Kuika İle Geleceğe Zıpla!

Emrah Önder
Kuika Türkiye
Published in
6 min readFeb 13, 2021

--

Malum bu aralar az kod konusuna bir hayli ilgim var ve yaptığım araştırmaları da paylaşmaya çalışıyorum. Hatta bu, biraz da yazı dizisi haline geliyor sanırım. Dizilerin önceki bölümleri hatırlatması misali ben de geçmiş yazılarımı önce bir hatırlatayım.

İlk yazım olan “Az kod çok iş yapar mı?” ile “Hiç Kod / Az Kod (No Code / Low Code)” yaklaşımının genel çerçevesini çizmiş, bu yaklaşımla beraber artık sıkça duyacağımız “vatandaş geliştirici” gibi yeni kavramları açıklamıştım. Ayrıca geleneksel yöntemlerle karşılaştırıp, az kod yaklaşımının faydalarını sıralamıştım. Tabii, biraz da istatistik verip geleceğinin parlaklığından bahsetmiştim.

Az kod ile çok iş yapanları, yani az kod platformlarının belli başlı olanlarını “Az kodla çok iş yapanlar” başlıklı ikinci yazımda inceleyip hatta bazılarını kendi deneyimleyip yazmıştım. Orada da detaylandırmaya çalıştığım üzere OutSystems adlı platformu bir hayli beğenmiştim. Yerelden dünyaya açılan gururlarımızda da Kuika’nın geliştirme ortamını çok kullanışlı bulmuştum.

Kuika Builder Logo

Kurucuları ve çalışanları ile daha önce Netsis’te beraber çalışma fırsatı bulduğum için aslında platformu uzun süredir biliyorum. Hatta şöyle bir ufak anım da var. Şirketin kurucularından Sadun Bey, Netsis’te çalıştığım dönemde üst yönetimdeydi. Bir gün Urla’dan dönerken kendisi de havalimanına gideceği için aynı araçta denk geldik. O…

--

--

Emrah Önder
Kuika Türkiye

A Passionate Computer Engineer From Arnhem, the Netherlands