İlk Yazılım Stajı Deneyimim, Kuka Apps’te Staj

EMİN ÖZKALAYCIOĞLU
Kuka Mobile Tech
Published in
2 min readOct 7, 2019

Merhaba, bu yazımda sizlere ilk staj deneyimimi sunacağım.

Öncelikle kendimi tanıtayım. Ben Sakarya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Emin Özkalaycıoğlu. Okulum itibariyle her öğrenci 4. ve 6. Yarıyıl sonlarında toplam 40 iş günü olmak üzere 2 adet staj yapmalı. Bunlardan birisi yazılım, birisi de donanım alanında olmalı. Ben ilk staj dönemimi yazılım alanında ve Kuka Apps firmasında geçirdim.

Stajıma başlamadan önce Android işletim sistemi için uygulama geliştirmeyi derinlemesine öğrenmeyi düşünüyordum fakat sonrasında fikrimi değiştirip iOS platformu için uygulama geliştirmeyi öğrenmeye karar verdim.

Staj yaptığım firmada iOS ve Android platformu için uygulama geliştiren bir çok developer var. Her biri gayet ilgili ve işlerinde başarılı insanlardı. Uygulama geliştirme süreçlerini çok iyi şekilde takip ettiklerini gördüm. Geliştirme sırasında hem bilgisayar ortamında hem de canlı cihazlarda test edip, ürünler piyasaya sürülüdüğünde hata ile karşılaşma olasılığını minimuma indirgemek, bana staj yaptığım firmanın iyi bir iş disiplinine sahip olduğunu gösterdi.

Stajıma, öncelikle iOS platformunda uygulama geliştirmede kullanılan Swift dilini öğrenmekle başladım. Bu süreç yaklaşık birkaç gün sürdü. Android platformundan bazı kavramlara ve yöntemlere aşina olduğum için bu süreç fazla uzun olmadı. Bildiğim şeyleri ve yeni kavramları öğrenip deneyerek kendimi daha hızlı geliştirebileceğimi düşündüm.

Bana göre bir platforma adapte olup o platformda bir şeyleri gerçeklemek, yanlış ve/veya eksik de olsa deneyip görmekle olur. Bu yüzden elimden geldiğince örnek inceleyip kendi projemde gerçeklemeye çalıştım.

Artık bir hafta gibi bir süreyi arkada bıraktıktan sonra Kuka Apps’te iOS developer olan bir mühendisten yardım alarak bana daha çok pratik kazandıracak bir projeye başladım. Bu projede amaç, bir servisten verileri çekip kullanıcıya uygulama üzerinden sunmaktı. Servisten gelen cevap, filmler ve onların detayları ile alakalı idi. Yaklaşık 2-3 hafta kadar süren çalışmamın sonunda bu projeyi gerçekleyebildim. Network ve UI’ı bir arada kullanmam benim gerçek hayat problemlerine çözüm bulabilmem için iyi bir pratik oldu.

Eğer ki 20 iş günü sonunda kendime mobil uygulama, mobil uygulama geliştirme, analitik düşünme becerisi, sorunu pratikçe çözme, network kavramı, iş disiplini, iş takibi vb. konularında bir şeyler kazandırabildiysem, bunda staj yaptığım firmanın ilgili, alakalı ve en önemlisi işlerinde başarılı olmalarının payı çok büyük. Önümüzdeki sene ve ondan sonraki senelerde stajını yazılım alanında yapmak isteyen arkadaşlara da tavsiyem şunlardır:

- Staj yapacağınız yazılım dalını kendinize uygun ve yakın hissettiğiniz bir alanda seçin.

- Kendinize daha çok bilgi ve tecrübe katabilmek için staj için başvuracağınız kurumun işlerinde başarılı olmasına dikkat edin.

- Elinizden geldiğince öğrenmeye açık olun ve bu konuda bilgili insanlardan yardım almaktan çekinmeyin.

Bu saydığım maddelerde geçenleri ve çok daha fazlasını bana sundukları için Kuka Apps’e teşekkürlerimi iletiyorum.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim :)

--

--