Kodluyoruz’da Eğitmen Olmak

kodluyoruz
Kodluyoruz
Published in
3 min readMay 8, 2019

(Kodluyoruz’da eğitmen olmak) ‘ “Ben yaptım…”, “Ben başardım…”, “Oldu be hocam bu sefer…” “Kazandım…”, “İşe alındım…”, “ Maaşım yükseldi…”, “Hocam gelin size anlatayım; ben öğrendim…” Ve daha nicelerini bir WhatsApp mesajında ya da müthiş neşeli bir ses tonunda duymak demek.’

Teknoloji alanındaki yetenek açığını kapatmak, yazılım alanında gençlerin geleceklerine değer katmak için 3 yıl önce yolculuğumuza başladık. Yüzlerce gencin katılımıyla her geçen gün daha da büyürken, bunun bir parçası olmanın hikayesini eğitmenimiz Gökhan Öztürk anlatıyor.

6. Kotlin-Android Bootcamp’i

Kodluyoruz’da eğitmen olmaktan ziyade önce öğrencilere “neyi öğretiyoruz’u” bir açalım:

Kenarda bekleyeni oyuna dahil etmeyi, problemin yeni tanımlarını yapmaktan ziyade çözümü konuşmayı, bahanelerin değil önceliklerin hayatın akışını belirlediğini, hesap sorabilmeyi, hesap verebilmeyi, neyi bilmediğini anlayıp bunu açıkça söyleyebilmeyi, anlamadığını -gerçekten- defalarca sorabilmeyi, cesur olmayı, mutlu olmadığında ses çıkarabilmeyi, öteki insanların yaşadıkları konusunda farkında olabilmeyi, saygı duymayı, saygı görmeyi, saygı duymadığı konularda karşı tarafı dinleyebilmeyi ve o haklıymış gibi kendine gerekçeler çıkarabilmeyi, “eşitiz” kavramını özümsemeyi, iş hayatındaki haklarının ne olduğunu ve nasıl arayabileceklerini, kendini iş yerlerinde en iyi şekilde tanıtabilmeyi, öz eleştiride bulunabilmeyi ve balığı çıplak elleriyle yakalayabilmeyi.

Daha belki pek çok konu konuşuyoruz içeride; ama buradan ayrılan gençler bu değerleri en azından konuşmuş ve belki de hayatlarına uygulamış oluyorlar. Teknik bilgiyi nasıl öğrettiğimizin kalitesini artık anlatmıyoruz :)

Kodluyoruz’da eğitmen olmak ne mi demek? Beğenmediğiniz, kaygılandığınız ya da umutsuzluğa kapıldığınız gelecek için taşın altına eli koymak değil; taşı kaldırmaya çalışmak demek. Gerçek bir özveri ile eğitim boyunca işini, aileni hatta sağlığını bırakıp hayatının merkezine bu gençleri koymak demek. Uykusuz pek çok gece demek :) Umutla bakan gençler demek. Sayısız gencin ve o gencin ailesinin hayatına değer katmak; hayatlarını inşa etmek demek. “Ben yaptım...”, “Ben başardım...”, “Oldu be hocam bu sefer…” “Kazandım…”, “İşe alındım...”, “ Maaşım yükseldi...”, “Hocam gelin size anlatayım; ben öğrendim…” Ve daha nicelerini bir WhatsApp mesajında ya da müthiş neşeli bir ses tonunda duymak demek. O gençlere -belki de- hayatlarında ilk kez genç olduklarını hissettirmek ve bunun sorumluluğunu vermek demek. Bunları yazarken bile gözlerinin dolması ve gururlanmak demek.

(Kodluyoruz eğitmeni olmak) Gerçek bir özveri ile eğitim süreci boyunca; işini, aileni hatta sağlığını bırakıp hayatının merkezine bu gençleri koymak demek.

Hayatımızda pek çok işten para kazanabiliriz; ya da kaybedebiliriz. Hayatımızı sayısız hafta sonu projesine de adayabiliriz. Ama her gece yatağa yatarken bir başkasını mutlu ettiğinizi, onun dostluğunu, sevgisini kazandığını, mesleğini tutkuyla yapmasına katkıda bulunduğunuzu bilmek… İşte bu insanı mutlu eden şey.

Hayat hepimiz için yeterince zor. Bizim yaptığımız gençlerimizin omuzundaki taşı onların kaldırabileceği kadar ufaltmak. Onlar da bir başkasınınkini kaldırmaya güçleri yetebilsin diye :)

Kodluyoruz Eğitmeni Olmak İçin Tıkla!

Bu yolculuğun bir parçası olmak isteyen ve gençlerin geleceklerine değer katmak, onların omuzundaki taşı ufaltmak için çalışacak yeni eğitmenler arıyoruz. Geleceği şekillendirecek Kodluyoruz eğitmeni olmak için hemen başvur.

--

--