Samed’in Hikayesi: Program Sayesinde Beklediğim Deneyimi Yaşadım!

İrem Urfalıoğlu
Kodluyoruz
Published in
4 min readApr 25, 2024

--

“Bu deneyimi herkesin yaşamasını isterim çünkü bu tür etkinlikler, yeni bir iş arayışında olan kişiler için nasıl bir yol izlenmeli sorusunun cevabını bulabilmek adına çok önemli olduğunu düşünüyorum.” -Samed Ertürk

Yeni İşime Hazırlanıyorum Programı kapsamında toplam 12 il ziyaret ettik ve 4.000 kişiye ulaştık! Tanıştığımız kişilerin yolculuklarını dinlemek ve onlara destek olmak bizim için çok değerliydi. LinkedIn & GitHub Profili Oluşturma ve Geliştirme Atölyesi, Girişimcilik Atölyesi, Özgeçmiş ve Önyazı & İş Arama Teknikleri Atölyesi, mülakat simülasyonları ve networking etkinliklerimizi gerçekleştirdik.

Katılımcılarımız, “Bana Soru Sor” atölyesinde, atölye sağlayıcılarına sorular sordular ve atölye sağlayıcılarımız da onlara mentorluk verdiler. Çeşitli networking oyunları oynadık. Bizim için keyifli ve öğretici bir günün ardından, bu bilgileri günlük hayatlarında kullanarak iş yolculuklarını kolaylaştıran hikayeler duymak bizi çok mutlu ediyor. Bugün Ankara’da gerçekleştirdiğimiz etkinliğe katılan Samed’in iş bulma yolculuğunu okuyacağız! 🤩

🚀Samed Kimdir? Neler yapıyor?

“23 yaşındayım. Ankara Medipol Üniversitesi’nde Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde son sınıf öğrencisiyim. Kendimden bahsetmek gerekirse, arkadaşlarımla sosyalleşmeyi, spor yapmayı, film ve diziler izlemeyi çok seviyorum.”

Yazılım dünyasına ilgisi ise üniversite döneminde başladı:

“Yazılım dünyasına olan ilgim ise aslında üniversiteyi kazanmamla başladı. Bölümümün zenginliği sayesinde hem yazılım dersleri hem de işletme dersleri alıyorum, ancak ilgim her zaman yazılım alanına oldu. İlk web sitemi yaptığım zaman çok duygulanmıştım. Çünkü her zaman, her yerde gördüğün bir web siteyi kendin kodlamak, çok güzel bir duyguydu.”

Samed, yazılıma olan tutkusunu şu şekilde açıklıyor:

“Yazılım alanında kendimi tahmini 2–3 yıldır geliştirmeye çalışıyorum. Şu anda makromusic şirketinde “Front-End Developer Intern” olarak çalışmaya başladım. Yazılımın büyülü dünyası beni her zaman etkiliyor. Günümüzde neredeyse her şey yazılım ile destekleniyor. Ve bu alanda kendini geliştirmek gelecek için çok değerli oluyor. Yazılım ile dünyayı değiştirebileceğimizi düşündüğümde, yazılıma olan ilgim daha da artıyor.”

🚀 Yeni İşime Hazırlanıyorum Programı

Samed’e, “Etkinliklere katılmak neden önemli?” diye bir soru yönelttiğimizde şu şekilde cevap verdi:

“Birkaç yıldır yazılımla ve girişimcilikle ilgili olan bütün etkinliklere katılmaya çalışıyorum. Çünkü bu etkinliklerin ve oturumların son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Konuşmacılar genellikle sektörün dinamiklerini çok iyi bilen kişiler ve onlardan ne öğrenebilirsem, benim için büyük bir kazanç olacağını düşünüyorum.”

“Kodluyoruz ekibinin sosyal medya hesaplarını zaten takip ediyordum ve Yeni İşime Hazırlanıyorum etkinliğine de görünce arkadaşımla katılmaya karar verdik. Bize faydalı olabileceğini düşündük.”

Samed’in Yeni İşime Hazırlanıyorum etkinliğinden beklentileri:

✅ Yeni bir işe hazırlanırken nelere dikkat etmeliyiz?

✅ Aday mülakatlarında nasıl öne çıkabiliriz?

✅ Diğer adaylardan nasıl farklı olabiliriz?

Bu beklentilerle gitmiştim ve bu beklentilerime uygun bir deneyim yaşadım.

Samed, programın ona kattıklarını şu şekilde anlatıyor:

“Etkinliğin bana kattığı en önemli şeylerden biri; oturumlarda anlatılan CV nasıl hazırlanır, GitHub ve LinkedIn gibi platformların nasıl kullanılacağına dair çok değerli bilgilerdi. Bu konularda çok güzel ve faydalı içerikler paylaşıldı ve bildiğim bilgilere yeni bilgiler eklemek benim için oldukça değerliydi.

Ancak etkinliğin en güzel bölümü, networking etkinliğiydi. Orada, Kodluyoruz ekibiyle bir saat boyunca samimi bir sohbet ortamında bulunma fırsatı yakaladık. Özellikle, aynı bölümde okuduğumuz Kodluyoruz ekibinden Ozan Koçak ile tanıştım ve bölümle ilgili konuların yanı sıra yeni bir iş bulma stratejileri üzerine de çok samimi bir sohbet ettik. Bu deneyimi herkesin yaşamasını isterim çünkü bu tür etkinlikler, yeni bir iş arayışında olan kişiler için nasıl bir yol izlenmeli sorusunun cevabını bulabilmek adına çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden Kodluyoruz ekibinin her bir üyesine teşekkür ediyorum.”

Programda öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri sürdürmüş ve bu bilgileri eyleme geçirmiş. İşte Samed için üç sihirli başlık:

  • Öncelikle CV’imi güncelledim ve GitHub ile LinkedIn hesaplarımı güncellemeye başladım.
  • Başvurduğum pozisyonun Front-End Developer olduğunu göz önünde bulundurarak, zaten bu alanda kendimi yaklaşık 2 yıldır geliştirmekteyim. Etkinlik sonrasında da bu gelişime devam ettim.
  • Öğrendiğim en önemli şeylerden biri de “soft skills” olarak adlandırdığımız, adayların teknik olmayan soyut becerileri oldu. Ne kadar teknik alanda kendimizi geliştirsek de, bu becerileri de aynı şekilde önemsememiz gerektiğine inanıyorum. Yazılım mesleğinde de bu becerilerin önemi büyüktür. İyi bir yazılımcı olabilirsiniz, ancak yazdığınız kodu veya bulduğunuz bir hatayı karşı tarafa doğru şekilde aktaramıyorsanız, bu büyük bir eksikliktir. Ben zaten soft skills becerilerimi geliştirmeye çalışıyordum, ancak bu etkinlikten sonra bu konuya daha da fazla önem vermeye başladım.

Samed’i tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz!

Siz de güncel programlarımızdan haberdar olmak için bizi takip edebilir, ücretsiz etkinliklerimize ve programlarımıza başvurabilirsiniz 🚀

--

--