25. Sinyal İşleme ve İletişim Uygulamaları Kurultayı’ndaydık.

Samet Kütük
LeoDrive.ai
Published in
2 min readMay 31, 2017

15–18 Mayıs 2017 tarihlerinde, bu sene 25'incisi düzenlenen Sinyal İşleme ve İletişim Uygulamaları Kurultayı’na, şirketim adına benim temsiliyetim ile katılım gösterdik.

Bu seneki kurultay, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından, Antalya-Belek’te yer alan Maritim Pine Beach Resort Hotel’de düzenlendi. Kurultayın düzenleme kurulu başkanlarından biri, saygıdeğer hocam Prof. Dr. Lütfiye Durak Ata idi. Her ne kadar, kurultayın ana unsurlarından biri bildiri yayınlamak ve sunmak olsa da, herhangi bir bildirimiz olmaksızın, Endüstri Oturumu’nda yer almak ve şirketimizin sinyal işleme üzerine yaptığı pratik faaliyetleri anlatmak üzere 4 gün boyunca Antalya’daydım.

Kayıtlı katılımcı sayısının 720'yi aştığı kurultay kapsamında, 14 özel oturum, 6 çalıştay ve 5 eğitim seminerinin yanı sıra, benim de konuşmacı olarak katıldığım bir de endüstri oturumu gerçekleştirildi.

Bu kurultay bana, 2010'dan bu yana süren yüksek lisans eğitimimi bitirmem ve acilen doktora çalışmalarına başlamam konusunda gerekli motivasyonu verdi sanıyorum.

13 salonda gerçekleştirilen bildiri sunumları, davetli konuşmacılar, çay-kahve aralarında bile sürekli devam eden tartışmalar derken, denize girmeyi unutmuş olduğumu ancak son günün ilerleyen saatlerinde anlayabildim.

Kurultay boyunca, yalnızca akademisyenlerin yapmış olduğu son çalışmalar değil, aynı zamanda birçok özel sektör şirketinde (ağırlıklı olarak savunma sanayiinden demek doğru olacaktır) çalışan ve yüksek lisans ya da doktora çalışmalarına devam eden kişilerin sunumları da mevcuttu. Programdan da görülebileceği üzere, başta Aselsan olmak üzere, Havelsan, Roketsan, TÜBİTAK SAGE, TÜBİTAK BİLGEM, TÜBİTAK Uzay, Huawei, Netaş, Türk Telekom A.Ş., Vispera ve MS Spektral gibi şirketlerden katılımcıların sunumlarını dinleme fırsatı bulduk.

Benim kurultaydaki odağım, daha ziyade ortaya koyulan iyileştirilmiş başarım sonuçlarının pratik uygulamalara dönüştürülmesini incelemek olduğu için genellikle çalıştaylardan daha fazla faydalandığımı söyleyebilirim. Çalıştay konuları şu şekildeydi:

  1. Makine Öğrenimi ve Bilgisayarlı Görme Tekniklerinin Ulaşım/Trafik/Mobil-Güvenlik Sektörüne Yönelik Uygulamaları
  2. Uzaktan Algılama için Sinyal ve Görüntü İşleme Çalıştayı
  3. Yeni Nesil Haberleşme Teknolojileri ve 5G Çalıştayı
  4. Tıbbi Görüntüleme Teknolojileri
  5. International Workshop on Machine Learning Approaches for Understanding the Brain
  6. Akıllı Şehir Uygulamaları

Özellikle, yukarıda saymış olduğum çalıştaylar arasında, 1., 2. ve 6. sıradakilerin, şirket olarak faaliyet göstermekte olduğumuz alanlar olduğunu hatırlatmak isterim.

Endüstri oturumunda yapmış olduğum sunumda, dinleyicilere, şirketimizin satışını yapmakta olduğu sensör ve sistemleri, müşterilerimiz için gerçekleştirdiğimiz entegrasyon çalışmalarını ve şirket içinde sürdürmekte olduğumuz, sistem entegrasyonu ve sensörel verinin anlamlandırılması üzerine yaptığımız çalışmaları tanıtmak fırsatı buldum.

Bu çalıştaylar aslında bana, bu kurultaya ne kadar bildiri getirebileceğimizi de göstermiş oldu. O yüzden, bir sene sonraki kurultay için hem bildirilerimizle hem de stand sponsorluğumuz ile orada olmak için planlamalarımıza başladığımızı söyleyebilirim.

--

--