Lütfen İnenlere Öncelik Tanıyınız

Alper Şimşek
Masa Lambası
Published in
2 min readJul 18, 2018
Lütfen bile yazmışlar.

Çok basit bir istekte bulunmak istiyorum. Metroya binmeden önce lütfen inenlerin inmesini bekleyiniz. Böylece kapı önlerinde daha az kargaşa olacak. İnsanlar kapılara sıkışmayacak, daha gün başlamadan gerilmemiş olacak insanlar. Gerçekten çok basit bir istek. Sadece birkaç saniye beklemeniz gerekiyor. Ayrıca mümkünse kapıların önlerinde bulunan okların gösterdiği noktalarda bekleme yapınız. Yani kapının sağ ve sol taraflarında. Orta kısmı da inenlere ayırınız.

Küçük bir isteğim daha var. Metrodan indikten sonra yürüyen merdiven sırasında insanların önüne geçmeye çalışmayınız. Belli bir kesim orada merdivene binmek için sıraya giriyor; ama birileri yandan yandan araya girmeye çalışıyor. Madem o kadar aceleniz var, sol taraftan yürüyerek çıkabilirsiniz merdivenleri; ama eğer aceleniz yoksa lütfen siz de sıraya geçip herkes gibi bekleyiniz.

Hazır yeri gelmişken; metrobüse binip oturabilmek gerçekten özel beceriler gerektiriyormuş, zamanla anladım onu. Adeta bir Amerikan futbolcusu gibi insanları bir bir yıkıp, kıvrak hareketlerle hızlıca aralardan sıyrılıp geçmek gerekiyormuş oturabilmek için. Tabii bunu sizin gibi oturmak için hızla davranan birkaç kişiden daha hızlı hareket ederseniz başarabilirsiniz.

En rahat saatlerde bile insanı çileden çıkaran bu durumları en yoğun saatlerde yaşayan İstanbul halkının normal olmasını beklemek sanırım çok yanlış olur. Çünkü daha trafiğin durumunu anlatmaya başlamadım bile…

Okuduğunuz için teşekkür eder, gördüklerinizi lütfen uyarınız. Ben uyarıyorum; ama bir işe yarıyor mu bilmiyorum. Umuyorum bir gün bu konudan dolayı kavga etmek zorunda kalmayacağım.

--

--

Alper Şimşek
Masa Lambası

Product Guy looking for new adventures and experiences in life.