ZOR DEĞERLİDİR

Gülen Gündüz Yılmaz
Lidersensin
2 min readMar 27, 2017

--

Bu sabah iki toplantı arası Kanyon’da Le Pain’e oturdum. Buranın enerjisini seviyorum. Daha önce kulaklığı takıp uzun yazılar yazmışlığım var burada. Diğer toplantıyı beklerken bu haftaki yazım “Zor Değerlidir” i yazacaktım. Gayet keyifle, kendime bir çay bir de su söyledim.

“Önce internete bağlanayım ki diğer haftaki yazılardan kopya çekeyim.”

“Yok ama, müzik de koyayım. Buranın müziği o kadar iyi değil.”

Önce bir “Her şey tam olsun.” kafası içinde buldum kendimi. Sonra da bu şemayı yazmadan önce yapmam gerekenleri düşünürken…

“Ay bu “zor değerlidir” şemasını bilmiyorum ki ben. Bende en az olan şema bu ya!”

“Yok, yok, Ayşe’yi mi arasam ya da en iyi TA kitaplarını bir tekrar okuyayım”

Sanki şemaları eğitimlerde anlatan eden ben değilmişim gibi…

Ben yeterince biliyor muydum bu şemayı acaba?

Ve sonunda anladım ki, yazdığım şemanın havasına girmişim :)

Sonra mı? Ayşe’yle konuştum ve bu yaşadıklarımı yazmaya karar verdim.

***

Zor Değerlidir şeması işte böyle bir şema… Basitçe bakmak yerine olayları karmaşıklaştıran, daha da önemlisi “Yeterince efor yoksa değerli bir şey yapmıyorsun” dedirten bir kafa…

Peki, bu şemaya sahip olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

1- Çevrenizden şunları duyar mısınız:

o “Anlattığın çok karışık geldi bana.”

o “Ben anlayamadım tam ne dediğini.”

o “Konuşurken konudan konuya atlıyorsun”

2- Sizin için sonuç ve başarmaktan ziyade süreç ve efor önemli midir?

3- Bazen gözünün önündeki çözümü görmek yerine komplike çözümleri düşünür müsünüz?

4- Başkalarını değerlendirirken başarılarını değil harcadığı efora, çektiği acıya bakar mısınız? Kolay ve pratik yolları değersiz görür müsünüz?

6- Ve son olarak aşağıdaki (abartılmış) hayali durum size ne kadar uygun?

Kahve almaya giderken yolda daha ilginç bir şey görürsünüz. Kahve almaya gittiğinizi unutursunuz. Ya da aldığınız kahve soğur.

Peki, bu şema sizde varsa ve bundan çıkmak istiyorsanız ne yapabilirsiniz?

1- Basit düşün; sadeliğin kıymetini bil.

2- Asıl zor olan, kolay yapmak. Kolay olanı takdir et.

3- Bir işi yapabileceğin yöntemler arasında önceliklendirme yap; kolayı seç!

4- Konuşurken, ya da bir işi yapacakken “Netlik ve kesinlik” duruşunu seç.

5- Konudan konuya atlayarak dağıtma yapma; aklına başka bir konu geliyorsa o konuyu PARK ET, daha sonra geri dön.

--

--