Ankara’dan Kırıkkale’ye Bilginin Yaygınlaştırılması: Gençlerin Çarpan Etkisi

Yusuf Kerem Çalıkoğlu
Kodluyoruz
Published in
4 min readJan 9, 2020

Merhabalar, öncelikle size biraz kendimden bahsedeyim. Ben Yusuf Kerem Çalıkoğlu. Kırıkkale Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği okuyorum ve şu anda 2. sınıftayım. Çocukluğumdan beri teknoloji beni hep büyülemiştir. Daha 7–8 yaşlarındayken babama sürekli robot mühendisi olmak istediğimi söylermişim. Günümüzde ise teknolojinin gelişim hızına bakacak olursak büyülenmemek elde değil. Her gün bambaşka teknolojilerle karşı karşıya kalıyoruz...

Programlamayla ilk tanışmam 10. Sınıfta Java ile oldu. Maalesef temelleri öğrenip bırakmıştım. Ama aynı zamanda bu alanda çalışmak istediğime kesin olarak karar vermiştim.Çünkü aklımdan geçenleri bir ürüne dönüştürebilmek ve bunun başkalarının yaşantılarını da kolaylaştırabileceğini bilmek beni çok mutlu ediyordu.

Kodluyoruz’la tecrübem

Kodluyoruz’la 2019'da ODTÜ Teknokent’te düzenledikleri bir yapay zeka panelinde tanıştım. Panel çok güzeldi. Yapay zeka alanına hep bir ilgim vardı ama nereden başlayacağımı bilemiyordum. Bu panel ilgimi daha da arttırdı ve bu konu üzerindeki araştırmalarımın artmasına sebep oldu. Bir süre sonra, Kodluyoruz’un etkinlikler dışında bootcamp’ler de düzenlediklerini duydum. Bootcamp’lerin arasında Makine Öğrenmesi alanı olduğunu görmek beni çok sevindirmişti. O dönemde gerçekleştirilen bootcamp veri bilimi üzerindeydi. Üst seviye bir bootcamp’ti yani. Gene de kendime güvenerek bootcamp’e başvurdum. Onay bekleme süreci benim için oldukça heyecanlı oldu. Bir sürelik bekleyişten sonra online sınav ve başvuru formuna göre mülakata davet edildiğime dair bir e-mail alınca çok sevinmiştim. Daha öncesinde pek bir mülakat deneyimim olmamıştı; bu yüzden mülakat sırasında heyecan ve bilgi eksikliğimden dolayı teknik soruları cevaplayamadım. Bu yüzdende bootcamp’e seçilemedim. Ancak bu benim için çok güzel bir deneyim olmuştu. Bir sonraki Makine Öğrenmesi bootcampi’nin başvurularının başladığını duyduğum anda tekrar başvurdum. Bu seferki bootcamp temelden başladığı için tam benlikti. Güzel geçen bir mülakattan sonra bootcamp’e kabul edildiğime dair bir e-mail aldım ve sonunda bootcamp’e katılmaya hak kazandım.

Introduction to Python , Algorithms & Machine Learning Bootcamp’i

Şükrü Bezen ve Canberk Akbay hocalarımızın verdiği bu bootcamp’te çok güzel bir vakit geçirdim. Benim için çok eğitici oldu. Makine Öğrenmesi için attığım temelleri bu bootcamp ile daha da güçlendirdim. Bootcamp sonunda ekip arkadaşlarımla gerçekleştirdiğimiz NeceBulan dil sınıflandırması projesiyle de öğrendiğimi uygulamaya dökme şansım oldu.

Kodluyoruz’dan edindiğimiz bilgileri Kırıkkale Üniversitesi’nde nasıl yaygınlaştırdık?

İkinci sınıfa başladığımda, Kırıkkale Üniversitesi’nde bulunan ve 200'den fazla üyesi olan Yüksek Mühendislik Teknolojileri Topluluğu’nun yönetimi Seyit Ahmet Gökçe arkadaşımla bana devredildi. Daha 2. sınıf olduğumuzdan herhangi bir yönetim tecrübemiz yoktu. Bu yüzden ekibi toplayıp etkinliklere başlamak 5–6 hafta aldı. Etkinlik hedeflerimiz arasında core ekiple beraber farklı farklı alanlarda eğitim vermek vardı. Çünkü üniversitemizdeki öğrencilerin bu alanlardaki eksikliklerini ve ihtiyaçlarını fark etmiştik ve bunu değiştirebileceğimize inandık. Bunu gerçekleştirmek için ekibimizdeki kişileri iyi olduğu ve eğitim vermek istediği alanlara göre gruplara ayırdık. Bunun sonucunda 5 grup ve 5 alanda eğitim ortaya çıktı. Bunlar Python , C#, Yapay Zeka, Web Geliştirme ve Siber Güvenlik idi. Hazırlıkları tamamladıktan sonra eğitimleri hafta içi her gün başka bir alanda olmak üzere öğle aralarında vermeye başladık. İlk eğitimimiz Python üzerineydi ve sadece 8 kişi geldi. Az kişi gelmesi bizi üzse de motivasyonumuz bozulmadan devam ettik. O günden sonraki eğitimlerde katılım arttı. Yapay zeka eğitiminin ilk gününde 12 kişi gelmişti. Diğer haftalarda bu sayı azalsa da 9–10 kişilik bir ekip çekirdek kadro olarak sürekli geldi. İlk hafta yapay zeka üzerine bir sohbet gerçekleştirdik ve yapay zeka ile ilgili bazı yaygın tartışmalar üzerine konuştuk. İkinci dersimizde Python ile lineer regresyondan başladık. Diğer haftalarda da regresyon türlerini ve birkaç algoritmayı işledik. Final haftasına kadar devam ettik ve 2. dönemde de aynı şekilde devam edeceğiz.

Verdiğimiz eğitimin sonuçları ne olur?

Eğitimi alan kitle ne kadar küçük olursa olsun fark etmez. Eğer gerçekten bir şeyler öğrenmek için geliyorlar ve bu eğitime önem veriyorlarsa biz her zaman kazançtayız. Bu eğitimde de aynen o şekilde oldu. 10 civarı kişi gelmesine rağmen her zaman ve öğrenmeye istekli bir şekilde geldiler. İkinci dönemin sonuna doğru, eğitimi tamamlayanlarla bir proje ekibi oluşturup bir uygulama geliştirmeye çalışacağız. Güzel projeler çıkarsa ekiple Teknofest gibi teknoloji yarışmalarına katılmayı da düşünüyoruz. Aynı zamanda yapay zeka alanındaki bilgileri Kırıkkale Üniversitesi’nde yaygınlaştırmanın ilk adımlarını attığımız için çok mutluyum. Bunların dışında, eğitim vererek gerçekten çok güzel bir tecrübe edinmiş olduk. Hepimiz hem kendi bildiklerimizi pekiştirdik hem de anlatım yeteneklerimizi geliştirdik. Genel olarak şu ana kadar gerçekten güzel bir tecrübeydi. Ekipteki tüm arkadaşlarıma bu yolda ve hedefte bizimle yürüdüğü için çok teşekkür ediyorum.

Kodluyoruz ekibine bize bu imkanları sağladığı ve Türkiye’nin birçok yerinde binlerce insanı bu alanlardaki yeteneklerini geliştirmeye yönlendirdikleri için teşekkür ediyorum. Bu ekibin hedeflerini gerçekleştirmeleri dileğiyle…

Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.

--

--