Kadir’in Hikayesi: Üniversite İkinci Sınıf Bir Bootcamp Öğrencisi Olarak İşe Girmek!

İrem Urfalıoğlu
Kodluyoruz
Published in
4 min readAug 15, 2023

--

“Kodlama dünyasına ilk adımımı attığımda, bilgim yoktu. Ta ki Kodluyoruz sayesinde, sektörün içinden biriyle tanışana kadar. Bu tanışma, tüm parçaların yerine oturduğu, adeta pasta cilası gibi kıvama gelen bir deneyim oldu.”

Merhaba!

Bu hafta sizlerle başarı hikayeleri köşemizde, Kodluyoruz & Bursa Büyükşehir Belediyesi Akıllı şehircilik ve İnovasyon Merkezi ortaklığında gerçekleşen Java Back-End Bootcamp mezunu olan Kadir’in ilham verici serüvenini paylaşmaktan heyecan duyuyoruz! 🤩 Gelin, hep birlikte onun muhteşem hikayesine göz atalım ve bu ilham verici yolculuğa katılalım!

🚀 Kadir’in Yazılım Yolculuğu

Kadir, Karabük Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2. sınıf öğrencisi olmasının yanı sıra, şimdi Junior Java Backend Developer olarak egaranti’de işe başladı! Yazılıma olan ilgisi ise küçük yaşlardan itibaren başlamış.

“Ortaokul yıllarında bilgisayarla tanıştım. Evimize internet geldiğinde Windows yüklü değildi. İstediğimiz oyunları oynayamıyorduk. Daha sonra internetten araştırma evresine başladım. Bunu çözebilmek adına forumlarda araştırmalar yapmıştım. Bulduğum kodları terminalde çalıştırmak, bir şeyleri bir yerlere taşımak yazılıma olan ilgimi artırdı. Oyun oynamak için çıkan yolu başka şeylerle devam ettirdik. İnsan, araştırmaya başladıkça süreç ardından geliyor. Zaten yazılımcıların olayı da kendini eğitmektir. Kendini eğitebiliyorsan, iyi bir yazılımcısındır. Şirket mülakatlarında self-learning’i yapan kişi belli ediyor. Sadece bunu öğrenmekle kalmak değil, bunu repolara ve projelere dönüştürmek gerekiyor.”

🚀 Kadir’in Kodluyoruz Yolculuğu

“Ben Kodluyoruz’da ilk olarak CS50X ile başladım. Daha sonra Kodluyoruz yolculuğuma bir süre ara vermiştim. Sonra 15 tatildeyken gördüm ki ileri seviye Java Back-End programlama bootcamp’i var. Harika dedim! Mülakat linki geldi, başarıyla tamamladım ve bootcamp için hak kazandım.”

Yazılım öğrenme sürecinde Kodluyoruz olarak önem verdiğimiz şeylerden biri, toplulukla birlikte öğrenmektir. Çünkü biz toplulukla öğrenmenin gücüne ve beraberinde getirdiği sonuçlara inanıyoruz. Kadir, yazılım öğrenme sürecinde farklı insanlarla tanışma fırsatı buldu ve bu deneyim sayesinde öğrenme sürecini kolaylaştırdı. Farklı bakış açıları, deneyimler ve bilgi paylaşımları, onun kendini geliştirmesine ve yazılım dünyasındaki bilgisini zenginleştirmesine katkı sağladığını şöyle açıkladı:

“İlgimi çeken 2 alan vardı. Bunlar; makinesi öğrenmesi ve bilgisayarlı görü. Ancak bu süreçte derli toplu bir bilgi yoktu. Kurslar aracılığıyla öğrenmeye çalışıyordum. Yani kodlama dünyasına ilk adımımı attığımda ise temel bir bilgi sahibi değildim. Ta ki Kodluyoruz sayesinde, sektörün içinden biriyle tanışana kadar. Bu tanışma, tüm parçaların yerine oturduğu, adeta pasta cilası gibi kıvama gelen bir deneyim oldu. Tanıştığım insanların etkisi var, hala konuşuyoruz. Bugün bile 1.5 saat konuştuk, üniversitede bulamazsın böyle arkadaşları.

🚀 Kodlama Serüvenindeki Zorluklar ve Kodluyoruz’un Etkisi

Kadir, üniversite öğrenimine devam ederken aynı zamanda bir işe başlama fırsatı buldu. İş bulmasına katkı sağlayan önemli faktörlerden birinin kişisel gelişimine verdiği önem olduğunu söylüyor. Kendisine, sadece akademik bilgisini değil aynı zamanda kişisel becerilerini de geliştirmeye odaklanarak, iş dünyasında daha güçlü bir aday olma hedefini belirlemiş.

Kişisel olarak yeni şeyler öğrenmeyi sevdiğimi söylüyorum; çünkü kodlama, yeni şeyler öğrenmek için çok iyi bir alandır. Yazılım, sürekli yeni şeyler üretmen ve öğrenmen gereken bir yerdir. Teknoloji gelişiyor ve bu bir noktada kişisel gelişimle de ilişkilidir. Lise yıllarında okuldan çok yazılıma çalıştığım bir dönem oldu. Bu süreç, üniversite 2. sınıfta iş bulmamı sağladı.”

Bootcamp, katılımcılara yoğun ve kapsamlı bir atölye sunarak yazılım alanında yetkinlik kazanmalarını sağlayan yoğun bir programdır. Bu atölye süreci, gerçek mülakat deneyimlerine benzer soruların ve konuların işlenmesiyle katılımcıları mülakatlara hazırlar. Kadir hem kendisinin hem de arkadaşlarının işe girmesinde bootcamp’in önemli olduğunu aktardı:

“Teknik mülakatı geçmemde bootcamp’in çok büyük bir etkisi oldu. Bootcamp’in son atölyesinde işlediğimiz konuyla alakalı bir soru çıkmıştı. Bu güzel oldu.”

Kadir, üniversiteye başladığı dönemde farklı eğitimlerle kendini geliştirirken, sınıf fark etmeksizin iş başvurularının önemini vurguluyor. Aynı zamanda, düzenli olarak iş başvurularına devam ettiğini ve hiç yılmadan süreci sürdürdüğünü ifade ediyor.

“Artık öğrenciler kodlamayı YouTube, Udemy, patika.dev vs. gibi kaynaklardan öğrenebiliyorlar. Kodluyoruz gibi topluluklarda yer alıp kendilerini geliştirebilirler. Kendilerini işe hazırlayabilirler. Öğrenmeyi toplu bir şekilde yapman gerekiyor. O yüzden bitirme projeleri etkili oluyor. Onları toplayıp sonuç çıkarıyorsun. 3. ve 4. sınıf eğitimine saygı duyuyorum, ama 1. sınıftan ateşi yakmış insanların önünü açmak iyi olur. Birinci sınıfta da iş başvurularına katılıyordum ve bu önemli bir detaydı. Mülakatlara katılıyordum. İstekli görünmeme rağmen red edilmek motivasyonumu düşüyordu.Ne yapacağım konusunda kararsızdım. İş başvurularındaki gerekliliklerden eksik olduğumu fark ettiğim noktalara odaklanarak kendi rotamı çizdim.”

🚀 Yazılıma Yeni Başlayanlara Tavsiyeler

Kadir, yazılıma yeni başlayanlara yönelik tavsiyelerini paylaştı. Gelin, hep birlikte bu 4 değerli önerilere göz atalım 👀

  • İngilizce öğrenin. Ben başladığımda Türkçe kaynak yoktu. Başta İngilizce bilmiyordum. Eğer İngilizce bilmiyorsan bir şeyleri öğrenemiyorsun. Anlamadığım için sıkılıyorum, başka kaynağa geçiyorum. Bu duruma son verdim ve artık en sonunda İngilizce öğrendim.
  • Twitter’da beni takip edin! Yazılımla ilgilenenlerle ilgili içerikler paylaşıyorum.
  • Bana göre, üniversite yazılım öğrenmek için geç bir başlangıç seviyesi. İnternete erişiminin başladığı zamanda bir şekilde yazılımı öğrenin.
  • Araştırmayı öğrenin. Kaynakları güzelce okuyup kendi yaratıcılığınızla bunları dönüştürün.

Kadir’in ilk tavsiyesi İngilizce öğrenmek. Fakat başlangıçta ve kısa vadede herkes için bunu başarmak o kadar da kolay olmuyor. Bu konuda desteğe ihtiyaçları olanlar için tamamen Türkçe ve ücretsiz CS50X içeriklerini inceleyebilirsiniz. Kaliteli Türkçe içerik konusunda bizleri destekleyen başta Microsoft olmak üzere tüm destekçilerimize bir kere daha teşekkür ederiz.

Bunun yanında Kadir ve arkadaşlarının bu bootcamp’i alabilmesi için fırsat sunan Bursa Büyükşehir Belediyesi Akıllı Şehircilik ve İnovasyon Merkezine de teşekkür ederiz.

Kadir’i bir kere daha tebrik ediyoruz!

--

--