler Programı’na eğitmen olarak dahil oldum. Diyarbakır, Şırnak, Niğde, Samsun, Adana, Osmaniye illerinde yüz yüze eğitim gerçekleştirdik ve farklı illerde gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Front-End alanında pişmeye başladığımı sahneye çıkıp, ders anlatmaya başladığım an hissettim. Bu çok gurur verici bir duygu. Düşünsenize, hiçbir bilginiz olmadan Hi-Kod atölyelerine başvuru yapıyorsunuz ve burada attığınız güzel bir temel ile devamını projeler yaparak güçlendiriyorsunuz. Benim bu söylediğimi gerçekleştirmem, kendimi yaklaşık 100 kişinin önünde ders anlatırken bulmama sebep oldu. 😊 Evet, belki ilk sahneye çıkışım benim için biraz korkunçtu ama anlayan gözlerin sana doğrulmasını görmek insanı rahatlatıyor. Kısacası Hi-Kod benim için bambaşka bir serüven oldu, en doğru şekilde kendimi geliştirmemi sağladı, deneyim yaşattı, harika dostlar kazandırdı. 🎉

(Yaratıcı Öğretmenler Programı: Front-End Atölyesi)

Şimdi atölyeyle ilgili konuşmaya başlayabiliriz. 🥁 Atölye içerisinde sadece alan dersleri olmuyor. Derslerin haricinde, alanında uzmanlaşmış bir kişinin konuk olduğu kariyer buluşmaları, beraber vakit geçirebilelim diye sohbet geceleri ve mentorlar eşliğinde çeşitli etkinlikler gerçekleştiriliyor.

Size başından-sonuna Hi-Kod sürecini anlatmak istiyoruz. 🤔
Bizce atölyeye kabulünüzle birlikte müthiş bir topluluğun parçası olduğunuzun farkında olmalısınız. Tabi kabul edilmek için sizin de yapmanız gereken ufak tefek şeyler var. Öncelikle başvurunuzun ardından, Patika’da bulunan Hi-Kod Patikası’nda, başvuru yaptığınız alanda ilerleme katetmeniz gerekiyor. Bunun sebebi de; daha önce hiç yazılım ile ilgili bir fikri olmayan kişilerin bilgi sahibi olabilmesi.

Burada mutluyuz… gerçekten

Süreçle birlikte başlayan Front-End Web Geliştirme atölyesinde HTML, CSS, Bootstrap ve JavaScript atölyeleri ile kendinizi geliştirmeye başlıyorsunuz. Hatta araştırma günlerinde doğru arama motoru kullanmayı öğreniyorsunuz. Atölye sonunda mezun olabilmeniz için, atölye boyunca öğrendiklerinizle birlikte belki de ilk yazılım projenizi gerçekleştirip GitHub’a yüklemenin mutluluğunu yaşıyorsunuz. En önemlisi ise kendinizdeki gelişimi görüp, daha fazla motive olmanız. 👍

Şu an biz ve diğer mentor arkadaşlar, derslere katılımımıza devam edip, sürece yeni dahil olmuş kişilerin soru ve sorunlarını gidermeye ve adapte süreçlerini hızlandırmaya çalışıyoruz. Aynı zamanda da Discord üzerinden Pomodoro, ders harici teknik atölyeler ve oyun geceleri gibi etkinlikler yapıyoruz. Yani eğer gelirseniz, biz hala buradayız. 😃

Yürümek istediğin yolda yalnız olmadığını bilmek ve beraber adım adım ilerlemek çok daha keyifli oluyor. 🛣️ Biz Hi-Kod sayesinde tanıştık ve şu an ciddi bir proje geliştirme aşamasında çalışıyoruz. Eğer katılırsanız hiç çekinmeden kendinizi gösterin, geri planda kalmayın. Sohbetlere dahil olup, soru sormaktan kaçınmayın. Burası kendinizi geliştirmek için güzel bir başlangıç. Umarım görüşürüz. 🙃

LinkedIn hesaplarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

--

--