“Я КЛЯНУСЬ, що не посміхаюсь для того, щоб замаскувати приховану ненависть, яку зараз відчуваю”

11 речей, які розробники обожнюють чути від своїх співробітників-нерозробників

“Клієнт хоче, щоб це працювало на IE 6.”

Denys Dovhan
LambdaBooks
Published in
4 min readOct 2, 2017

--

Перекладено з дозволу Вітні Мерс.

Translated with permission from Whitney Meers.

На роботі нерозробники вважають розробників за людей, які роблять магію з коду. Як розробник, ви можете цілий день будувати складні API–інтеграції або просто грати West of Loathing в Steam, а 99% з ваших колег навіть не зможуть побачити, в чому різниця. Не дивлячись на те, що компанії, безсумнівно, не можуть існувати без власних команд розробки, але чомусь розробникам платять менше, ніж людям з посадами на зразок «Головний ніндзя-директор з натхнення», який просиджує цілий день за безглуздими зустрічами, заробляючи завдяки роботі когось іншого.

Якщо ви коли-небудь хотіли навчитися краще спілкуватись із вашою командою розробників, вам слід знати, що розробники “обожнюють” чути від нерозробників. Наприклад, вони обожнюють чути, що ви “зберегли їм час”, роблячи складні та безповоротні рішення, не порадившись з ними. Дуже дякуємо за те, що думаєте замість вашої команди розробки! Я клянусь, що ми НЕ уявляємо собі ті дні, коли ми вже не зможемо врятувати компанію від рішення, яке прийняли базуючись на тому, що ви знаєте трошки HTML ще з тих часів, коли ви оформляли свою сторінку на MySpace.

Тож ось ще кілька речей, які розробники люблять чути від своїх колег нерозробників.

“Це не повинно зайняти більш ніж декілька хвилин.”

Дякую, маркетинговий координаторе! Я дуже ціную те, що ти кажеш мені, ніби виправити помилку на цьому сайті не займе багато часу. Байдуже, що ти не маєш уявлення про те, що цей сайт написаний на COBOL ще тоді, коли тобі було п’ять років.

“Давайте влаштуємо мітинг!”

О, чорт, для розробника не існує нічого кращого за нерозробника, який просить влаштувати мітинг… щодо всього! Треба прийняти рішення про кольори? Давайте влаштуємо мітинг! Хочете переконати свою команду розробляти щось на WordPress? Звучить, як спосіб провести три години, за які я міг би закінчити цей проект ще місяць тому. Нам слід запланувати мітинг, щоб з’ясувати, коли нам слід його проводити!

“Не парся дуже сильно про захист… не схоже на те, що нас мають зламувати чи щось таке.”

Дякую за пораду, операційний спеціалісте! Я певний, що ти не хвилюватимешся, якщо хтось зламає нашу систему і вкраде записи про кожного у нашій компанії. Хоча, якщо ти так багато знаєш про безпеку, я покладусь на тебе у захисті інформації про мою зарплату, номер соціального страхування, інформацію про банківський рахунок та мої паролі.

“Документа з вимогами немає, але я певний, що ти впораєшся.”

Я ціную твою віру у мене! Звісно, я можу побудувати все точно так, як хоче клієнт, з першого разу, і мені не доведеться потім терпіти крики тих, хто засрав все, коли ми намагались зробити з цього те, чого хоче клієнт.

“Я знаю, що я не розробник, але я думаю, тобі слід використовувати той фреймворк, про який розповідав мій двоюрідний брат…”

Дякую за твої думки, чувак, який досі надсилає особисту пошту зі свого аккаунту на hotmail! Ми ПОВИННІ писати на Ruby лише тому, що твій двоюрідний брат сказав, що вона прикольна, після воркшопу General Assembly три дні тому.

“Я взяв на себе право самостійно оновлювати кодову базу.”

Скільки ж мого часу ти зберіг! Ні, не турбуй себе про те, скільки з цього “збереженого ” часу ми зрештою втратимо, коли сайт впаде, і я проведу наступні два дні, намагаючись підняти все назад.

“Нам не потрібні твої поради, ти не креативний.”

Справді, розробники ЗОВСІМ не креативні! Ми не проводимо буквально ВЕСЬ ДЕНЬ, створюючи щось, і немає НІЧОГО креативного у тому, що ми можемо поєднати складні системи для роботи разом. Давайте поставимо розробників поза творчим процесом та відхилятимемо їхні ідеї, коли вони нарешті мають шанс їх висловити. А потім давайте звинуватимо їх у тому, що технології, про які ми мріяли без них, не були реалізовані з самого початку.

“Клієнт хоче, щоб це працювало на IE 6.”

Суперретро! Піду пошукаю в сараї комп’ютер, на якому я зможу його запустити, заради чотирьох людей, які колись спробують зайти на ваш сайт під Windows 2000.

“Ми не хочемо платити за ліцензії на програмне забезпечення, чому б тобі просто не написати його самостійно?”

О, чувак, це легко! Я впевнений, що можу зробити це за два тижні. Я маю на увазі два місяці. Чи два роки? Ох, курва, давайте просто заплатимо за програму, яка могла зберегти нам 500,000 доларів, якщо б ми мали ліцензію два роки тому.

“Я знаю, ти працював над цим проектом цілий рік, але ми його закриваємо.”

Ура! Дякую, що звільнили мене від всього того часу, який я провів на єдиному проекті, який мені подобався у цій компанії.

“Ми перевели тебе на отой клієнтський проект… ти ж знаєш ColdFusion, правда?”

Звісно ж, я знаю! Хіба ж не кожен знає цю старезну систему, яка вийшла ще в часи Джорджа Буша? Я із задоволенням побудую ваш проект на ColdFusion, але спробуйте не скаржитись, коли воно обсиратиметься під себе та не працюватиме там, де з чимось більш гнучким все пішло б, як по маслу.

Якщо ви коли-небудь казали хоч щось подібне вашим розробникам і вони буквально згрібали свої комп’ютери на землю, кричали: “ДОСИТЬ З МЕНЕ, ТИ МАНЬЯК!”, виходили, проклинаючи вас і всю компанію, ви, звісно, могли подумати, що вони просто ДУЖЕ РАДІ почати працювати! Або, можливо, вони просто належать до того типу розробників, які б краще зайнялись ділом, аніж погрузнули в бюрократичному нонсенсі. У будь-якому випадку, просто знайте: щоразу, коли ви кажете одну з цих фраз, ви справжній друг для вашої команди розробників. Точно так само, як і Амбер з бухгалтерії для вас, коли вона безперервно пояснює вам, як саме вам слід виконувати свою роботу на посаді Головного ніндзя-директора з натхнення.

Оригінал: “11 Things Developers Love Hearing From Non-Developer Co-Workers”

Обговорюйте статтю в Slack, слідкуйте за оновленнями на Facebook та Twitter.

Сподобалась публікація? Тисніть 👏, щоб сказати «Дякую!» та допомогти іншим побачити її.

--

--

Denys Dovhan
LambdaBooks

Software Consultant at @HellYeahLLC • Speaker • Open Source addict • Shell fanboy • Founder of @NodeSchool Chernivtsi, @ChernivtsiJS and @LambdaBooks • 20yo