2013'te neler oldu?

Erkin Ünlü
Mohikanın Günlüğü
1 min readDec 31, 2013

Herkese merhaba,

Bu ay ne yazık ki bir blog yazamadım, bu sebeple çok kısa şekilde bu senenin ortaya karışık bır özetini/listesini paylaşmak isterim. Oldukça enteresan bir sene oldu, kabul edelim:

  1. Scala öğrenmeye başladım ve bir ticari projede Play framework kullanarak geliştirme yaptık. Bu proje şu anda canlı ortamda kullanıcılara hizmet vermektedir.
  2. Londra’daki QCON konferansına katıldım, gerçekten yazılım açısından etrafta neler oluyor bitiyor görebilmek adına inanılmaz faydalı bir konferans oldu. Buradaki izlenimlerimi elimden geldiğince başkalarıyla da paylaştım.
  3. Dünya’nın en güzel kızı için ardarda İtalya,Çek Cumhuriyeti,Hollanda ve Fransa’ya seri ziyaretler düzenledim. Hayatımın en güzel zamanıydı sanırım şu ana kadar. (Terhis olduğum anı her zaman ayrı tutarım)
  4. www.sporapp.com açıldı ve belirli bir kullanıcı sayısına ulaştı, emeği geçen herkesin eline sağlık : )
  5. Gezi direnişi gerçekleşti ve Türkiye’de siyasi bir dönüşümün başladığına artık herkes hemfikir. Hayal gibi olan bu olayların içinde tarihi yaşamış olmanın değerini şu anda bile tam olarak anlayabildiğimi zannetmiyorum.
  6. Uzun süredir uğraştığımız emek verdiğimiz BKM Express Mobil projesi hayata geçti. İki faz halinde projenin iPhone,Android ve HTML5 istemcileri piyasaya çıktı.
  7. Senenin ortasında ünite testi kullanmaya başladım, ardından da Kent Beck’in Test Driven Programming kitabını okudum. Artık yazılım geliştirmeye daha rahat ve daha sağlam bir açıdan baktığımı düşünüyorum.
  8. Arada Erlang öğrenmeye başlamıştım ama Coursera’dan mükemmel bir Scala dersi almaya başlayınca o yalan oldu, ona devam etmek istiyorum 2014'te.
  9. Sene sonunda Türkiye yine altına üstüne geldi, 2014'te hayırlısı diyoruz bakalım. : )

Kendimce baktığımda 5 üzerinden 4 verdiğim bir sene oldu. Umarım 2014 de güzel geçer diyeyim ve herkese iyi yıllar dileyeyim!!

--

--