#NafakaHikayesi — 9

Nafaka Hikayesi
NafakaHikayesi
Published in
1 min readAug 27, 2019

Ev hanımıyım. Şiddet gördüğüm için boşandım. Tek başıma bir kız çocuğu yetiştiriyorum. Yıllardır benim ve kızımın aldığı nafakanın toplamı 500 TL. Bir çocuğun sağlık, eğitim, bakım vs. ihtiyaçları düşünüldüğünde 500 TL yeterli mi? Zaten bu hakkımı alabilmek için dava açmam ve aylarca beklemem gerekiyor. 500 TL nafakayı alabilmek bile bu denli zor. Şu anda kızım ergenlik çağında ve ihtiyaçları ve eğitim masrafları arttı.

Türkiye’de çocuklu dul bir kadının yeniden hayat kurabilmesi kolay mı? Karşı taraf kızını aramıyor, sormuyor. Hiçbir manevi desteği yokken maddi desteği de mahkeme kapılarında uğraşarak alıyoruz. Sorumluluğunu bilmeyen bir babanın icra yoluyla verdiği 500 TL nafaka… Yıllardır mağdurum. Evliliğim süresince çalışmama izin vermedi. Şiddete maruz kaldım. Bir çocukla ortada kalan benim. O kendine yeni bir hayat kurmuş, mutlu, nafaka vermek istemiyor ama ben yeni bir hayat kuramadım. Bir anne olarak hayatımı kızıma adadım.

Mücadele ediyorum çünkü benim bir kızım var. Herkese güvenip evlenemem. İş bulamamam ayrı bir sorun. Bir de dulum. Kimse kötü gözle bakmasın diye boşandım diyemiyorum. Çocuklu ve boşanmış bir kadın olarak mağdurum; yıllardır bir çok ekonomik sorunla , uğraşıyorum. .

--

--