Onlyfans Övmek mi, Onlyfans Yermek mi?: Lil Zey ve Alizade

Mercek
Mercek
Published in
3 min readApr 8, 2023

2000'li yıllarla müzik türü hiphop’a evrilirken, hiphop’ta hikaye anlatıcılığının hiç bitmeyeceğini de söyleyebiliriz!

Onlyfans Övmek mi, Onlyfans Yermek mi?

Lil Zey, (Şarkı), 2020, Onlyfans.

Bugün cüzdanım ağır hakkaten. Sarı lira değil bol dolar hem.

Hem de bir gün açmadan hesap Onlyfans.

Onlyfans bir multimedya içerik üretimi platformu mu? Yoksa cinsel içerikli multimedya tüketildiği için ahlak sınırlarını aşan ve yasaklanması gereken bir site mi? Onlyfans’ta içerik üreticisi olan kadınlar yayıncılar mı yoksa seks işçisiler mi? Tartışılan bir konuydu bu sosyal medyada senelerdir.

Lil Zey’in şarkısındaki mesajsa dinleyiciler tarafından ‘Siz Onlyfans açıp kolay yoldan parayı buldunuz, ben açmadım, alın terimle kazandım’ gibi anlaşılıp sosyal medyada eleştirilmişti.

Alizade ve Lil Zey Karşılaştırılıyor

Hip-hop kültürüyle Anadolu’nun tabularını şarkılarında birleştirip toplumsal tabulara meydan okuyan, hatta bununla da yetinmeyip kadın bedeniyle ilgili söylemek istediklerini açıkça söyleyen Alizade’yle, şarkısında Onlyfans eleştirisi yapan Lil-Zey’i karşılaştırıyorlar.

Alizade, (şarkı), Anormal.

Estetik surgery yaptım abi. Erkeklerle gezdim abi. Bu mevsim benim mevsim abi. Bi’ kadeh bana ne yaptı abi? Bi’ kadeh sana ne yapar abi? Söylediler bana kızlar abi. Ha bu olaya gelince abi. Ha, he, sorry ah. İşler nasıl? İşler normal. Benim mod hep hep anormal.

Dinleyicilere göre Alizade daha dürüst, bu nedenle daha sempatik; Lil-Zey ise bir pick-me kızdı.

Nazan Öncel, ‘Ben bir sokak kızıyım.Beni sevmek zorunda değilsiniz. Beni dışlamak istiyorsanız dışlayın’. diyordu. Alizade de, sen normalsen ben anormalim diyor işte.

Lil Zey ise, cinselliği kullanmadan, seks satar yaklaşımına göre üretmeden, bir kadın olarak müzik endüstrisinde hayatta kalmanın zor olduğunu anlatmaya çalışıyordur belki de?

Elanur: 21/Queen

Eski bir Twitch yayıncısı olan Elanur, aynı zamanda sosyal medyada linç edilen bir rap müzik yayıncısı.

Bilekleri ince yazamaz bi bok. Kalem tutamaz diyen bitch’e bu show. Zengin ayrımı yapıp yala dekont. Konamazsın emeğime yapma drama. Annem hala çalışıyo getirsem de para. Dilenip durma ya da arkamdan konuş ama. Bi tek doğru var bildiğim, o yoldan da şaşmam.

Müzik, bize kişisel gibi gelen kolektif hikayelerimizi taşımaya ve anlatmaya devam ediyor. Sadece hikaye anlatımı da değil, şarkılar esasında toplumun nabzını tutabiliyor, gündem oluşturabiliyor. Haberciliğin de yaptığı şey bu aslında.

Bilgi paylaşıldıkça değerleniyor ve bunu paylaşmanın en keyifli yollarından biri müzik. İyi dinlemeler!

--

--

Mercek
Mercek
Editor for

Mercek, Türkiye'de kadınlarla ilgili televizyon, film, gazete, dergi, müzik, klip yayınlarını, sosyal medya ve internet gönderilerini mercekliyor. Ekin Su Altın