Регіональний маркетинг або шлях до серця абонентів Київстар

Kyivstar Careers
Kyivstar Careers
Published in
6 min readOct 27, 2021

Михайле, ви очолюєте відділ регіонального маркетингу компанії телеоператора номер один в Україні. Впевнена, що нашим читачам буде цікаво дізнатися, чим займається ваш підрозділ в Київстар. Що ви розповідаєте про свою роботу, наприклад, дітям?

У мене троє дітей, тому такі пояснення в мене вже відшліфовані, наче морська мушля! Регіональний маркетинг — це, передусім, добре знати саму Україну: де яке населення, чим займається, які інтереси має, що саме купує, чого не вистачає нашим клієнтам в кожному куточку країни. Маючи таку інформацію, ми можемо по-різному працювати в різних областях.

Ще один напрямок нашої роботи — розвиток технологій. Мабуть, багатьом запам’ятався запуск 3G і 4G в Україні. Саме наш відділ визначав, з якого міста Київстар почне будувати свою мережу високошвидкісного інтернету, куди буде рухатися далі, враховуючи вимоги з боку держави, потреби клієнтів та інтереси самої компанії. Розгортання таких мереж — дуже вартісний процес, він потребує великих інвестицій, і, щоб усі були задоволені, ми перш за все, розробили план впровадження, а тепер стежимо за його реалізацією, щоб інвестиції в мережу були максимально ефективними.

До речі, нашу роботу можна порівняти із фолк-музикою, тобто, коли начебто все спокійно, розмірено — значить, ми вивчаємо ситуацію. А потім бах! — і «трембіта» заграла, це вже пішов етап реалізації (сміється).

Пригадайте, яким був ваш перший день в Київстар? З чого складається ваш типовий день тепер?

Я добре пам’ятаю перший день! Це було в грудні, Я заповнив папери і прийшов у відділ знайомитися з командою. Усі відклали свої справи і зібралися довкола мене, але поступово розмова перейшла в робочий формат: плани компанії на наступний рік були дуже актуальною темою. Я, так би мовити, стрибнув у роботу. Мені розповіли і про цілі на наступний рік, і про головні виклики, і результати попереднього року. Я дуже вдячний колегам за той екскурс, бо відчув, що мені довіряють, що я вже тоді став частиною команди.

Якщо говорити про типовий день сьогодні, то варто згадати про… цифри! Власне, довкола них і крутиться наша робота, адже всі рішення ми приймаємо на їх основі. Тому мій ранок починається не з кави, а з дашборду) Потім я обговорюю з колегами цифри на зустрічах, яких протягом дня зазвичай буває багатенько, адже проєктів у нас ціла купа. (пожвавлюється) Мало не забув про відрядження! 1–2 рази на місяць я відвідую різні регіони України, щоб розуміти реальну ситуацію і бачити на власні очі, як цифри набувають реальних обрисів в житті.

Михайле, а хто ваші колеги, з якими ви працюєте щодня?

У моїй команді 10 людей. Кожний має свою зону відповідальності. Це робота з певним регіональним кластером, ми так називаємо декілька областей, які входять в одну групу територій.

Також у нас є двоє крутих проєктних менеджерів, які опікуються масштабними всеукраїнськими проєктами! Ми два роки шукали цих професіоналів, і ось нарешті, наша команда поповнилася!

Наш головний постулат в роботі — бути чесними, відкритими, мати позитивний настрій. Відверто кажучи, трудоголики — це ми. Ми намагаємося не скаржитися по життю та зосереджуємося на досягненні амбітних цілей.

Який проєкт вашої команди можна назвати видатним? У чому полягала його складність, чи він був якимсь незвичним, інноваційним?

О, таких проєктів у нас декілька! Ми брали активну участь у запуску 4G: у 2018 році впроваджували 4G в діапазоні частот 1800 МГц, а в 2020 році — у діапазоні частот 900 МГц. Обидва вони були між собою пов’язані, обидва були комплексними, до них було залучено дуже багато підрозділів Київстар. Наша роль полягала у формуванні бізнес-кейсу із впровадження проєкту, а також визначення рол-ауту по регіонах: де запускаємо, скільки сайтів, тобто, базових станцій, і чому. Знаю-знаю, це складні слова, але ми вже так ними просякнуті, що важко говорити звичною мовою.

Минулого року ми запустили 4G в метро Києва, і це також було дуже не просто. Але все вдалося, і тепер усі бажаючі можуть дивитися ютуб з відмінною якістю, поки їдуть на роботу.

Загалом, у нас багато перемог. Наприклад, у минулому році ми здобули рекордних значень щодо частки абонентів: у 17 з 24 регіонів країни!

Інше важливе досягнення, яке має стосунок мало не до кожного в Україні: лише за 3 роки від початку розгортання 4G-мережі Київстар може забезпечувати доступом до високошвидкісного інтернету 89 % населення України. Це видатний результат для всього світового ринку телекомунікацій! І в Україні ми на сьогодні найбільша і найшвидша мережа, тобто, Київстар безапеляційно найкращий! Але ми не зупиняємось на досягненнях, тож продовжуємо щодня працювати, щоб і далі ставати кращими для наших абонентів.

Ваші слова змушують і мене відчувати гордість за успіхи компанії. Скажіть відверто, Михайло, чи були у вашій роботі випадки, коли доводилося йти на компроміси?

(замислено) Гадаю, що підстави для компромісу були, але врешті-решт ми подолали всі перешкоди. Ось, наприклад, запуск 4G в діапазоні частот 900 МГц робився фактично в «турбо-режимі». У більшості країн світу підготовка до запуску цієї технології тривала 1,5–2 роки. Але в нас були виняткові обставини: у жовтні 2019-го президент України підписав меморандум в Маріуполі, а Київстар та інші оператори взяли на себе зобов’язання вже в липні 2020-го зробити запуск. І щоб він був вдалим, ми мали віддати наші частоти, зробити рефармінг, пройти всі підготовчі роботи, побудувати базові станції і багато-багато іншого, ще й несподіваний антиковідний карантин додав труднощів. Звісно, у такій ситуації не складно щось десь не доробити, але ми були дуже згуртовані і готові до напруженої роботи, тому й запустилися точно в строк! 1 липня 2020 року Київстар запустив 4G в діапазоні частот 900 МГц без жодних нарікань з точки зору якості надання послуг. Це був дуже амбітний запуск, яким ми пишаємося.

Ваша команда вражає своєю ефективністю! Підкажіть, як можна стати її частиною, що потрібно знати та яким бути?

Ми відкриті до припливу «свіжої крові» і будемо раді бачити новеньких у своєму колі. Я вже згадував про головні постулати нашої роботи. Великим плюсом буде, якщо вам властивий підхід до робити як у такого собі «хантера», який не сидить на місці, а весь час шукає спосіб зробити краще для клієнтів, реалізувати ідею, перевершити конкурентів. Ми всі такі, ми надихаємось цим. І, звісно, дуже важливою є готовність працювати з цифрами, бо в нашій роботі їх багато, неймовірно багато. Буде чудово, якщо вам не є чужими лідерські якості та бізнес-проникливість, а також якщо ви прагнете завжди тримати клієнта у фокусі своєї уваги.

Що ви порадите студентові, який поставить собі за мету отримати роботу у вашому підрозділі? З чого йому почати?

Яке цікаве питання! Безумовно, дуже важливо опанувати математику, англійську та публічні виступи. Гадаю, усього іншого можна навчитись вже на місці: ми любимо ділитися досвідом. Будемо раді вітати в команді усіх тих, хто налаштований на співпрацю, має стратегічне мислення та націлений на результат.

Як ви досягаєте такого комфорту, такої злагодженості в роботі? Поділіться своїми секретами!

Ми маємо спеціальну щотижневу зустріч команди, яка триває щонайменше 1,5 години. Вона необхідна, щоб усі були в курсі основних новин: розповідаємо про події в компанії, про бізнес-показники, на які треба звернути увагу, про важливі зміни. Також ділимося кращими практиками бізнесу в різних галузях, не обов’язково в телекомунікаціях. Ми намагаємося весь час бути в одному інформаційному полі. Наприклад, я ділюся своїм баченням того, куди рухається компанія, яке наше місце в ланцюжку створення цінності, як в цьому досягти успіху. Це важливо, адже ми інтегруємося в процеси компанії завдяки створенню загальної цінності.

Також 1–2 рази на місяць я маю індивідуальні статусні зустрічі з кожним членом своєї команди.

А для душевності влаштовуємо неформальні зустрічі командою. Раніше, до карантину, ми збиралися за чашкою кави в кондитерській поруч з офісом. У теперішніх умовах ми перейшли в онлайн формат, але плекаємо надію, що з прогресом вакцинації знову зможемо бачитися частіше.

Яке місце у вашому житті займає кар’єра? Що у вашій роботі додає вам сил, а що навпаки, знесилює?

Кар’єра важлива для мене, я постійно потребую росту, хочу розвиватися і впроваджувати все складніші й складніші проєкти, які змінюють життя людей на краще. Такий напрямок роботи мене надихає щодня. У свою чергу, сім’я, спорт, подорожі — моє основне джерело енергії, я навіть жартую зі своїми близькими, називаючи їх «мої чарджери». Щодо другої частини вашого питання, можу згадати хіба що суперечки і довгі переписки. Вони дійсно якісь знесилюючі.

Як би голосно не звучало, але мій підхід по життю простий: бути хорошим прикладом для своїх дітей. А моя місія — створювати цінність в кожній сфері життя, відчувати смак життя та ніколи не здаватися.

Які п’ять книг рекомендуєте кожному, хто читатиме інтерв’ю з вами?

Мабуть, я обмежуся трьома книгами, але вони дійсно важливі. Кожна з них у свій час змінила мій світогляд. Перша книга — «Getting things done» Девіда Аллена. Викладені в ній ідеї я впровадив у своє життя давно і застосовую кожен день, я став фанатом списків справ і додатків to do. Другою є книга Джима Коллінза «From good to great» про правильних людей в «автобусі». Третьою назву «Есенціалізм» Грега МакКеона, який вивчав фокус на важливе і протидію інформаційному шуму. Сподіваюся, ці книги будуть корисними усім!

--

--