İlk Yurt dışı Yolculuğum ✈

Nur Arslan
Kodluyoruz
Published in
3 min readApr 4, 2023

Yeryüzündeki her bir köşe, benzersiz bir kültüre, lezzete ve maceraya ev sahipliği yapar. Gezmek, bu kültürel zenginliği keşfetmek için harika bir yol sunar.

Merhaba! 💫
Bugün sizlerle paylaşacağım ilk Medium yazıma hoş geldiniz! Siz de hazırsanız hemen başlayalım! 🗺️️

Öğrenciyken neden yurt dışına gitmeliyim❓

“Bu gençlik” dedikleri bizler, hayatımızın en kritik dönemlerinde darbe, pandemi ve online eğitim gibi zorluklarla mücadele ettik. Ve yine de ayakta kalmayı başardık.💪🏻 Bir yandan da yurt dışı hayallerimizi hep ertelemek zorunda kaldık. Bu zamanlarda karşıma çıkan;

“Bir gün kalkacaksınız ve hep hayal ettiğiniz şeyleri yapmaya vakit kalmamış olacak. Şimdi tam zamanı. Harekete geçin.” Paulo Coelho.

bu söz ile hayatın kısa olduğunu ve hayallerimizi gerçekleştirmenin önemli olduğunu anladım. Bu nedenle, artık hayallerimi ertelememe kararı aldım ve yurt dışına gitmek için araştırma yapmaya başladım.👩‍💻Kendimi geliştirmek ve dünyayı keşfetmek için heyecanlıydım.🤩Bu süreçte okulumuzun Erasmus sınavına girdim ve İtalya’da Erasmus stajını kazandım.💪Ama yetmedi, hızımı alamadım ve tekrar sınava girip Almanya’da Erasmus öğrenimi kazandım. (O dönem Ulusal ajans, Erasmus hibesini vermeyi bıraktı ve ben Almanya’ya gidemedim.😭Burası uzun hikaye… Umarım başka zaman anlatırım. 💌)

(Ve artık İtalya’dayım💪)

Tam da pandeminin pik yaptığı İtalya’ya Ağustos 2021'de, Erasmus stajı yapmak için gitmeye hazırlanıyordum.🍕Staj yerimi bulmuş, kalacak yerimi ayarlamış, hatta yanıma bu yolculuğa hem ev arkadaşı hem de yol arkadaşı olacak biri bulmuştum.💙 Her şey yolunda gidiyordu ve içimdeki heyecan gitgide artıyordu.🤩

Erasmus’a ilk gittiğimizde, verilen hibenin yeterli olup olmayacağı ve Euro’nun artıp artmayacağı gibi konular nedeniyle stres yaparken, 2 ay sonra 7 kişilik harika ekip arkadaşlarımla birlikte Venedik, Floransa, Pisa, İsveç ve Viyana’yı gezme şansımız oldu.🌍

(Canım ekip ♥)

Bununla da yetinmedik, ev arkadaşım Cansu ile birlikte Brüksel, Amsterdam ve Paris seyahatlerimizi gerçekleştirdik.🗼Tüm bu yerleri nasıl gezdiğimizi öğrenmek ister misiniz?

📸 Roma Vlog’umu izleyebilirsiniz ♥

Seyahat masraflarını minimum düzeyde tutmak için Skyscanner uygulamasından, Airranner ve Wizzair gibi havayolu şirketlerinden sadece sırt çantalı uçak biletleri aldık.✈️ Hem de genellikle 5–10 Euro arasında. 💶Konaklama için ise bazen uygun fiyatlı hostel seçenekleri sunan Booking.com’dan, bazen de Couchsurfing uygulamasından yararlandık. Bu şekilde seyahat etmek, daha fazla yere gitme fırsatı sunarken bütçemizi aşmadı. Öğrencilerin de seyahat planlamalarında bu tür uygulamaları kullanarak bütçelerini doğru planlamalarını öneririm.💃

📹 YouTube Kanalımda keyifli vakit geçirmek için sizleri bekliyorum!

Harekete geç sözünü fazla özümseyip, 3 ayımı daha dolu dolu geçirmek için Polonya’da Erasmus öğrenimi yapan arkadaşımın yanına uçtum ve onunla birlikte Polonya, Milano, Barselona, Malta, Budapeşte, Berlin ve Lüksemburg gezilerini gerçekleştirdik.🚀Öğle yemeğini Milano’da, akşam yemeğini Barselona’da yediğimiz hızlı ve güzel zamanlar geçirdik 🗺

Erasmus deneyimim, yurt dışına çıkmanın ne kadar önemli ve hayat değiştirici bir adım olduğunu bir kez daha kanıtladı. 3 ay boyunca yaşadığım güzel anılar ve edindiğim arkadaşlar, hayatımın geri kalanında benimle olacak.💕Özellikle İtalya’yı çok sevdim ve bir gün tekrar ziyaret etmek için sabırsızlanıyorum. 🍝 Her öğrencinin benzer bir deneyim yaşamasını ve farklı kültürlerle tanışarak kendilerini geliştirmelerini öneririm.🪄Unutulmaz anılar biriktirdiğimiz o yıllara dönemesek bile, hepimiz hayatımızın bir döneminde güzel bir yolculuğa çıkma şansına sahip olabiliriz. 🎈Umarım hepimizin hayatında böylesi keyifli anılar biriktireceği günler vardır.🙏

Bugün burada paylaştığım deneyimlerim, sizlere yolculuğunuzda rehberlik edebilir ve başarılı olmanız için ilham kaynağı olabilir.🪞Ya da daha önce hayal bile etmeyenlerinize yeni bir hayal olur. 🤩 Unutmayın, her başarı hikayesi bir yolculukla başlar. 🏎

⭐ ‘’Dünya bir kitaptır ve seyahat etmeyenler sadece bir sayfasını okurlar.’’ Hippo’lu Augustine

Bana, Instagram, LinkedIn, YouTube hesaplarımdan ulaşabilirsiniz. 💕

Sağlıklı ve mutlu günler!🌠

--

--