Mezun hikayeleri: Yonca Suvay

kodluyoruz
Kodluyoruz
Published in
3 min readJan 3, 2020

Teknoloji alanındaki yetenek açığını kapatmak, yazılım alanında gençlerin geleceklerine değer katmak için 3 yıl önce yolculuğumuza başladık. Yüzlerce gencin katılımıyla büyürken, onların ürettiklerinden ilham aldık. #KodluyoruzLab ile Kodluyoruz Akademi Mezunlar Kulübü’nden gençler yolculuğumuz boyunca ürettiklerini daha fazla gence ilham olmak için paylaşıyor. Şimdi onları dinleme zamanı…

2019 Niğde Python & Django for Web Development bootcamp mezunumuz Yonca Suvayin yazısı sizlerle. Keyifli okumalar.

Biraz kendinden bahseder misin?

Ben Yonca Suvay. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği son sınıf öğrencisiyim.

Anlık kararlar veren biriyimdir. Yazılım merakım da bir andan verdiğim bir kararla başladı. İkinci sınıftayken hiçbir bilgim olmadığı halde bir yarışmaya başvuru yaptım ve bir sonuç üretebilmem için sadece iki haftam vardı. Üstelik bu yarışma, hiç bilmediğim bir şehirdeydi ve ilk defa katıldığım bir yarışmaydı. Sonuçta yarışmanın ilk turunda elenmiş olsak da, kendi okuduğum alanın dışında da bir şeyler başarabileceğimi öğrendim. Kaybetmek her zaman kötü sonuçlar ortaya çıkarmayabilir, benim için de öyle oldu.

Kodluyoruz’la nasıl tanıştın?

Okulumuzun web sayfasında görüp başvuru yaptım. Daha sonra seçilmek için birkaç aşamadan geçtik. Bu aşamalardan biri ise Skype üzerinden mülakattı. Benim ilk mülakat deneyimimdi. Bu eğitime katılmak benim için büyük bir şans oldu.

Mezuniyet gününden bir fotoğraf

Bootcamp senin için nasıl bir deneyimdi?

Öncelikle, Pyhton & Django Framework for Web Development 101 Bootcamp kendi fikirlerime yön vermemi sağlayan bir eğitim oldu benim için. Kursa ilk başladığımızda herkes birbiriyle mesafeliydi. Çoğumuz klavyedeki tuşlara basmaya korkuyorduk. Fakat eğitmenimiz Hakan Yalçınkaya sayesinde sınıftaki ortamımız daha samimi ve sıcak bir ortama dönüştü. Bilen bilmeyene yardım etmeye başladı. Klavye tuşlarına daha emin basmaya başladık. Kendimize olan özgüvenimiz arttı. Kurs boyunca verimli ve sıkı çalışmanın bize neler kazandırdığını öğrendim.

Bootcamp’ten sonra hayatında değişim oldu mu?

Kurstaki arkadaşlarımız ile birlikte bir proje oluşturmaya karar verdik. Proje dışında, bireysel olarak daha bootcamp devam ederken hayatımdaki ilk web sitesi işimi aldım. Bu benim için büyük bir adım oldu. Web sayfası bir PVC doğrama ile alakalı (http://www.firatpenkardeslerinsaat.com/) ve bunu geliştirmeye devam ediyorum. Bundan sonraki diğer hedefim ise e-ticaret sayfaları oluşturmak. Şu anda Bionluk sayfasında freelancer olarak çalışıyorum. Artık ilerde nasıl bir yol izleyeceğimi daha iyi biliyorum. Ve son olarak söylemek istediğim şey ise, Kodluyoruz ekibi benim kutup yıldızım oldu. Bana doğru yönü gösterdiler. Gerçekten ne yapmak istediğimi ve ona ulaşmak için ne kadar emek harcamam gerektiğini öğrendim.

Yonca’ya ve Niğde’deki diğer gençlere Python & Django for Web Development 101 bootcamp’i ulaştırmamızı mümkün kılan Ahiler Kalkınma Ajansı’na teşekkür ederiz.

--

--