Parasieten

25 november

淑安娜
My China Trip 

--

Op maandag heeft Fred me dan naar de dokter gesleurd. Letterlijk. Omdat ik nog steeds de wc aan het aanbidden was. Hoe het hier in China werkt: je gaat naar een gebouw, tussen de winkeltjes, je stapt binnen en je ziet twee bureau’s staan met daarachter wat planken met medicijnen. Je zegt tegen de ‘dokter’ wat het probleem is, die wil je dan meteen een spuit geven. Gelukkig kan ik héél goed weigeren int Chinees! Dan maar andere medicijnen: laten we beginnen met een smerig goedje. Smerig als in: een bruine smurrie/pasta (die verschrikkelijk naar ginseng en nog iets anders stinkt), daarvan een goeie klodder op je buik. En een grote, heel grote plakker erop (foto beschikbaar op Flickr). En dan schrijft de dokter medicijnen voor: 6 pilletjes voor het eten, 12 erna. Are you kidding me?

Moet wel toegeven dat het heeft geholpen: de parasiet was denk ik al na 2 dagen weg, maar de antibiotica moest ik wel uitnemen omdat ie anders terug kon komen.

--

--