gizemasici
Kodluyoruz
Published in
4 min readNov 2, 2022

--

Emine’nin Hikayesi: Kodluyoruz sayesinde, girdiğim ilk mülakatla işe girdim!

“Birçok yerden eğitim alarak temelimi oluşturdum ama bu alanda beni ‘Tamam artık işe girebilirim’ seviyesine taşıyan Kodluyoruz oldu.”

Selamlar! Bu hafta başarı hikayeleri köşemizde Kodluyoruz mezunlarımızdan Emine’nin hikayesini sizlerle buluşturmak için buradayım. Haydi başlayalım! Önce biraz Emine’yi tanıyalım.

Emine, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünden 2020 yılında mezun oldu. Mezun olduktan sonra farklı kaynaklardan yazılım eğitimi almaya başlayan Emine; bu süreçte kafasının çok karıştığını, aldığı eğitimlerden tam olarak istediği verimi alamadığını belirtti. Katıldığı bir yazılım kampı onun için dönüm noktası oldu ve kendisi için temel oluşturmaya başladı.

“Pandemi döneminde bir yapay zeka konferansında çok değer verdiğim bir hocamdan Kodluyoruz’u duymuştum, kendisi içerikleri çok beğendiğini ve önerdiğini söylemişti. Daha sonra bakmak üzere not ettim.”

Daha sonra Kodluyoruz ve Patika.dev’i araştırmaya başlayan Emine; bootcamp’leri ve işe yerleştirme süreçlerini daha da merak etmeye başladı. Sürekli eğitimler aldığını ama seviyesinden emin olmadığını söyleyen Emine, Kodluyoruz bootcamp’lerine başvuruda bulunmaya başladı. Daha sonra Bootcamp Hazırlık Programı’na dahil oldu ve 1 aylık sürecin çok keyifli ve öğretici geçtiğini söyledi. Bu bir ayda yaşam becerileri anlamında da kendini çok geliştirdiğini söyleyen Emine, bir şey öğrenmeye karar verip nereden ne alabilirim diye çabaladığında zaten fark etmeden bir şeyler öğrenmeye başladığını belirtti.

“Hiç unutmuyorum, bir soruda takılmıştım. Bir asistan arkadaşım ertesi gün işe gidecek olmasına rağmen benimle çok geç saate kadar sorun üzerinde çalışmıştı, çok etkilendim. Kodluyoruz’daki bu yardımlaşma ortamını çok seviyorum.”

DRC Java Bootcamp’ine dahil olan Emine, bootcamp boyunca eğitmenlerinin de onları çok desteklediğini belirtti. Bootcamp sürecinde hazırladığı ödevleri, bitirme projelerinin işe girerken onu ne kadar desteklediğini de şu şekilde anlattı:

“Bootcamp’te yazılım alanında temel olarak almamız gereken her şeyi almışız, sonradan fark ettim. Yaptığımız ödevler ve bitirme projesi benim işe giriş mülakatımda da çok faydalı oldu ve ben kendimi çok geliştirdiğimi özellikle iş mülakatına girdiğimde anladım. İşe giriş mülakatım çok güzel geçti ve GitHub’ımdaki projelerim sayesinde case sürecine hiç girmeden işi girebildim.”

Bootcamp’in hemen ardından Emine, Datassist Bordro Servis Şirketi’nde Yazılım Geliştirme Uzman Yardımcısı (Java Developer) olarak çalışmaya başladı. İş bulma sürecini ise şu şekilde anlattı:

“Birçok yerden eğitim alarak temelimi oluşturdum ama bu alanda beni ‘Tamam artık işe girebilirim’ seviyesine taşıyan Kodluyoruz oldu. Süreç boyunca eğitmenimizden aldığım geri bildirimler, yaptığım ödevler sayesinde ‘Ben bayağı bir şey yapmışım’ dedim. Bununla beraber işe girmem de Kodluyoruz’un yönlendirmesiyle oldu. Yazılım alanında bir üniversite geçmişim olmadığı için girdiğim ilk mülakat sonrası işe girmeyi beklemiyordum. Daha önce hiç mülakata girmemiştim ama çok güzel geçti. Girdiğim iş mülakatında program boyunca gerçekleştirdiğimiz mülakat simülasyonlarının etkisini gördüm.”

Bootcamp sonrasında, Kodluyoruz’daki paylaşım ortamını çok sevdiğini ve öğrendiği şeyleri topluluğa geri vermek istediğini belirten Emine, yeni bootcamp’lerde asistan olarak görev almaya başladı.

“Sonrasında, Kodluyoruz’un ortamını çok sevdiğim için ben de bu topluluğa katkı sağlamak istedim. Topluluğun enerjisi çok güzel ve yüksek, ortama çok ısındığım için asistanlık yapmak istedim. Şu an ise Web Geliştirme Bootcamp’inde asistanım. Bootcamp’teki arkadaşlarıma ders anlattım ve bunu beni çok geliştirdi, anlatırken çok daha fazla öğrendim. Bütün bunların yanında sosyal olarak da gelişimimi çok etkiledi, çok güzel arkadaşlıklar ve geniş bir network kazandım. Asistanlık bence her bootcamp öğrencisinin mutlaka yapması gereken bir şey.”

Emine’nin kendisiyle aynı yollardan geçen topluluk üyelerimiz için de bazı önerileri var. Özellikle farklı alanlardan gelen arkadaşların mutlaka kendilerini bir sürecin içine dahil etmeleri gerektiğini söyleyen Emine, deneyimli kişilerden eğitim alabilmenin çok farklı olduğu söyledi.

“Bootcamp’lerde sürecin içinde bulunup daha sonra arka planda asistan olarak görev alan biri olarak söyleyebilirim ki bootcamp katılımcılarıyla birebir ilgileniyoruz. Bu birebir ilgi gerçekten motive edici oluyor ve seni daha ilgili hale getiriyor. Ödevlerin çok önemli olduğunu düşünüyorum, bu tarz ödevlerden büyük projeler çıkarıp GitHub’a eklemelerini öneriyorum, hep söylüyorum GitHub çok önemli. Kodluyoruz bizi GitHub, LinkedIn gibi konularda da destekliyor ve geliştiriyor.

Özellikle yazılım alanında yeni olan kadın arkadaşlarım için bir sürece dahil olup her konuda kendilerini geliştirmelerini, özellikle yaşam becerileri konusuna ağırlık vermelerini öneriyorum. Kendimizi ifade edebilmek çok önemli, ifade edemediğimiz sürece öğrendiğimiz bilginin önemi olmaz. Genel kanının aksine yazılım sektörü kadınlara çok uygun bir meslek, sadece fırsat verilmediğini düşünüyorum. Bence bu akış değişecek ve yazılımda kadınların rolü daha fazla olacak..”

Mezunumuz Emine’yi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz!

Siz de yazılıma ilk adımınızı atmak ve kendinize Emine gibi bir kariyer yolu çizmek istiyorsanız bizi takip edin ve topluluğumuza katılın! Yakın zamanda başvuruya açılacak bootcamp’lerden haberdar olun.

--

--