Microsoft & Kodluyoruz İle Yeni İşine Hazırlanmak İster Misin?

İrem Urfalıoğlu
Kodluyoruz

--

Adana, Adıyaman, Ankara, Antalya, Bingöl, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Kayseri, Kilis, Konya, Malatya, Mersin, Muğla, Osmaniye, Şanlıurfa ve Tunceli illerinde yaşayorsan ya da okuyorsan sana harika bir haberimiz var! 🥳

Haziran ayında, Microsoft ile güç birliği yaparak “Yeni İşime Hazırlanıyorum” adını verdiğimiz bir programı hayata geçirdik! Depremden doğrudan ya da dolaylı yoldan etkilenen genç ve genç yetişkinler için harika bir fırsat sunuyoruz. Bu program, temel düzeyde yazılım bilgisine sahip katılımcıların istihdama adım atarken ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmayı amaçlıyor. Ekim ayında, işte bu eğlenceli ve bilgi dolu maceraya devam ediyoruz, hazır olun! 🚀

Proje Kapsamında İlk Durağımız Elazığ Oldu! 🎉

Elazığ’da Neler Yaptık Birlikte Bakalım 👀

“Elazığ’da düzenlenen “Yeni İşime Hazırlanıyorum Programı” benim için çok verimli geçti. Yaşadığım şehirden koptuğum çok üzücü bir süreç yaşıyordum malesef ve sosyalleşebileceğim hiçbir etkinlik yoktu. Okulların online olması ve depremden dolayı yaşadığımız travmalar sonrası hepimizin böyle bir etkinliğe gerçekten çok ihtiyacı vardı. Yaşadığım psikolojik zorluktan sonra hem sosyalleşmek hem de LinkedIn, GitHub ve CV Hazırlama Teknikleri gibi eğitimler almak bana çok iyi geldi. Özellikle CV eğitiminden sonra bakış açım çok fazla değişti ve artık nasıl daha iyi CV hazırlamam gerektiğini biliyorum. Ayrıca Kodluyoruz ekibinin bizlere hazırladığı birbirinden eğlenceli etkinlikler sayesinde network genişletme fırsatına da sahip olduk. Kodluyoruz ekibiyle yüz yüze tanışma fırsatı bulduğum için çok mutluyum, iyi ki gelmişler!” -Nurefşan A.

Atölyeler 👾

  • Özgeçmiş & Önyazı ve İş Arama Teknikleri Atölyesi

Eti Krom’un insan kaynakları yetkilisi Neslihan Durak Koç, iş arayanlara değerli bilgiler aktardı. İş arama sürecindeki stratejiler, etkili özgeçmiş hazırlama ve mülakat teknikleri konuları atölyemizde vurgulandı. Katılımcıları aydınlatmayı amaçladığımız bu etkinlik, iş arayanlara önemli bir rehber oldu 🙌🏼

  • Dijital Görünürlük Atölyesi

Bu atölyeyi ben verdim! 👾 Katılımcılara, LinkedIn ve Medium gibi platformlarda içerik oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu anlattım. Atölyede, katılımcıları teşvik etmek için etkileşimli ve uygulamalı etkinlikler düzenledik. Bazı arkadaşlarımız, dijital medya platformlarında içerik üretme konusunda endişelerini dile getirdi. Ancak etkinlik sonrasında, bu endişelerini aşarak içerik üretmeye karar verdiklerini paylaştılar ☘️

  • LinkedIn & GitHub Profili Oluşturma ve Geliştirme Atölyesi

LinkedIn & GitHub atölyesini, Kodluyoruz ekibinden proje öncüsü, aynı zamanda bilgisayar mühendisi, ekip arkadaşım Ezgi başarıyla yönetti! 🥳Çevrimiçi olarak gerçekleşen atölyede Ezgi, etkili bir sunum gerçekleştirdi ve katılımcıların sorularını içtenlikle yanıtladı. İnteraktif faaliyetlerle katılımcıların etkin bir şekilde dahil olmalarını sağladı. Teknik sorun yaşamadan sorunsuz bir çevrimiçi deneyim sunarak katılımcıların etkinliği rahatlıkla takip etmelerine olanak tanıdık ⭐🌟

“Öncelikle özgeçmiş ve etkili bir LinkedIn profili oluşturmanın iş bulmak açısından çok önemli olduğunu biliyordum fakat nasıl yapacağımı nereden başlayacağımı bir türlü bulamıyordum. Kodluyoruz ekibinin Microsoft ile ortak olarak gerçekleştirmiş olduğu Yeni İşime Hazırlanıyorum etkinliğini duyduğumda çok sevindim ve hemen başvurdum. Kabul ettikleri için çok teşekkür ediyorum tüm ekibe. Yeni işime Hazırlanıyorum etkinliğinden sonra etkili bir özgeçmiş ve LinkedIn profili oluşturmayı öğrenmiştim ve hemen çalışmalara başladım. Özgeçmişimi düzenledim ve LinkedIn profilimi daha görünür kılmak için öğrendiklerimi yaptım.Artık LinkedIn’da paylaşım da yapmaya başladım bu etkinlik sayesinde. Şu anda da kendi alanımla ilgili bir şirkette staj yapmaktayım ve bunda Yeni İşime Hazırlanıyorum etkinliğinin katkısı büyük. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” -Büşra K.

Enerji Dolu İstasyonlar ☄️

Etkinlikte, birbirimize “merhaba” dedik! Katılımcılar çemberde toplandı, isimlerini paylaştı ve hayal ettikleri süper kahraman kimliklerini ortaya çıkararak hem eğlendi hem de bağlarını güçlendirdi 💫🌟

Fotoğraf Çekim İstasyonu’nda, kahkahalar havada uçuştu ve süper pozlar verildi! 📸😄

Online maceramızda, Discord dünyasında buluştuk! Gönüllü rehberlerimiz, sanal odalarda süper destek sunarak katılımcıları bir araya getirdi ve yeni bilgiler edinmelerine yardımcı oldular 🤩🤝

Diğer Faaliyetler ☀️

Programın bir diğer bileşeni de Mülakat Simülasyonu! 🥳 Genç ve genç yetişkinleri iş ve staj mülakatlarına hazırlamak amacıyla mülakat simülasyonu etkinliği düzenliyoruz. Bu etkinlikte, katılımcılar mülakatlarda dikkat etmeleri gereken noktaları öğrenme fırsatı yakalıyorlar 🙌🏼 Ayrıca birebir simülasyonlarla birlikte, insan kaynakları uzmanlarının hangi soruları sorabileceğini de deneyimleme şansı elde ediyorlar 💪🏻

Microsoft & Kodluyoruz iş birliğiyle düzenlenen, Mülakat Simülasyonuna katıldığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. Farklı sektörlerde İnsan Kaynakları alanında tecrübeye sahip değerli isimlerle bir araya geldik. Bir çoğumuz iş başvurularında mülakat anını düşündüğümüzde yoğun stres yaşayabiliyoruz. Neyse ki Kodluyoruz bu konuda da desteğini esirgemedi. Mülakatlarda dış görünüşümüzün nasıl olması gerektiğinden, kendimizi ifade etme yöntemimize ve başvuru yapacağımız şirketlere mülakat esnasında nasıl bir yaklaşım sergilememiz gerektiğine kadar harika bilgiler öğrendik. Teşekkürler Kodluyoruz! 💐” -Merve K.

“Kişisel deneyimlerim doğrultusunda, Kodluyoruz’un Mülakat Simülasyonu etkinliğinin ne kadar değerli olduğunu vurgulamak istiyorum. Etkinlik, teknik bilgileri pratiğe dökmek, sorulara mantıklı ve etkili cevaplar vermek, zaman yönetimi yapmak gibi bir dizi beceriyi geliştirmeme yardımcı oldu. Ayrıca, gerçekçi mülakat deneyimi yaşayarak, gerçek mülakatlara daha fazla özgüvenle yaklaşabilme fırsatı buldum. 💫” -Mahmut K.

Etkinliğimize Nasıl Katılım Sağlayabilirsin? 👀

Etkinliğimiz hem çevrimiçi hem de fiziksel olarak gerçekleşiyor. Eğer şans eseri etkinliğimizin gerçekleştiği şehirde değilsen, üzülme! 😎 Çünkü dijital dünya sayesinde her yerden bize katılma fırsatını yakalayabilirsin. Etkinliğe katılım koşullarına buradan ulaşabilirsin 🙌🏼 Ve aktif illeri takip edebilirsin ✌️

Etkinliklerde görüşmek dileğiyle! 👋🏻

--

--