Xingping en Daxingshan tempel

Xingping — Xi’an

淑安娜
My China Trip 
2 min readJan 16, 2014

--

Terwijl alles hier op de campus ondertussen gesloten is, probeer ik af en toe toch eens buiten te komen, waardoor ik deze week toch enkele leuke momentjes heb beleefd.

Vrijdag ben ik met Fred meegegaan naar Xingping, hij ging een vriend helpen bij het uitdelen van flyers en zo konden we meteen een kleiner stadje verkennen. En buitenlanders die flyers uitdelen, das een massahysterie :D Geloof me. In het kleine stadje word je nog erger bekeken dan in Xianyang, en ondanks dat het even vuil is, het heeft toch zijn charmes.

Op maandag gingen we op weg naar Xi’an, waar ik een shoppingcenter onveilig ging maken. Maar eerst zijn we een Boeddhistische tempel gaan bezoeken! En dan nog wel één van de oudste in het land. We waren nog maar aan de prachtige inkompoort of ik werd al begroet door een Boeddhist in zijn religieuze kledij. Eenmaal binnen waan je je in een andere wereld, het was er zo rustig en er waren bijna geen andere mensen. Behalve natuurlijk een of andere luidruchtige, oude Amerikaan met zijn (Aziatische) vrouw die ook de toerist aan het uithangen waren.

Dan hebben we terug op weg naar de metro een fantastisch theehuisje ontdekt, waar je de thee krijgt geserveerd in een flesje dat gesloten is met een kurk, kleine flesjes met daarin gekleurde boodschappen hangen voor het raam, en de gebakjes. Ooh, de gebakjes!

Zelf ging ik voor de creme brulee, die trouwens een perfect krokant suikerlaagje had gebrand, en dan ook overheerlijk was. Maar al die andere gebakjes en muffins en chocomousses deden me ook watertanden (Angie, you know the drill ;)!)

Dan nog even gaan kijken in het shoppingcenter naast de Belltoren (hier vind je veel, heel veel, dus ook wat ik moest hebben) en dan heb ik eindelijk een paar foto’s genomen van de Belltoren. Ik had al op het internet gekeken naar creatieve idees, maar alle foto’s hiervan zijn meestal hetzelfde. Dus, ik heb hem anders getrokken. Voor de nieuwsgierigen: zodra het internet terug deftig werkt (als in: snel genoeg om foto’s te uploaden) krijgen jullie ze meteen. Spijtig genoeg is het internet dezer dagen traag. En met traag bedoel ik 10 of 15 minuten eer ik een gewone pagina geopend krijg. Balen dus. Maar we geven de hoop niet op!

Frietjes

Ondertussen is het ook zelf koken geblazen! De kantines zijn gesloten, onze favoriete restaurants ook, dus als er een hongertje is moeten we zelf ons potje koken. En gisteren waren het: frietjes! Met ketchup en mayonaise!

Met zelfuitgevonden “curryworsten”! (foto’s volgen)

Nomnomnom!

--

--