Waarom wij voor Nanopixel kozen

Nanopixel is een bedrijf in volle expansie. Halverwege april startten twee jonge dames hun beloftevolle carrières in het Silicon Valley van Roeselare. Ze vertellen graag wat meer over hun keuze en eerste ervaringen!

Gauthier Creytens — Nanopixel
Nanopixel
5 min readMay 16, 2017

--

Zeynab Biglari Pour — Graphic artist

Flashback: ik ben vijftien jaar oud — het laatste jaar dat ik in Iran verblijf, mijn land van herkomst. In de zomervakantie van dat jaar heb ik drie maanden hobbylessen gevolgd met als onderwerp grafisch ontwerp. Toen wist ik meteen dat ik een grafisch vormgever wou worden. Vorig jaar studeerde ik af aan het KASK in Gent met een master in Grafisch Ontwerp. De zoektocht naar een job die mij op het lijf geschreven staat was begonnen.

Het werd me al snel duidelijk dat het niet zo evident was om als beginnende graficus een eerste job te vinden. Zoals wel vaker bij net afgestudeerden, kreeg ik steeds te horen dat ik niet genoeg ervaring had. Ik ben bij heel veel bedrijven langs geweest voor een eerste gesprek. Van nature ben ik een doorzetter, maar na een jaar zoeken begon de moed mij toch wat in de schoenen te zakken. Precies één maand geleden mailde ik mijn CV en portfolio naar Nanopixel. Mijn enthousiasme kon niet op toen ik de dag zelf nog een antwoord kreeg met de uitnodiging voor een eerste gesprek!

De eerste indruk

Toen ik het kantoor in Roeselare voor een eerste keer binnenliep, was het eerste die mij opviel de sfeer die er hing. Het houten eiland waar twee rijen jonge mensen recht tegenover elkaar zitten, schetste voor mij meteen een beeld van de open communicatie die hier gehanteerd wordt. Veel groen en hout, zetels om efkes te chillen, een VR ruimte en een heel leuk nanocafé met drankjes, koffie en snacks. Ik voelde me meteen goed in mijn vel door die eerste indruk. Het eerste gesprek verliep ook heel vlot, ik mocht rustig vertellen wat ik had gedaan, wat mijn interesses zijn en wat mij motiveert. Diezelfde week kreeg ik meteen een uitnodiging voor een tweede gesprek, iets wat mij echt heel gelukkig maakte op dat moment. Bij geen enkele eerdere sollicitatie werd er met mij zo open en vlot gecommuniceerd. Ik waardeerde de directheid en duidelijkheid van de mensen van Nanopixel.

Gaandeweg het tweede gesprek kreeg ik nog meer positieve energie doordat het opnieuw zo vlot verliep. Op het einde van het interview kreeg ik dan ook meteen een contract voorgeschoteld! Ik kon mijn ogen nauwelijks geloven. Ik mocht eindelijk beginnen met wat ik graag deed, en dan nog in het soort bedrijf waar ik nog niet eens van durven dromen had.

Ik zei tegen mezelf “dit is jouw droomjob Zeynab, doe je uiterste best om jezelf te bewijzen!”.

Wat ik nu al weet

Ik ben momenteel vier weken aan het werk en ik kan nu al zeggen dat Nanopixel als werkomgeving mijn verwachtingen nog heeft overtroffen, ondanks dat die al heel hoog lagen van bij het begin. Lieve mensen, met veel ervaring die ook heel open zijn en altijd bereid om die ervaringen te delen met je. De mopjes vliegen hier in het rond, en naast zijn uiterst serieuze kijk op de prestaties van de werknemers en de kwaliteit van het werk, komt onze CEO op Secretaressedag het kantoor binnen met een boeket bloemen om onze HR manager te verrassen. Ik verlang al om een nanonight te beleven, die naast fun ook de nieuwe werknemers dichter bij de rest van team brengt. Ik kijk er naar uit om mij hier professioneel te ontwikkelen tot een expert, maar ook om veel nieuwe vrienden te maken. Ik wil ook nog mijn collega en mentor Eveline bedanken voor alle hulp en raad die ze me al gegeven heeft!

Graphic gemaakt door Zeynab — voor JBKprojectbouw

Margo Claeys — 3D artist/interior designer

Even terugdraaien in de tijd: eind juni 2016, pas afgestudeerd als interieurontwerpster en op zoek naar de job waar ik al jaren van droom.

Mijn leertraject

Als schoolverlater had ik toch het gevoel dat ik nog niet genoeg kon bieden om in de interieurwereld mijn plaats te gaan afdwingen, dus ben ik extra opleidingen gaan volgen om mijn capaciteiten te versterken. Het begon met enkele opleidingen in België en eindigde met de befaamde Masterclass van de State of Art Academy in Venetië.

De State of Art Academy kan je zien als één van de beste scholen in Europa, zelfs daarbuiten. Je leert er omgaan met de verschillende programma’s en tools om visuele pareltjes tot leven te wekken. Na vier weken van produceren, studeren, oefenen, proberen, falen en terug opstaan ben ik heel wat ervaring rijker. I’m not there yet, but I will definitely get there, watch me! De Masterclass is zo snel voorbijgevlogen; eens terug in België zat ik welgeteld vijf dagen later al bij Nanopixel op kantoor voor een sollicitatiegesprek. Na een vlot en positief onderhoud krijg ik meteen te horen dat ik mag starten als 3D artiste voor de interieur-afdeling. Overdonderd van blijdschap begin ik aan dit avontuur!

De eerste weken

Ik voelde me al van dag één thuis bij Nanopixel, ik noem het eigenlijk meteen al de Nano-familie. De sfeer zit goed en het klikt met de collega’s. Met een team van vier topmeiden behandelen wij de interieur-afdeling. Johanna, Doortje, Marieke en nu dus mezelf.

“Graag zou ik Marieke eventjes in de bloemetjes willen zetten… Voor al haar eindeloze geduld en de hulp die ik de afgelopen weken gekregen heb, ik kan haar niet genoeg bedanken!”

Wat me ook opviel is dat je bij Nanopixel echt wel de kans krijgt om jezelf te bewijzen, je krijgt een eigen stem binnenin het team, jouw mening en inspraak tellen hier mee als geen ander. Dit geeft me een heel goed gevoel en hierdoor ga ik zelfzekerder te werk. Alles samengevat; ik zou mijn job bij Nanopixel voor niets of niemand willen ruilen. Ik ben dan ook enorm trots dat ik deel mag uitmaken van de Nano-familie en kijk er naar uit om mee met hen te groeien. We don’t stop until we reach the top!

Visuals gemaakt door Margo — voor CORES Development — Project Schoonhof (Hoboken)

--

--