Alamofire: İnternet bağlantı kontrolü — Swift

Ahmet Fahri YENER
lTunes Tribe
Published in
2 min readDec 4, 2020

Wi-Fi’nin şifresini alabilir miyim?

Son dönemlerde geliştirdiğimiz uygulamalarda internet olmazsa olmaz. Peki kullanıcı internete bağlı değilse? Eğer uygulama geliştirme sürecinde bu soru aklınıza hiç gelmedi ve bir anda bu hatayla karşılaştıysanız telaşlanmanıza gerek yok küçük bir internet bağlantı kontrolü ile bu sorunu çözebilirsiniz.

İnternet bağlantı kontrolünü yapmanın birçok yolu vardır, fakat ben en kolay yollarından birinden bahsedeceğim. Alamofire…

Alamofire, eskilerin AFNetworking olarak bildiği bir HTTP ağ kütüphanesidir. CocoaPods kullanarak kolayca projenize ekleyebilirsiniz. (Bu konuda bir çok makale ve kaynak bulunduğu için yazma gereksinimi duymadım açıkcası.)

Connect adında bir class oluşturdum ve içerisinde Alamofire’ın tek satırlık internet bağlantı kontrolü yapan kod parçacığını ekledim.

13. satır aslında tek ihtiyacınız olan şey. Geri kalan her şey kolay kullanım, clean architecture falan filan.

Şimdi bu kodu uygulama içinde istediğimiz her yerde kullanabiliriz. Bende küçük bir örnekle kullandım. Önceden hazırladığım buton ve label’ımı 200° derecede hazırladığım UIViewController’a attım. Güzelce karıştırdım ve küçük bir arayüz oluşturdum.

Burada da en önemli yer 22. satır.
Sonuç

Butona tıkladığımda internet bağlantısı hakkında bilgi veren bir arayüz. Siz bunu istediğiniz gibi özelleştirip kullanabilirsiniz. İyi çalışmalar.

--

--