Behind the Commits: Falcon Wong leren kennen

Omid Nejati
Lamden World
Published in
4 min readSep 17, 2018

Deze week ontmoeten we nog een van Lamden’s Blockchain ontwikkelaars , Falcon Wong.

Falcon is een andere vertrouwde naam voor iedereen die in de Lamden Telegram Group rondhangt omdat zijn github commits dagelijks binnenkomt.

Falcon is al ongeveer 6 maanden bij Lamden, begonnen met het vmnet klaar te maken om het Cilantro kader te testen. Onlangs heeft hij gewerkt aan de algehele netwerkprestaties en beveiliging.

Hij is een leuke gast, dus laten we Falcon leren kennen!

Waar ben je opgegroeid en hoe ben je in San Francisco terechtgekomen voor Lamden?

Ik ben opgegroeid in Hong Kong tot ik op mijn twaalfde naar de VS immigreerde. Na mijn studie werkte ik bij een data-analysebedrijf in Campbell. Ik zat op de bank, net als alle andere pas afgestudeerden, omdat het bedrijf aan het uitbreiden was. Via een mentor besloot ik om mijn eigen software voor het bedrijf te maken. Dit trok de aandacht van de VP en hij wilde toen een start-up maken in San Francisco, dus hij vroeg me om zijn eerste werknemer te zijn. Sindsdien heb ik in startups in San Francisco gewerkt.

Vertel ons alsjeblieft over je universitaire ervaring. Was het leuk?

Ik ging naar UC Santa Cruz. Sorry als ongelooflijk lijkt, maar ik heb daar nooit weed gerookt. Het enige dat ik deed, was engineeringlessen skippen voor danslessen en gaan feesten toen het laatste week was. Hoewel ik een slechte student was, had ik een team gemaakt en een project gestart voor mijn senior designproject. We hebben een deurslot op zonne-energie gebouwd met een app. Heeft niet gewerkt omdat het zonnepaneel te zwak was. Ik had er veel van geleerd.

Kun je ons een actueel of toekomstig probleem tonen, in de blockchain-ruimte, die je kunt zien aan de hand van de tools van Lamden?

Ik denk dat een van de belangrijkste waarde proposities is dat blockchain-gegevens niet gewist kunnen worden en de gedecentraliseerde aard van het systeem garandeert dat een bedrijfsconglomeraat de gegevens niet kan vervalsen. Het betekent dat we geen auditors van welke aard dan ook nodig hebben en dat er minder ruimte is voor fraude — goed voor naleving. Ik zie de eerste golven van blockchain-technologie toegepast op boekhouding, verzekeringen, juridische documentatie en dergelijke vanwege hun goed gedefinieerde processen.

We hebben ook stemmechanismen die met name nuttig zullen zijn bij het democratiseren van beleid. Een goed en eerlijk protocol met beleid dat juridische consequenties teweegbrengt, stelt bedrijven, particulieren en overheden in staat om beleid te ontwerpen en hun succes te meten. Al deze variabelen kunnen worden voorgesteld en gestemd, waardoor dit een op zichzelf staand ecosysteem is voor orde en recht. Het is duidelijk onpraktisch, dit vereist een enorme inspanning en heeft geen duidelijke financiële prikkels voor mensen om het te doen, maar als het klaar is, kan de wereld een veel betere plek zijn.

Wat was je eerste programmeertaal die je je kunt herinneren leren en wat was je eerste programma dat je ontworpen hebt?

Ik leerde Matlab in een intro-college opleiding over feedbackcontrole. Ik herinner me dat ik een robot programmeerde om zo snel als wiskundig mogelijk naar de zwarte band toe te gaan, door een splitsingsplot te gebruiken om het pad te modelleren.

Is er een nieuw gebied van technologie dat de laatste jaren naar voren is gekomen waar je naar kijkt of waar je mee bezig bent?

Ik heb wat NLU / NLP gedaan en beeld verwerkende AI. Ik heb een demo-app gemaakt die je begroet op basis van de naam en foto van je LinkedIn account. We hadden het in een conferentie die we bijwoonden binnengesleept en iedereen was aan het flippen.

Wat zijn de voordelen van in een klein team ter grootte van Lamden te werken? Wat is jouw favoriete ding om voor Lamden te werken?

Zoek “voordelen van werken bij een start-up”. Anders dan de standaard dingen, zijn er planten op kantoor, maandelijkse bedrijfsevenementen en vochtige meems. Mijn favoriet is de vochtige meems. Er was een paasei dat ik nooit heb gevonden, zelfs niet na maanden. Wat een plagerij …

Meme gemaakt door mrwagner in de Lamden TG-groep, af en toe gepost nadat Falcon’s commits in de chat zijn geraakt.

Speel je een instrument? Zo ja, welke vaardigheid?

Ik speelde enkele solo’s met [het] euphonium, speelde enige tijd klarinet en een beetje pauken. Fanfare was leuk — blaas alles omver! Ik zing ook in koor, produceer en registreer EDM. Ik hou ook van R & B en ik doe A Capella covers. Ik wil een A Capella-groep vormen!

Wat is je favoriete vorm van oefening? Gewichten, Cardio, hardlopen, CrossFit, wandelen, yoga?

Ballet en paaldansen.

Op de een of andere manier zie ik bedompte paaldansen memes in de toekomst van Falcon …

Ik hoop dat iedereen evenveel plezier heeft gehad met het lezen van het artikel van deze week als ik het had bij de opzet ervan.

Meer ontdekken over Lamden

--

--