Bu senin hikayen!

Özge Açık
Kodluyoruz
Published in
3 min readSep 14, 2020

Kodluyoruz olarak kurulduğumuz günden bu zamana kadar bootcamp’lerimizden mezun ettiğimiz yetenekli gençlerin sayısı binleri aştı! Düşünün sadece 4 yılda bu kadar gencin başarı yolculuğunda onlara eşlik ettik! Şimdi birçoğu ilk işlerine yerleşmiş bir kısmı da işlerinde yükselmiş durumdalar. Hatta aramızda 3 yıl önce bootcamplerimizden mezun olup, bugün geçmişte bizden aldığı eğitim üzerine sektör tecrübesini de katarak eğitmenlik yapmak isteyen mezunumuz bile var! Bunun ne kadar gurur verici bir şey olduğunu hayal edebiliyor musunuz? Biz buna bir kere Kodluyoruz kültürüyle tanışan bir daha bu ekosistemden ayrılmak istemiyor, kendisi gibi gençlere yol gösterme ateşiyle yanıyor diyoruz!

Bizi tanıyanlar bilir ki bu yola çıktığımızda oluşturduğumuz Kodluyoruz Etik Kodumuz var. Siz de okumak isterseniz linkini buraya bırakıyorum. Bugün uzun uzun size bunu anlatmayacağım. Sadece buradaki ilk maddemiz “Ayrımcılığı Reddederiz” den ufak bahsedeceğim. Bu maddede temelde anlatmak istediğimiz rengi, maddi durumu, dili, dini, ırkı, siyasi görüşü gibi insanları birbirinden uzaklaştıracak her durumu reddediyor olmamız. Eğitmenlerimiz, ekibimiz, öğrencilerimiz ve mezunlarımız, Kodluyoruz çatısı altında din ve siyaset başta olmak üzere ayrımcılığı körükleyebilecek her türlü konudan uzak durur, birbirini de bu doğrultuda bilgilendirir. Bununla ilgili de size gerçek bir örnekten bahsedeceğim şimdi:

Bizler ülkemizde çok başarılı yabancı kişiler olduğunun farkındayız. Örneğin, ülkemizde bugün itibariyle resmi rakamlara göre 750 binden fazla Suriyeli genç var ve aralarında gerçekten çok başarılı işler yapmak isteyenlerin sayısı da oldukça fazla! Onlardan bir kısmıyla şimdiye kadar yolumuz bootcamp’lerimizde kesişti, hala kesişmeye devam ediyor ve edecek. Bugün bunun en canlı örneği Java Bootcamp’imizden mezun olduktan sonra hayalindeki işe adım atan Habib Dabbağ’ın hikayesini onun ağzından iletiyorum. Keyifli okumalar!

“Herkese selamlar!

Ben Habib. İlk önce biraz kendimden bahsetmek istiyorum. 2013 yılında Türkiye’ye geldim. Lisenin son iki yılını Libya okulunda okudum. Mezun olduğum senenin yazında da Türkçe öğrendim. Ardından YÖS’e girip hayalimdeki meslek olan Sakarya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nü kazandım. Kazandığımı öğrendiğim andaki mutluluğumu hayal bile edemezsiniz!

İkinci sınıfın yaz tatilinde Sakarya Teknokent’ te yazılım stajımı tamamladım. Üçüncü sınıfın yarıyıl tatilinde ise Sakarya TÜVASAŞ’ta donanım stajımı tamamladım. Son sınıfta ise makine öğrenme tabanlı otomatik araç kontrolünün oyun motoru üzerinde gerçekleştirilmesi üzerine bitirme tezimi yazdım. Kendime olabildiğince fazla şey katmaya çalıştım anlayacağınız.

Gel gelelim üniversite hayatım başarıyla bitti de ya sonrası nasıl olacaktı? Okul bittikten sonra daha kolay iş bulabilmem için kendimi geliştirmem gerekiyordu. Neler yapmam gerektiğini araştırırken karşıma Kodluyoruz Ekibi çıktı. İstanbul Java 101 Bootcamp eğitimi başvurularının açık olduğunu gördüm ve vakit kaybetmeden başvurumu yaptım. Birkaç gün içerisinde teknik test için mail aldım. Teknik testi tamamladıktan sonra bu testten başarıyla geçtiğime dair başka bir mail daha aldım ve sonra mülakat vardı. Bu mülakat yüz yüze online olacaktı. Çok heyecanlanmıştım. Mülakat o kadar güzel ve samimiyet dolu bir mülakattı ki mülakattan daha çok bir sohbet havası vardı. Son mülakatı da tamamladıktan sonra heyecanla haber beklemeye başladım ve yine birkaç gün sonra yüzlerce kişiden ilk 30’a girdiğimi ve bu eğitime katılmaya hak kazandığımı öğrendim.

Eğitime ilk olarak ofiste başladık ama pandemi sebebiyle online olarak devam ettirdik. Her hafta işlenen konularla ilgili ödevler verildi. Eksiksiz katılım sağladım. Bazı ödevlerde ne yapacağımı billmediğim durumlarda ya asistandan ya da eğitmenimiz Batuhan Düzgün’den yardım aldım. Çoğunlukla her hafta şirketlerden önemli unvanlara sahip kişiler eğitime katılarak iş hayatına dair ve uzmanlık alanlarındaki aklımıza takılan, merak ettiğimiz soruları cevaplayarak kendimize bir şeyler daha katmamıza yardımcı oldu. Kodluyoruz ekibi her zaman yanımdaydı. Hiç kimseye hiçbir şekilde ayrımcılık yapılmadı. Her daim ellerinden gelenin fazlasını yaptılar.

Geldik eğitmimizin son haftasına…

Bir proje verildi ve kısa sürede bu projeyi yapmamız gerekiyordu. Bir hafta içerisinde bu projeyi yaptım ve eğitim boyunca verilen ödevleri ve projeyi ekleyerek CV’mi güncelledim. Hem kendimi olabildiğince geliştirmiş hem de bu yolu Kodluyoruz ile daha verimli hala getirmiştim. Artık sırada iş ilanlarını incelemek vardı. Bana uygun olduğunu düşündüğüm iş ilanlarına başvuruda bulundum. Bir SAP şirketinden başvuruma olumlu cevap geldi. İki aşamalı mülakat sonrasında haziran ayı itibariyle Medyasoft Renova Consulting şirketinde Jr. Java Developer pozisyonunda çalışmaya başladım.

Ben bu süreci çok çabalayarak, isteyerek atlattım ve Kodluyoruz’un desteğiyle de iş sahibi oldum. Siz de ilk önce kendinize güvenin sonra kendinizi Kodluyoruz’a bırakın!

Herkese sevgiler!

Habib Dabbağ”

Kodluyoruz ekibi ve öğrencileri olarak bootcamp’lerimize sponsor olup daha fazla gence ulaşmamızı, onların bu sayede işe yerleşme süreçlerinde fark yaratmasını sağlayan Western Union Foundation’a da çok teşekkür ederiz!

Yeni hikayelerde görüşmek üzere…

--

--