setup

~ RESTART ~

Marek Kriz
Markovy Stories
Published in
2 min readDec 27, 2017

--

  1. smazat veškeré mé blogposty ✔️
  2. napsat jeden kvalitní ❓
  3. restart … 🌀

Mám trochu pochybnosti o splnění druhého bodu, jen dostat se tady mi zabralo asi 15 minut, ale to nechám na vašem posouzení.

Vždy jsem byl aktivní v psaní a snažil se skrze blogposty informovat lidi kolem mě o tom, co právě dělám, jak to dělám a jaké to má výsledky. Celou dobu to vnímám hlavně negativně (nemyslím si, že bych psal něco super-zajímavýho). Zpočátku jsem se potřeboval hlavně uživit, takže blogposty dost prodávaly (fungovalo to). Potom jsem se snažil nahnat coolness. Celý rok 2017 jsem psal o tom, jak v Point FM rozvíjíme jednotlivé produkty, což mi i dnes připadá jako přínosný content, který by se čtenářům mohl hodit. Nehledě na jeho přínos jsem jej všechen smazal.

Quality > Quantity

Klišé. Ale chci ho splnit. Opravdu hodnotné články většinou čtu od dvou typu lidí: a) od těch, kteří mají nějakou oborovou odbornost (např. vývojářů nebo designérů) a b) od lidí, kteří mají velký mezioborový přesah a poukazují na souvislosti nebo vykopávají úvahy, které by třeba někoho nenapadly.

Do druhé skupiny sám řadím i osobnosti, které například podnikají a dělí se o své tipy, jak lépe zvládají stres, jak se udržují fit a jak při vysoké pracovní zátěži dokáží <něco>.

V 2017 jsem se zaměřil na to, aby výstupy mé práce byly kvalitnější a ne jen, aby byly. Tohle se snažím aplikovat napříč vším, co dělám. Když jím, chci jíst něco, co za to stojí. Když poslouchám hudbu, chci ať je to něco, co si s chutí pustím znova. Když se dívám na video, chci ať mi to něco přinese a nejde jen o výplň času. Když řídím, chci řídit něco, co za to stojí. Myslím, že zrovna poslední bod může hodně lidí zvednout ze židle, ale dost si za touhle filozofií stojím a připadá mi jediná správná.

A výstup tedy je, že když už hodlám napsat nějaký post, chtěl bych, aby za to stál. A to nemusí znamenat jen, že půjde o přínosný post pro své čtenáře, ale často třeba může jít o nějaké summary, které si budu chtít napsat jen proto, abych si urovnal myšlenky — a třeba se v tom někdo najde a taky mu to pomůže.

Co jsou témata, která podle mě zaslouží pozornost a rád bych o nich něco napsal? Keto dieta & fasting, nějaký souhrn top podcastů, vliv spánku na práci, stoicismus a možná i něco o vlivu designu na každodenní fungování.

--

--

Marek Kriz
Markovy Stories

Entrepreneur at Point FM, doing startups in lead-gen, finance, mobile space. Exploring fashion, food and design.