Spotify’da 2019 yılında neler dinlediğime kısa bir bakış

Bekir Arslan
Malumat
Published in
3 min readDec 5, 2019

Uygulamayı bugün telefondan açtığımda güzel bir sürprizle karşılaştım. Sağolsun arkadaşlar 2019 yılında neler dinlediğime dair istatistikleri benimle paylaşmışlar. Yıl sonlarında yapılan böyle kişiselleştirilmiş şeyleri oldum olası severim. Bu seneki yenilik de Spotify’ın istatistikleri hikayeler formatıyla paylaşması olmuş. Çok yakışmış.

Uygulamayı açınca gelen bildiri.
Ana sayfadan yönlendirilen hikayeler bölümü.

Gelelim benim neler dinlediklerime.

Listenin başında Jülide Özçelik’i görünce tekrar mutlu oldum. Sağolsun yıl boyunca 7 buçuk saatini bana ayırmış.

Tinariwen ve TootArd bu yıl keşfettiğim ender güzelliklerden. Biri Afrika çöllerinden diğer Golan Tepeleri’nden.

Sanatçı bazında listenin başında Jülide Özçelik olsa da şarkı olarak Mark Eliyahu’nun Temptation’ı var. Kulaklığa son ses verip az dinlemedim.

İlk beşteki şarkılar gerçekten iyi. Sophie ablamızın ya bu nasıl bir Le vent nous portera arkadaş seslendirişi, Tinariwen’in Sastanàqqàm’ı, Yasin Keleş’in Gönül Dağı’na dokunuşu, Çiğdem ablamızın ah ulan To Dervisaki’si, hepsi ayrı güzel.

Yıl boyunca yaklaşık 400 saat bir şeyler dinlemişim. Yılın 16 günü.

Öyle belli başlı şeyler dinlerim gerisi beni ilgilendirmez de demiyorum. Bu konuda açım aç. 84 ülkeye dair kulak dolgunluğumuz var çok şükür.

Jülide Özçelik liste başı olunca jazzın tür olarak ilk sırada olması şaşırtıcı değil. Laf aramızda jazz severim. Yerlisi daha da tatlı olur.

Sadece veri paylaşmakla kalmamış Spotify. En çok dinlediğim 100 şarkıyı da bir liste halinde hazırlamış benim için. Ben de bu listeyi hem kendi arşivim olsun hem de paylaşabileyim diye kendi hesabıma kopyaladım. Siz de dinlemek isterseniz göz atabilirsiniz.

Burada ayrıca kısaca not olarak eklemek istediğim bir başka şey var hazır Spotify konusu açılmışken. Kullanıcı verilerime ulaşabilmek ve onları istediğim gibi görselleştirmek benim için harika olurdu. Ama Spotify çok kısıtlı veriler paylaşıyor açık olarak. Beğenilen şarkılar, oluşturulan listeler haricinde ulaşabileceğim çok veri yok. Ama burada kendilerinin yaptığına benzer şekilde kaç şarkı ne kadar dinlenmiş, hangi şarkılar yarıda bırakılmış, kaçı sevilmiş, kaçına beğenmiyorum işareti eklenmiş… gibi analizler çıkartabileceğimiz veri setlerine ulaşabilmek çok iyi olurdu. Umarım bir gün onlara da erişebiliriz. Okuduğunuz için teşekkürler.

--

--

Bekir Arslan
Malumat
Editor for

I’m a data and analytics professional who help product teams to use data science to drive better insights and growth.