半桶水語言之旅

七種語言、三個係beginner level、仲有個bb班level

Hadesophic 數字妹
Language Magazine
5 min readOct 7, 2019

--

正值Language Megazine一年之際,我又講返自己嘅學語言之旅,配合返九月份嘅主題。(註:拖下拖下就十月…)

阿拉伯文係由右邊睇起㗎!

我實在係貪玩,鍾意短時間內了解事物原理、規則,所以好享受初學時容易上手嘅快感,上完堂唔溫書都可以繼續落去。不過照自己經驗黎講,學咗兩個course之後就到左瓶頸,淨係靠上堂聽書係唔夠用,要搵下其他資源接觸多啲。但自己又多興趣,無專心學好一樣,衰啲講就係咩都想學但又學得唔專嘅人。

  1. 廣東話
  2. 英文
  3. 普通話
  4. 日文
  5. 西班牙文
  6. 阿拉伯文
  7. 瑞典文

以下七個語言嘅簡述,先後順序將由接觸時序為準。

廣英普都係由細學起,都係咁啦。不過屋企對面就係公共圖書館,幼稚園同小學嘅family day就係落街睇書,坐完幾個鐘再將一家四個人嘅借書quota碌爆曬,一齊抬啲書同雜誌返屋企。再加上小學做Libarian係有優先借新書嘅特權,所以《老鼠記者》、《神奇樹屋》、《xxxx歷險記》(超大本漫畫)同《兒童的科學》我都差不多睇曬成個系列。

無獎問答:有無人知一個人同時最多可以借幾多書/雜誌/多媒體?

日文

CUSCS青年日語暑期班,第一日語課程(斷斷續續咁讀過一年幾)

大家都當日本係鄉下,就算我唔講,大家都大約知道日本有咩咁引人入勝。但除咗文具同鬆弛熊之外,我其實對日本文化無特別喜好。唔追日劇、唔聽Jpop、唔睇動漫、唔打機、唔追日星,係連上通識堂《日本流行文化》都搵唔到主題寫Paper嘅地步。( 無神論者的巴別塔 唔好意思啦~)

er…其實我到而家都講唔出想學日文嘅原因。

阿拉伯文

暴大語言班,一個B+一個C+嗚嗚。。。為左興趣無曬gpa。。。

喺暴大入面,呢一科都算係好偏門,Arabic 1每班十五人都開唔到兩班,Arabic 2更加係隔兩年先儲夠人開班。拎日文嚟做對比,New Practical Japanese 1開十九班都幾乎全部爆滿。

雖然話阿拉伯文係世界上使用人數頭幾嘅語言,但你學完都無咩機會可以同阿拉伯國家嘅人溝通到。唔同國家方言太多,用詞同grammar都會好唔同,所以喺香港讀呢科,真係同興趣班無咩分別。

學呢個語言真係純粹貪得意,我覺得阿拉伯國家嗰邊完全無認識,好似好神秘咁。而且喺暴大,讀外語多數會被人屈grade(N1N2去讀日文一大有人在),但阿拉伯文就無咩人本身識講,一齊由零開始學。

阿拉伯文難度在於,正式文件係唔會標vowel,所以你要記得邊幾個consonants合埋一齊係一個字,再記埋個字應該點樣讀。日文就算唔知點解,至少都可以成句讀出嚟再估下佢講咩,但(對我嚟講)阿拉伯文生字就只有死背。

可能係物有類聚,我身邊竟然有兩個非暴大朋友比我學得更深入。一個喺香港讀書,自己搵出面嘅班讀;另一個喺內地讀歷史,喺校內讀咗幾年。呢啲先真正癲佬。

西班牙文

無上過堂,哥斯達黎加生活五星期

我接觸到嘅Spanish只限於日常生活用詞。Year 1嘅時候盲中中走去哥斯達黎加話要做義工,但自己連一句西班牙話都唔識,結果嗰一個月係我學嘢多啲。Canteen出現過嘅食物我都識、數一到十都可以。

相反,從歐洲黎嘅義工有唔少都識講西班牙文,我都幾羨慕佢哋由中學就開始讀英文外嘅第三語言(多數法、西文),就算大咗想去其他國家做嘢都容易啲。

但呢一個月,我嘅英文同普通話反而進步咗好多,對於Hong Kong and China are different嘅概念都明確咗好多,正正因為其他人不停懷疑呢樣嘢而我要澄清返。

如果他日真係要去參觀咖啡田,學西班牙文走唔甩呀🚬

瑞典文

瑞典生活五個月、學校免費語言班、Udemy免費video course、Duolingo

去exchange學習當地語言是常識吧。

其實我本來已經因為(聽講)瑞典人比較願意講英文而無去德國交流,不過我到埗先發現當地嘅路牌、超市價錢牌、電車等都只有瑞典文,無英文。的確,居民嘅英文語言能力係好好,但文字上就比較少「瑞英對照」嘅指示,令喺香港習慣中英對照嘅我有啲驚訝。

瑞典文係相對學得輕鬆嘅一個。文法上,佢同英文有啲相似,而且好多詞彙都有類似串法,記咗就可以砌黎用,又或者將每個字直譯返做英文就get到八成。

相比起以前學語言主要以課堂為主,我睇Udemy video course反而學得仲快。每段幾分鐘,可以下載之後帶出街睇,煮飯、搭電車、食早餐甚至去廁所(?)都可以睇下幫補下。

大部分名詞、動詞都有男女性之分,但如果只係為咗理解文章內容、唔會作文,咁就唔識都無咩大影響~

而且佢哋嘅詞彙同其他歐洲語言都有啲似,所以去附近旅行都有幫助~

例子:mead(蜜糖酒)、spela(玩)、ost(芝士)

雖然樣樣都知少少都會有滿足感,不過都唔可以停留喺呢一步,要繼續學落去,希望可以衝破「學到咁上下就想學其他嘢」嘅瓶頸。嚟緊我報左十二月嘅N4考試,希望俾啲deadline自己,逼下自己繼續學習。

唔知大家又有無咩學習目標呢?

--

--

Hadesophic 數字妹
Language Magazine

寫寫咖啡旅遊四拍文具社會創新生產力。鍾意捉錯別字,唔好介意:D Volunteering ¦ stationery ¦ ethical purchase ¦ travel ¦ Racketlon player | languages | hadesophic@gmail.com