Mahmut’un Hikayesi: Katılımcılıktan Takım Arkadaşlığına

İrem Urfalıoğlu
Kodluyoruz
Published in
4 min readJan 9, 2024

--

Bugün sizlere, Microsoft sponsorluğunda, Fırat Kalkınma Ajansı, Fırat Üniversitesi ve Fırat Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Geliştirme Merkezi iş birliği ile düzenlediğimiz “Yeni İşime Hazırlanıyorum” etkinliğine katılan Mahmut’un deneyimini ve ardından Kodluyoruz’a başvurarak yeni bir kariyer yolculuğuna adım atmasını anlatacağım.

🚀 Mahmut Kimdir? Neler Yapıyor?

“1998 doğumlu. Mersinli, ancak uzun süredir Elazığ’da yaşayan, radyo, televizyon ve sinema mezunu bir kurumsal iletişim uzmanıyım. Öğrencilik dönemi öncesinden başlayarak, toplamda 8 yıldır medya ve iletişim sektöründe, hem özel hem de resmi kuruluşlarla profesyonel olarak aktif bir şekilde çalışmaktayım.”

Mahmut’un kurumsal iletişim uzmanı olması aslında teknoloji merakıyla başlıyor:

Dershaneden hocamın telefonundaki sorunları çözerek başladım. Hocam, “Bu konuda bilgili birisin, sana güveniyorum” dedi. Sonrasında, dershanede fotoğraf çekimi yapmamı istediler. Bu görevlerle ilgilenmek benim için oldukça keyifliydi. Daha sonra, “Sosyal medya yönetimiyle de ilgilenebilir misin?” teklifi geldi ve hikayem böylece başlamış oldu. İlk zamanlarda gönüllü olarak başladım, ancak zamanla bu aktivite geçim kaynağım haline geldi. Bu süreçte, yapay zeka dünyasının heyecan verici potansiyeli beni etkiledi. Dijital oyun ve animasyon alanındaki ilgim ise hiç azalmadı. Modelleme yapmak ve yapay zeka ile çalışmak, istediğim sonuçlara hızlı bir şekilde ulaşmama yardımcı oluyor.”

🚀 Mahmut’un Kodluyoruz Yolculuğu

Mahmut, Kodluyoruz topluluğunu uzun süre önce keşfetmiş ve bu topluluğun sunduğu programları, etkinlikler, ve kaynakları takip etmeye başlamış:

“Ben daha öncesinde zaten Kodluyoruz’u fuarlarda görüp tanışma fırsatı yakalamıştım. Daha sonrasında araştırma yaparak içeriklerine göz attım ve çok keyifli, çok başarılı bir kurum olduğunu fark ettim. Böylece, etkinliklerini sıkça takip ettiğim kurumlar arasında yer aldı.”

🚀 Yeni İşime Hazırlanıyorum Programı

Yeni İşime Hazırlanıyorum programında dijital görünürlük, iş arama stratejileri, özgeçmiş ve mülakata hazırlanma gibi konularda atölyeler düzenlendi. İşte Mahmut’un atölyelerle ilgili yorumu:

“Etkinlik benim için oldukça değerli bir deneyim oldu. En önemli kazanç, sektördeki uzmanların paylaştığı bilgiler ve deneyimler sayesinde güncel ve pratik bilgiler edinmemi sağladı. Atölye çalışmaları yeni perspektifler kazanmama ve çeşitli becerilerimi geliştirmeme yardımcı oldu. Bu deneyimi başkalarına tavsiye ederken, etkinliğin katılımcılara güncel bilgiler, değerli bağlantılar ve motivasyon kattığını vurgulamak istiyorum.”

Elazığ ilinde 2020 yılında meydana gelen depremin ardından, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta yaşanan depremlerle bölge sakinleri bir kez daha depremin etkilerini hissetmişti. Bu son deprem nedeniyle, okullar uzaktan eğitime geçmişti. Mahmut bu durumu şu şekilde açıklıyor:

“Elazığ, kendi depreminde büyük bir etkilenme yaşamış ve bir süre “ölü şehir” olarak anılmıştı. Ardından, tekrar depremin etkilerini hissettik. Bu deneyimden sonra, kendimize katkı sağlayacak bir gün geçirdim ve bayağı güzel oldu.”

🚀 Etkinlik Sonrası

Etkinlik sonrasında Mahmut’tan Tavsiyeler:

Etkinlik sonrasında, edindiğim bilgileri ve kurduğum bağlantıları kullanarak kariyerime yeni bir ivme kazandırmaya karar verdim.

  1. İlk adım olarak, etkinlik sırasında tanıştığım sektör profesyonelleriyle iletişimi sürdürdüm. Bu bağlantılar, iş dünyasındaki güncel gelişmeleri daha yakından takip etmemi ve sektördeki fırsatları değerlendirmemi sağladı.
  2. Etkinlikte öğrendiğim yeni becerileri ve bilgileri günlük çalışmalarıma entegre ettim. Atölye çalışmalarında edindiğim pratik deneyim, iş başvurularım sırasında öne çıkmama yardımcı oldu. Özellikle, katılmış olduğum mülakat simülasyonu etkinliğinde kendimi ifade edebilme hususunda bir özgüven kazandırdı.
  3. LinkedIn profilimi güncelledim, bağlantıları takip ettim ve Kodluyoruz çaşlışanlarını da takip etmeye çalıştım. Ayrıca, özgüvenli bir şekilde başvurular gerçekleştirdim ve net, anlaşılır bir CV oluşturdum. Bu çabalarımın sonucunda farklı kanallardan teklifler almaya başladım ve hemen etkisini gösterdi.

“Sonuç olarak, “Yeni İşime Hazırlanıyorum” etkinliği, kariyerime odaklanmamı sağlayan değerli bir deneyimdi. Etkinlik sonrasında geliştirdiğim yetkinlikler sayesinde, başvurduğum pozisyonun gereksinimlerine daha iyi uyum sağladım ve iş arama sürecimde daha güçlü bir konum elde ettim.”

🚀 Kodluyoruz’da İşe Girme Serüveni

Mahmut, Mayıs ayında Elazığ’da düzenlenen “Yeni İşime Hazırlanıyorum” programına katılmıştı. Bu program, ona iş dünyasında başarılı bir kariyere adım atma fırsatı sunarken, Mahmut’u farklı bir yöne yönlendirdi. Ekim ayında, Kodluyoruz programı sırasında edindiği bilgi ve deneyimlerle motive olan Mahmut, Kodluyoruz’da Kurumsal İletişim Sorumlusu olarak çalışmaya karar verdi:

“Kodluyoruz ile tanıştıktan sonra, her içeriği ve etkinliği aktif olarak takip etmeye başladım. Bu iş ilanını sosyal medya üzerinde görerek Kodluyoruz’a başvurmaya karar verdim. Sundukları eğitim programları ve etkinliklerin kariyer hedeflerime uygun olduğunu düşündüm. Şimdi Kodluyoruz’da yapay zeka araçlarını kullanarak tasarımlar ve video içerikleri yapıyorum.”

Aramıza tekrardan hoş geldin Mahmut!
Aramıza tekrardan hoş geldin Mahmut! 🌟

Şubat ayında kaldığımız yerden devam ediyoruz! Sosyal medya hesaplarımızdan duyuruları takip etmeyi unutmayın! 🚀

Bol kodlamalı günler…

--

--