NL — Behind the Commits: Raghu Chalasani leren kennen

Omid Nejati
Lamden World
Published in
3 min readOct 10, 2018

Ik ben enthousiast deze week om meer te weten te komen over een van de nieuwste leden van Lamden, Raghu Chalasani.

Raghu werd ongeveer drie maanden geleden aangenomen door Lamden om de functie van Chief Architect & Engineer op zich te nemen. Zijn expertise op het gebied van gedistribueerde verwerking is toegepast op de Cilantro blockchain om de doorvoercapaciteit drastisch te verhogen.

Wijn, koud weer en exploderende eieren; laten we Raghu leren kennen!

Vertel ons alsjeblieft over je universitaire ervaring. Was het leuk?

Ja. Ik heb mijn Ph.D gedaan in Montreal, Canada. Het was een geweldige ervaring en ook mijn eerste ervaring in het buitenland — stel je voor dat je het hele leven in een warmer klimaat van India zou leven om plotseling naar Montreal te verhuizen in januari, waar de temperaturen routinematig rond de -20C kwamen!

Waar ben je opgegroeid en hoe ben je in San Francisco terechtgekomen voor Lamden?

Ik ben opgegroeid in Zuid-India. Na mijn master in computerwetenschappen ben ik naar Canada gekomen waar ik mijn doctoraat heb gedaan in parallel en gedistribueerde algoritmen en hun toepassing naar computerondersteund ontwerp van geïntegreerde schakelingen. Met dat werk kreeg ik mijn eerste jobaanbieding van Cadence Design Systems in San Jose, die me naar het Bay Area deed verhuisen. Na het doorlopen van de kokende hete zomers in Zuid-India en de vriestemperaturen van Montreal, leek het weer in de baai het beste van alle werelden en wilde ik nooit ergens anders naartoe gaan !!

Kun je ons een actueel of toekomstig probleem geven, in de blockchain-ruimte, die je kunt zien aan de hand van de tools van Lamden?

Ik zie dat de technologie van Lamden de nodige kosten en tijd om financiële betalingen en regelingen te maken heel drastisch kan verminderen dankzij de flexibele architectuur die gemakkelijk kan worden omgezet in volledig gedecentraliseerde naar semi-ommuurde toepassingsruimte, evenals de nadruk op doorvoer en prestaties!

Is er een nieuw gebied van technologie dat de laatste jaren naar voren is gekomen waar je naar kijkt of waar je mee bezig bent?

Ik heb wat met machine-learning geknoeid . Anders dan dat, waar ik naar kijk op het gebied van AI / ML, Robotics en VR / AR, kan dit een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we omgaan met de wereld.

Wat zijn de voordelen van werken in een klein team zo groot als Lamden? Wat is jou favoriete ding hier bij Lamden ?

De voordelen van werken in een klein team is dat we alles in het project kennen en nauw met elkaar communiceren. We leren elkaar goed kennen en de team van Lamden is erg leuk om mee samen te werken!

Apple of Microsoft? Sony of Nintendo?

Apple, Sony!

Speel je alle videogames? Zo nee, wat doe je om tot rust te komen?

Ik speel geen videogames. Mijn favoriete manier om tot rust te komen is tv kijken in mijn ligstoel met een glaasje wijn.

Hoe was de ergste keer dat je het verpest hebt in de keuken?

Geloof het of niet, mijn grootste fout houdt een heel alledaagse activiteit van het gebruik van de magnetron in. Ik probeerde een gekoeld gekookt ei in de magnetron op te warmen. Blijkbaar gebruikte ik een / twee minuten te lang en gekookte eieren kunnen binnenin veel energie verzamelen. Toen ik het probeerde te snijden, explodeerde het in kleine stukjes verspreid over heel de keuken.

Klinkt als Raghu ook een expert is in gedistribueerde voedsel systemen!

Raghu is maf bezig met het vrijgave van Cilantro dit kwartaal, ik stel het op prijs dat hij de tijd nam om deze vragen te beantwoorden!

Meer ontdekken over Lamden

--

--