Щоденник особистісного і професійного зросту

Шлях до себе
MetamorphosisUkraine
2 min readMay 20, 2018

Припустимо, Ви щаслива людина, у якої є час, але чогось іншого не вистачає. Тоді Вам може бути цікава практика, запропонована студентам-психологам університету Массей в Новій Зеландії. Вони вели записи протягом семестру і приблизно раз в три місяці надавали своєму супервізору (наставнику) рефлексивне есе за результатами цих записів.

На внутрішній стороні обкладинки зошита рекомендувалося записати наступні питання:

1. Що я зробив добре? (це про результат, як у щоденнику успіху в Бодо Шефера)
2. Що це говорить про те, що для мене важливо? (це про цінності) Які у мене є вміння?
3. Що б я в наступний раз став робити по-іншому?(саме в такій рефлексії )
4. Чому/чого мені для цього необхідно навчитися?(перелік звичок/вмінь для кращої версії себе)

Кожен раз, звертаючись до цього списку питань, Ви мимоволі оцінюєте виконану роботу і з практичної точки зору дивитеся на самовдосконалення.

Я пробувала усно пророблювати цю вправу. Просто ввечері під час гігієни, щоб об’єднати справи, оскільки окремо не хотіла виділяти час в графіку.

Щоб зафіксувати отримані висновки (і написати те саме рефлексивне есе на 2-3 сторінки), можна письмово відповісти на наступні питання:

1. Які теми/ситуації повторюються?
2. Чого не вистачає з того, що мало б бути?
3. Які зміни відбулися в записах?
4. Що стало більш важливим?
5. Що стало менш важливим?
6. Як змінилося з тих пір Ваше сприйняття і розуміння ситуацій?
7. Як змінилося Ваше уявлення про те, що значить «бути професіоналом»?
8. У чому Ви стали більш впевнені?
9. З якими ситуаціями Ви стали справлятися краще?

Працювати найкраще за таймером, поставивши його на комфортний Вам час (можна почати з десяти хвилин). Перші тижні, щоб привчити себе, прислухатись до своїх відчуттів та вибрати цінне серед купи думок, я ставила таймер на 30 хв, потім на 20, потім 15 і прийшла до повної чесності з собою за 5 хв.

Кількість тем для дослідження за допомогою цієї письмовій практики величезна! Особливо для тих людей, які ведуть наукову діяльність або беруть участь в довготривалих проектах.

Джерело

--

--

Шлях до себе
MetamorphosisUkraine

суботня читанка телеграм-каналу Шлях до себе https://t.me/waytoselfmade