gizemasici
Kodluyoruz
Published in
3 min readAug 5, 2022

--

Helin’in Hikayesi: 5 ayda hayatım değişti!

“Kodluyoruz bana, yazılım alanında en önemli şeyin bir şeyleri bilmekten öte araştırmak olduğunu öğretti.”

Bu hafta başarı hikayeleri serimizde Helin’in hikayesine ortak oluyoruz.

Helin, Mimar Sinan Üniversitesi Şehir Bölge Planlama Bölümü mezunu. Üniversitedeyken her zaman farklı alanlar denemeye meraklı olduğunu belirten Helin, üniversitede katıldığı etkinliklerle birlikte yazılımla tanıştı.

“Üniversitede katıldığım bir etkinlikte kodlamayla tanıştım ve çok ilgimi çekti, yazılıma hep merakım vardı. Bununla beraber Back-End çalışmaya başladım. Sonrasında katıldığım başka bir etkinlikte Web Development ile tanıştım. Uzak olduğum kavramlardı ama araştırdıkça ilgimi daha çok çekmeye başladı.”

Tam da bu noktada, yazılım öğrenebilmek için araştırmalar yaparken Helin’in yolu Kodluyoruz ile kesişti. Kodluyoruz’un kaynaklarından yararlanmaya başlayan Helin, Bootcamp Hazırlık Programı’na dahil olarak ilk adımını atmış oldu.

“Sürece Bootcamp Hazırlık Programı ile başladım. Patika.dev üzerindeki eğitimler sayesinde ve teknik mülakat sonrasında bir sonraki adıma rahatça geçtim. Artık kendimi bootcamp’e hazır hissediyordum. Kodluyoruz Hazırlık Programı teknik bilginin de ötesinde bu sektörde beni bekleyen tüm adımlar konusunda da aydınlattı. DRC JavaScript React Bootcamp’ine kabul aldım ve bootcamp süreci başladı. Yoğun ve zorlayıcı bir süreçti ama pes etmedim, süreklilik sağlamaya özen gösterdim ve mezun oldum. Mezun olduktan bir hafta sonra ise iş teklifi aldım.”

Bootcamp sonrası hemen işe yerleşen Helin şu an Ministry of CRM şirketinde Email HTML Developer olarak çalışıyor. Bootcamp’ten öğrendikleriyle email development alanında profesyonel anlamda çalışmalarına devam ediyor.

Kodluyoruz’un desteğini hep arkasında hissettiğini söyleyen Helin, bu süreci onun için kolaylaştıran en önemli şeylerden birinin topluluk desteği olduğunu söyledi.

“Bootcamp sürecinde çok fazla sorum vardı ve her zaman bu sorulara cevap bulabildim, o anlamda kendimi hiç yalnız hissetmedim. Hiç bilmediğim bir alanda kendimi geliştirmek gerçekten çok zordu ama Kodluyoruz ekibi ve topluluğu her zaman arkamdaydı, 5 ayda hayatım değişti.”

Farklı bir alandan geldiği için ilk başladığında tereddütleri olduğunu söyleyen Helin, Kodluyoruz sayesinde bu konudaki endişelerinden sıyrıldığını ve cesaretlendiğini söyledi.

“Kodluyoruz’da hakim olan ‘başka alanlardan gelmiş olsan da kendini yazılım alanında geliştirebilirsin’ düşüncesi çok hoşuma gitti, beni çok etkiledi ve aldığım teknik eğitimlerin yanında beni en çok cesaretlendiren şeylerden biri oldu. İlk başladığında buna çok ihtiyacın oluyor ve herkes sana bunu anlatmayabiliyor. Teknik bilgiye ulaşabiliyorsun ama bu desteği her yerde bulamıyorsun.”

Helin kendisi gibi farklı alanlardan gelen, yeni başlayan, endişeleri olan arkadaşlarımıza da önerilerde bulundu. Hiçbir zaman pes etmemenin çok önemli olduğunu belirtti.

“Bu süreç devamlılık ve azim isteyen bir süreç. Bootcamp’e ilk başladığımda yetersiz hissetmiştim ve verilen ödevleri yapmakta zorlanmıştım. Bu işi yapamayacağımı düşündüğüm zamanlar oldu. Özellikle bir kadın olarak, yazılım sektöründeki dengesiz cinsiyet dağılımı gözümü korkutmuştu. Bu durum yolun başında olan kadınları geri itebiliyor ama bu noktada bir topluluk içinde olmanın önemi ortaya çıkıyor. Yalnız olmadığımı ve destek alabileceğim insanların icinde bulunduğumu fark etmem tekrar kararlılıkla devam etmemi sağladı. Zorlandığımda bana destek olan çok fazla insan vardı. O düşüş anlarında topluluğun içinde yer almak ve bir mentore sahip olmak çok önemli rol oynuyor.”

Mezunumuz Helin’i tebrik ediyoruz!

Sen de yazılıma ilk adımını atmak ve kendine Helin gibi kariyer yolu çizmek istiyorsan bizi takip et ve topluluğumuza katıl! Başvuruya açık olan bootcamp’lerimize buradan ulaşabilirsin.

--

--