Kodluyoruz

Sadık Ortaoğlan
Kodluyoruz
Published in
2 min readJan 31, 2021

Merhaba arkadaşlar, bugün sizlerle tam olarak 6 hafta önce başlayan ve hayatıma güzel bir anlam katan kodluyoruz serüvenini anlatacağım.

Daha önce sürekli kodluyoruzdan bir bootcamp eğitimi almak istedim ve sürekli başvurduğum bootcamplerden olumsuz dönüşler aldım. Nedenini merak etmeye başladım ve sonuç olarak her bootcamp eğitimine neredeyse 500–600 kişi başvuruyordu.

Bende sorulara verdiğim cevaplara baktım ve kendimi çok iyi anlatamadığımı fark ettim. Soruların cevaplarını daha detaylı vermeye başladım çünkü kendimi karşı tarafa iyi ifade edebilmem gerekmekteydi.

25 Aralık gecesi gelen mail tıpkı arkadaşlarım gibi beni de çok mutlu etti.

Merhaba,

İyi haberlerle yazıyoruz sana: Kodluyoruz Akademi Niğde, Kırıkkale, Nevşehir, Aksaray, Nevşehir Back-End Web Geliştirme 101 Bootcamp’ine katılmaya hak kazandın!

Evet eğitim kalitesini sürekli sosyal mecralardan anlatanlardan okuyor ve dinliyordum. fakat ben daha nasiplenmemiştim. Şimdi eğitime hak kazandım.

Kim peki bu övmekten bıkmadığımız muhteşem aile ?

“Türkiye’nin yazılım alanında güçlenmesi için hem bu dikeydeki istihdamın hem de kod okur-yazarlığının artması gerekiyor. Kâr amacı gütmeyen bir oluşum olan Kodluyoruz.org da bu kritik noktaların her ikisine birden temas ediyor.”

İlk günlerde herkes de bir çekingenlik vardı. Bu çok normal bir durum çünkü tanımadığın insanlar tanımadığın bir eğitmen ve huyunu suyunu bilmediğin insanlar. Eğitmenimiz Harun Delipoyraz hem espritüel hayat anlayışıyla hem de sektörde kazandığı bilgi birikimini bizlere en ince ayrıntısına kadar aktarmaya başladı.

Herkesin birbiriyle çekinmeden konuşabileceği bir ortam oluşturdu. Sürekli ders değil, sıkıldığımızı yada anlamadığımızı hissedince kısa aralar vererek sektör ile ilgili hayat tecrübelerini anlattı.

Bu bizlere tabi ki çok şey kattı.

Benim en büyük korkum sektör ne istiyor ve ben ne yapacağım sorusuydu. Bunu az çok tahmin edebiliyordum ama yıllarını bu sektöre vermiş bir eğitmen ve artık bizim gözümüzde bir abiden dinlemek çok daha güzel oldu.

Şuan teknoloji zamanındayız ve bilgiye ulaşmak çok zor değil fakat bu bilgi yığını arasında nasıl soru sormamız gerektiğini öğretti bizlere :) teşekkür ederiz.

Tabi asistanımız Said Ahmet Bayrak bizler için ayırdığı zamanı da unutmuyoruz. Bizimle bir eğitim ortamındaymış gibi değil de dışarıda bir arkadaşmış gibi ilgilendi. Sorunumuz olduğu anda hiç çekinmeden yazabildik ve cevap alabildik.

Arkadaşlıklarımıza gelirsek dedim ya güzel bir aile olduk biri bir şeyi yapamadığı anda istediği kişiye ulaşabildi. Hiç kimse bildiklerini aktarmada çekinmedi gece yarılarına kadar beraber ders çalıştığımızda oldu ödev yaptığımızda(arada biraz goygoy yapmış olabiliriz :))

Kodlamaya devam :)

Samimiyetine inandığım muhteşem bir aile olduk. İyi ki tanıştım ve iyi ki bu eğitime başvurmuşum. Emeği geçen herkese teşekkür ederim umarım sizin de yolunuz kodluyoruz ile bir gün kesişir.

Benim için Kodluyoruz zaten büyük bir aileydi bizde bu ailenin birer fertleri olduk şimdi. kodluyoruz

--

--