У житті не без факапів або Мої співбесіди

Tetiana Podoliaka
Life&Lies of Law Student
3 min readSep 1, 2019

Вересень — саме час будувати плани на майбутнє… Виходити зі стану напіврелаксу та перемикати свій внутрішній контрл це на серйозність. А ніщо не стимулює бути серйозним та зайнятися собою так, як співбесіда на носі.

От резюме — це одне (про те, як його правильно писати, читайте статтю Влада “Мануал по резюме для начинающего юриста”), а особиста розмова з перспективним роботодавцем — зовсім інше. Написати можна що-завгодно: надвисокі рівні іноземних мов, прекрасні знання різних галузей, мільйон досягнень… Але! Ви маєте відповідати тому, що про Вас написано. Бо брехня (або навіть невеличке перебільшення) може вилізти для Вас боком. На співбесіді все випливає назовні. Не думайте, друзі, що я Вас лякаю. Погодьтеся: відносини з роботодавцем варто будувати на довірі.

Дайте йому зрозуміти — що це місце Ваше. Що Ви маєте інтерес до роботи в певних галузях. Ця стаття — аналіз минулого та спроба навчити Вас, любі читачі, на чужих помилках. У тому числі й на моїх. На перших курсах я кидалася на будь-яку роботу юристом у будь-яких галузях, не розібравшись до кінця в собі. Натхненно розповідала роботодавцям про те, яка я класна. Про те, що амбіції в мене ллються через край. Не треба так! Зараз мені за це соромно. Перший крок до успіху — обрати галузі права, які Вам цікаві. Від роботи в яких у Вас горять очі. Навіть коли Ви будете повзти вареним овочем із навчання та роботи. А Вам ще й письмові завдання робити! (Ех… жиза)…

Другий крок — гарна підготовка. Якщо маєте сумніви щодо того, чи не забули щось важливе, краще перечитайте. (Так, Ваш автор — жахливий перфекціоніст). Але ж Ви хочете працювати! Бажано робити це не в останню ніч, а гарно виспатися (Боже, кому я це розказую?! Де Ви бачили виспаних юристів?!).

Варто також подбати про одяг. Обирайте те, в чому Вам комфортно. Бажано в стилі smart casual. Не занадто відверто, не занадто по-домашньому, не занадто парадно.

Приїдьте заздалегідь. Щоб мати хоч трохи часу нормально налаштуватися. Приборкати хвилювання, помедитувати, помріяти. Зізнаюся Вам: перед розмовою в мене трясуться руки, нічого не можу їсти, але вже в кабінеті намагаюся поводитися більш-менш впевнено. Юристи мають викликати довіру. А довіра клієнтів до Вас починається з довіри роботодавців.

Не думайте, що я залякую наших вельмишановних підписників, але скажу, що очікувати можна чого-завгодно (колись мені в компанії, що спеціалізується на податкових спорах, довелося читати власні вірші, бо в CV в розділі хобі вказала, що я поетеса). Боже, де я? Перед роботодавцем чи на літературнику? Читала напам’ять, красиво, виразно. Все на вищому рівні. Питання можуть бути будь-які. Завдання з англійської мови та тести з галузей. Навіть можливо декілька етапів. Але ж серйозні роботодавці до підбору персоналу ставляться серйозно.

Головне — бути собою. Не соромтеся того, що Ви чогось не знаєте, адже Ви вчитеся та знати абсолютно все неможливо. Поводьтеся стримано, не надто вихваляйтеся, але продемонструйте Ваші переваги. Адже юриспруденція — світ конкуренції. Де виживає сильніший. Поводьтеся впевнено. Не допускайте фамільярства, бо Ваша мета — отримати роботу. Щоб було легше, уявіть, що Ви говорите з одногрупником після семінару. Так і психологічно налаштуєтеся, і збережете серйозність (я так усні іспити всім викладачам здаю:) ).

У мене дуже цікава історія працевлаштування на нинішнє місце роботи. Це, мабуть, найоперативніше працевлаштування з усіх можливих. Швиденько надіслала резюме та наступного дня летіла з Сум до Києва на співбесіду. Переодягалася та фарбувалася я… в туалеті. Морально налаштовувалася в метро.

Маю зазначити, що в працевлаштуванні юристом важливо прийти раніше за інших. Як правило, беруть першого, хто підходить за всіма вказаними роботодавцем параметрами. Дуже рекомендую перед співбесідою зателефонувати HR-спеціалісту та детально розпитати про умови праці, переконатися, що вони Вас влаштовують. Уважно читайте інформацію про юридичну фірму/ громадську організацію/ держустанову, щоб знати, чого від Вас вимагають. Не варто поспішати. Будьте обачними. Думайте. Що говорите. Ні, я не читаю моралі підписникам. Я згадую всі факапи за три роки навчання в КМА з червоним обличчям, коли пишу цю статтю.

Знаєте, скільки разів я отримувала відмови та мене морозили? Може вийти далеко не з першого разу. Якщо раптом не беруть на бажане місце — слухайте фідбек роботодавця. Вчіться на моїх та своїх помилках. І рано чи пізно кожна праця приносить свої плоди.

--

--