Dojmovi nakon mjesec dana “Sljemena”

Jerko Čilaš
Mind Map
Published in
4 min readSep 19, 2016

Prije mjesec dana sam pisao o dojmovima s prvog uspona na Sljeme biciklom. Bio je to veliki izazov za mene, početnika. Ali kako u svakom sportu, pa tako i u manjim sportskim pothvatima, uvijek je važno imati cilj i biti uporan! Budući da je “Cener” najzanimljivija cestovna ruta prema Sljemenu (ovo sam saznao tek nakon prvog uspona) odlučio sam već od drugog uspona početi bilježiti vrijeme upravo na toj ruti.

Ruta “Cener” je dugačka 9.7 kilometara

Bilježenje vremena je važno svakome, pa makar to radili i najobičnijom štopericom na ručnom satu. Razlog tome je osobna motivacija. Kada zaista date sve od sebe i pogledate tjedan dana unazad, odličan je osjećaj raditi usporedbu vremena i pratiti vlastiti napredak. Ja koristim Samsung S-Health aplikaciju i aplikaciju Strava na mobitelu. Načelno, ako želite samo usporedbu vremena dovoljna vam je aplikacija Strava koju pokrenete kod kuće, napravite đir preko Sljemena i opet ju ugasite kod kuće. Ona će vam cjelokupnu vožnju “razbiti” na segmente među kojima će te pronaći i vaše Cener vrijeme, vaš napredak kroz ponavljanja u vožnjama, te će vas ujedno i obavijestiti o top ljestvici — reći će vam koji ste po redu danas, ove godine i od početka vremena. Još jedan faktor koji si možete uzeti kao motivaciju.

Oznaka početka Cener rute

Prvi puta sam se penjao s prijateljem koji je bio više nego očito u boljoj kondiciji od mene i cijelim me je putem morao čekati dok sam ja bezbroj puta pauzirao kako bih došao do daha. Ako niste sigurni u sebe prvi puta dobra je ideja ići s nekim u boljoj formi. Moj prvi uspon je trajao preko 2 sata. Čovjek kojega sam taj dan sreo na jednoj od mojih pauza mi je rekao da je prvi puta najteže :)

Drugi puta sam išao s prijateljem koji je bio u sličnijoj formi meni, ali i ja sam već solidno odmorio i znatno se bolje pripremio te sam napravio vrijeme 1:34 što je razlika od nekih pola sata i time potvrdio da je već drugi uspon puno lakši!

Treći sam puta već imao dovoljno samopouzdanja da vozim sam i pratim vlastiti tempo. Koncentrirao sam se isključivo na “prvu” brzinu mjenjača i dao sam sve od sebe te postigao uvjerljivo najbolje vrijeme od 1:12 i razvio prosječnu brzinu 7.8km/h. Pritom mi je srce prosječno kuckalo 174 bpm što je u krajnjim granicama za moju dob i nije preporučljivo, no adrenalin i želja ne pitaju :)

Moj treći Cener

Četvrti puta sam stao na start i dok sam pripremao aplikaciju za mjerenje prošli su me četvorica na biciklima i simpatičnim me uzvicima pokušali motivirati da “danas rasturim”. Možda to nisu doslovno mislili, ali ja sam odlučio da ih ne smijem “razočarati”! Dao sam, opet, sve od sebe i gdje god je bila prilika koristio sam brzine od druge pa sve do pete, a pritom sam prvu čuvao samo za najveće nagibe. Već nakon prve trećine puta sam shvatio da mi je redovan trening doveo srce u jednu upotrebljivu formu jer sam po prvi puta osjetio bol u listovima, a da pritom nisam preopteretio srce. Listovi su me toliko bolili da sam pomislio kako sam pretjerao i da neću moći bez zaustavljanja doći do vrha. No rekao sam sam sebi da idem dokle god mogu, a kada sam osjetio da sam na granici snage onda sam prebacio u nižu brzinu i na taj način odmorio — rađe nego da silazim s bicikla i pauziram. Pravilnim odabirom tempa se može uštediti jako puno energije i na taj način postići znatno bolje vrijeme nego pauziranjem. A pauziranje ima i druge nuspojave, a to su velike fluktuacije u tempu i to opet nije dobro. Nisam stručnjak, ali nije dobro :) Moja prosječna brzina nakon svega mjesec dana je bila 9.5 km/h a ukupno vrijeme na Cener ruti debelo ispod jednoga sata!

*ponos*

Na statistici se vidi da sam čak osamstošezdesetitreći u “ukupnom Strava poretku” no to je, kao što sam rekao, samo još jedna motivacija za mene jer sam prije svega tjedan dana bio na četveroznamenkastoj poziciji.

Prikaz Strava povijesti mojih vremena po segmentu “Cener”

Ono što za kraj želim zaključiti je da ako imate bilo kakvih sportskih ambicija, a pritom ne mislim na to da morate biti olimpijci, da se svakako uhvatite toga redovito i da ne posustajete kada se osjećate da “možda ne bih baš danas” jer se često dešava da upravo na taj dan rasturite nakon čega će te se, vjerujte mi, osjećati MEGA-ZADOVOLJNO! Što god ste odlučili da bude vaš sport radite ga redovito i bilježite rezultat ako je moguće jer će vas on sigurno dodatno motivirati.

50-ak metara po završetku Cener rute — račvanje nazad za Zagreb ili prema Zagorju

--

--