Від Бариста до Head of Design за три роки

Elizabet Hyliuk
Merge Magazine
Published in
5 min readAug 16, 2022

Привіт всім, мене звати Елізабет і я Founding Partner та Head of Design в Merge Development 👋🏽

Цього літа я відсвяткувала свої чотири роки як дизайнер інтерфейсів. За цей час я пройшла шлях від звичайного дизайнера до керівника відділу. Сьогодні я хочу розповісти вам свою історію становлення у професії та труднощі вертикального росту, які траплялися мені на шляху.

Чотири роки тому, улітку 2018, мені виповнилося 21. Я працювала бариста в одній із найкращих кав’ярень Києва того часу. Закінчуючи бакалаврат з менеджменту готельно-ресторанного бізнесу, я зрозуміла, що хотіла б займатися чимось іншим, створювати щоденно своїми руками щось більше, ніж гарні малюнки на каві.

Coffee in Action Domino

Роблячи черговий флет-уайт, я записалася на свої перші курси з UI/UX дизайну. Це був прикольний старт, на них я дізналася що таке UI та UX, у чому різниця цих понять, про Фігму та веб сітки. Все інше було водою, але навіть ця “вода” мене надихала. Я бажала зануритися у світ дизайну ще більше.

А далі зі мною стався Pavel Tseluyko, мій ще шкільний друг, а зараз бізнес-партнер та керівник. Паша вже мав досвід роботи дизайнером. Він поглянув на курс, який я проходила, та сказав, що допоможе з дипломною роботою. Так і з’явився у мене вчитель та ментор. Насправді дуже важливо ще на самому початку карʼєри знайти людину, котра скаже “ні, це фігня, так не роби, краще почитай замість цього оце і спробуй зробити по-іншому”.

Паша каже що курси це фігня

Після курсів Паша запропонував мені сумісно пропрацювати з ним на реальному замовленні. Працювали багато, грошей отримували мало. Все заради досвіду та перших класних кейсів.

Можу впевнено сказати, що найскладнішим для мене було вкласти набір бібліотек та рішень, які можна використовувати у своїй роботі, в голову. Надивленність — це ключова навичка, яку кожен дизайнер повинен розвивати в собі, щоб рости й створювати топові роботи. Чим більше різного дизайну міститься в нашій голові, тим ширший кругозір і тим кращі, оперативніші та фундаментальніші рішення ми здатні генерувати. І це приходить із часом. Тому найкращі друзі початківців це такі штуки як колекції на Awwwards, бібліотека скрінів мобільних додатків Mobbin, мережі Behance та Dribbble. Дивіться на роботи та насичуйтеся дизайном.

За пів року роботи до нас приєдналися ще один дизайнер та фронт-енд розробник. Ми випустили у світ два крипто проєкти FundPlatform та TokenPlace, стали невеличкою командою та почали зватися Merge Development.

Наша маленька, але вже така потужна команда

Паша вчив мене відрізняти хороший дизайн від поганого. Ми аналізували купу платформ та додатків, тестували на собі. Коли до нас заходив проєкт просто на редизайн інтерфейсу, ми все одно намагалися покращити не тільки візуальні компоненти, а й користувацький досвід. Гадаю, так і сформувалася одна із наших цінностей — робити краще ніж від нас очікують.

Десь через рік я вже мала непоганий досвід, та була готова трохи ним ділитися з іншими дизайнерами. Я стала ментором для новачків, яких ми брали до команди. Не скажу що було легко, давати зворотний зв’язок у правильній формі молодим колегам було складно для мене, але мені швидко вдалося опанувати себе у цьому.

Ловити сонячне проміння у коворкінгу

Проєктів ставало більше, тепер фокус Паші був на зростанні нас як студії, тому я по трохи почала брати на себе більше відповідальності на проєктах та комунікацію із клієнтами. Розмовна англійська мова дуже важлива у цій справі, адже ми завжди орієнтувалися на західний ринок. Звикнути до акценту клієнтів було дуже складно, тому на початку із ними я лише переписувалась, а з часом вже могла і демонструвати результати нашої праці на дзвінках, розповідати про рішення та захищати думку команди. Займатися англійською мовою я ніколи не зупиняюся й зараз, дуже раджу знайти собі вчителя та невпинно покращувати знання.

Працюємо у Блюрі, п’ємо комбучу

Так за два з половиною роки роботи у Merge я вже могла майже самостійно вести проєкти, з мінімальним втручанням Паші. А далі просто покращувала свої навички, брала все більше і більше на себе завдань та відповідальності.

Час йшов, коли кількість одночасних проєктів зросла до 10, кількість дизайнерів які були в мене в команді — до 7, а кількість робочих годин на день до 12–16, якою б витривалою я не була, втома таки давалася взнаки. Тому ми вирішили трохи змінити структкру всередині команди.

Ранкові дейліки з дизайнерами

Розуміючи наш швидкий кількісний ріст, ми визначили що нам необхідно розділити дизайн команду на 2–3 групи, у кожній з яких має бути головним лід-дизайнер. Кожний дизайнер-початківець або середнього рівня закріплювався за своїм ментором та менеджером, а я вже направляла останніх. Лід-дизайнерів ми як і наймали, так і підвищували до цієї позиції. Кожна така маленька команда мала змогу працювати над двома-трьома проєктами одночасно. Це дуже допомогло й моє навантаження зменшилось — тепер я могла активно братися за оптимізацію дизайн-процесів та найми нових членів команди.

З початку моєї роботи дизайнером пройшло більш як три роки. За весь цей час я була залучена більш ніж у 60 проєктів різного характеру та розміру. Це були B2B, B2C, B2B2C сайти, веб та мобільні додатки різноманітних сфер — SaaS, Fintech, Crypto. Приблизно тоді ж Паша запропонував мені стати його бізнес-партнером.

Йшовши дорогою до посади Head of Design я була вимушена жертвувати довгими відпустками, вечорами із друзями, спокійними вихідними. Стрес час від часу навідувався до мене у моменти коли з’являлося все більше і більше роботи. Близькі мені люди завжди розуміли — що це період мого становлення як особистості й знаходження саме свого місця, тому завжди підтримували.

З Пашою у Кременчуці. 2022

Головною мотивацією того часу було просто робити те, від чого горять очі. Якщо 3 роки тому — створювати дизайн, то сьогодні — створювати кльовий дизайн та керувати. У мої обов’язки входить наймання дизайнерів, менторство, трохи фін планування, контроль якості дизайну, налагодження роботи департаменту дизайну (що налічує вже більш як 20 талановитих дизайнерів), а тепер ще й кураторство курсу з UI/UX дизайну у Merge Academy.

Запуск академії відбувся цього літа. Наша головна мета — дати якісні та цінні знання у сфері IT для українців. Кожен курс містить у собі неповторний особистий досвід свого куратора, які увесь цей час працювали над реальними проєктами в Merge.

Мій перший робочий день із Пашою 1-го жовтня 2018 року — це день народження нашої агенції. Цього року нам виповниться чотири. Зараз агенція налічує близько 60 співробітників. Коли я думаю про це — мені здається, що пройшов лише рік, але фото мого першого дизайну (відверто поганого), що стоїть на моєму робочому столі, нагадує — що позаду величезний шлях пройдений з пʼятикратною швидкістю. І що головне, ще більший — попереду.

--

--

Elizabet Hyliuk
Merge Magazine

Head of Design & Founding Partner at Merge Development