Sima Nia
mydaily(s)
Published in
4 min readJan 5, 2015

--

پیامی به بی باران عالم هستی

هشدار: این نوشته ی یک مادر منتظر بار-اولی است. بسیار بسیار غیر فمینیستی و در عین حال حقیقت محض است. مادر نامبرده تا اطلاع ثانوی در یک حال خوشی در دنیای خودش به سر میبرد.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — –

اي بي باران عالم بشتابيد و اب در دست داريد زمين بگذاريد و همین لحظه باردار شويد. اگر دلیل کافی ندارید حداقل از مزایای ان باخبر باشید.

  • کلا بارداری تنها دورانی ست که می توانید بدون ذروه ای عذاب وجدان و ترس از قضاوت خودتان و اطرافیان هر چه دلتان خواست بخورید و طلب کنید. كلا در دوران بارداري شما يك هدف و رسالت داريد و ان خوردن است و بس. یک رسم بسیار پسندیده ای هم وجود داره که دوستان و اشنایان هر از چند گاهی با یک قابلمه غذای تازه و گرم و لذیذ در برابر منزل شما حاضر می شوند. قبل از بارداری مطمین شوید تمامی اطرافیان شما با این رسم اشنایی کامل و وافی داشته باشند. اسم این رسم عزیز “ویارانه” می باشد که بنده به تازگی افتخار اشنایی باهاشون رو پیدا کردم.
  • در راستاي بيشتر لذت بخش كردن بند قبل، شما ورزش رو هم كه كلا بي خيال مي شويد! أندك فعاليت روزانه، ميزان كافي ورزش شماست. هر چه بيشتر از ان فشار مضاعف و نا ضروري.
  • در تمامی مهماني ها و دورهمی هایی که غذا و خوراکی بخشی از آن است قاعدتا شما نفر أولي هستيد در صدر صف قرار دارید و غذا را افتتاح مي نماييد. تمامي شرکت کنندگان أعم از بچه ها در اولويت بعدي هستند. در ضمن از شما توقع هیچ گونه کمک و مشارکت قبل و بعد از صرف غذا نمی باشد.
  • شكم قلمبه و طبقه طبقه ي مبارك را كه تا ديروز سبب ننگ و مايه ي قضاوت اطرافيان بود و شما ساعات متمادي را در باشگاه صرف وزنه زدن و عضلاتي كردن آن ميكرديد، از امروز (که سه روز است فهمیده اید باردارید) با افتخار بيرون داده، تنگترين لباس خود را با افتخار به تن کنید و منتظر تعريف و تمجيد و تحسين همگان أعم از اشنا و غريبه شويد.
  • حمل بار كفر مضاعف است! از خريد هفتگي سوپر ماركت برگشته و پدر اينده را در حالي كه كيسه اي پر در دست راست، كيسه اي پرتر در دست چپ، و كيفي پرترين بر پشت از پله ها بالا می رود همراهي ميكنيد و اگر ميل تان كشيد سنگيني بار يك عدد جعبه دستمال كاغذي را از توده ي انبوه خريد شما بر دوش ميكشيد. در تمامي موارد ديگر، معمولا حتي اگر يك بادبزن هم در دست داريد كسي پيدا ميشد كه به شما پيشنهاد حمل بار مربوطه را بدهد. خيلي دقت كنيد كه هر گونه قهرمان بازي و فداكاري شديدا مذبوح تلقي شده و به هيچ عنوان مورد تحسين و تمجيد نيست، پس خود را اذيت نكنيد.
  • خواب راحت به مانند نوزاد! در اثر خستگي طبيعي شما كلا خوابي راحت و طولاني و عميق خواهيد داشت.
  • اگر تاکنون به دلایلی از قبیل عدم رو و وجدان هنوز از مرخصی های بیماری خود استفاده نکرده اید لحظه ی درنگ جایز نیست. رییس شما بسیار خوشحال و از خود راضی خواهد شد که هفته ای یکبار درخواست مرخصی شما را که بدون هیچ توضیح اضافه ای کاملا منطقی و موجه و قابل درک می باشد قبول کند. همین روند شامل مرخصی های ماهانه به بهانه ی اسکن و وقت دکتر و ازمایشگاه و غیره هم می شود.
  • هيچ كسي، حتي خود شما، از خانه ای که یک زن باردار در آن زیست می کند توقع يك خانه ي تميز و مرتب و غذاي لذيذ و اماده ندارد! پس با خيال اسوده تمام بدهي ها به مهمان های رو درواسی دار خود را جبران كنيد.
  • از مشارکت در اكثر كارهاي منزل، از هر گونه تعميرات و رنگ كاري گرفته تا كار كردن با هر نوع ماده ي شيميايي و تميز كننده و اسپري، به صورت صد رد صد معذوريد.

به علاوه ی تمام موارد بالا، شما دایما در یک حال خوشی به سر می برید. قانع شدید؟ الان منقلب و باردار شدید؟

أما راويان أخبار و ناقلان آثار روايت كرده اند كه اين رؤياي شيرين روزي به اتمام می رسد و بعد از نه ماه و نه روز در سخت ترين و دردناك ترين حالت ممكن كه از تصور شما و توصیف بيرون است از يك جايي بيرون ميزند و شما از خواب شيرين به صورت شوك واره مي پريد. عاقلان فرموده اند كه از ان روز تا روز اخر عمر تمامي موارد بالا، “به صورت كاملا برعكس”، تداوم و همچنان مصداق خواهند داشت.

--

--