*Bilmezdim düşünmezdim

Faruk Karagöz
Mefhum

--

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi/ Halkalı Yerleşkesi

=========

Çayın deminin biteceğini hiç düşünmemiştim

Tıpkı insanlığın yok olacağını düşünmediğim gibi

Sevmiştim bitme korkusu olmayarak

Sevgim bitmedi

Güvenmiştim ihanet endişesi duymayarak

Ve gülmüştüm

Çocuk gibi, ağız dolusu, şen şakrak

Düşünmemiştim hiç

Bir gün semaya bakacağımı

Ağlayarak

Uykuyla problemim benden beri vardı

Bilmezdim

Büyüdükçe artacağını

Bu dünyayı kaldıramayacağımı

Bilmezdim

Seveceğimi kahvenin acı tadını

Geceleri sessizce ağlayacağımı

Bilmezdim

Çünkü küçüktüm

Düşünmezdim

Bir yılda büyüdüm

Bünyem kaldırmadı

Düşünür oldum bende

Dertlerimi, insanları ve Allah ı

Zamanı ve varlığı

Zamanın varlığını

Varlığımı ve varlıkları

Geçmişin ve geleceğin zamanını

Düşünemem

Onun ve zamanın varlığının olmadığını

Belkide buydu uykudan mahrum eden beni

Onu bilmiyorum

Zamanın neresindeyim

Mekan ve zaman benimle mi

Gelecek midir yaşanacak olan şeyler

Yoksa geçmiş midir geleceği yaşatan

Nedir zamana can veren

Ne zamandır zamanın doğumu ölümü

Ve ben neresinden yakaladım

Ya da neresinde tutsak kaldım

Hangi zamandayım

Belki de buydu uykularımı kaçıran

Zamanın kendisi vardı bir de onu yaratan

Belki de buydu uykularımı kaçıran

Bilmezdim, bilmiyorum, bilemeyeceğim

--

--