Lytt. Og lær (masse)!

Netlife
Netlife
Published in
2 min readSep 26, 2016

Jeg er av typen, som kanskje lider en anelse av såkalt gå-glipp-av-angst. Dette betyr, at noe av det verste jeg vet er å få beskjeden: “Nei, dette skulle du virkelig vært med på” etter at noe spennende har skjedd (uten min tilstedeværelse, naturligvis). Så hvis du, som jeg, har gått glipp av Webdagene frem til nå, ja, da er sannsynligvis også du litt nysgjerrig på hva Webdagene er for noe?

Om noen tenker hvordan i all verden det går an ikke å ha hørt om eller vært med på Webdagene før, kommer her en liten tillegsinformasjon: jeg er en dansk masterstudent, som flyttet til Norge for bare en måned siden. I forbindelse med mitt studie har jeg vært så heldig å få praksissplass hos Netlife Research — som de fleste nok vet er disse arrangørene bak Webdagene, og det er derfor ikke lenger noen unnskyldning for ikke å ha hørt om Webdagene for mitt vedkommende.

Følgende anmeldelse ga meg en liten fornemmelse av, hva man som deltaker på Webdagene sitter igjen med etter konferansen: >>I am blown away! My two days at “Webdagene” last week were so profoundly awesome that I find myself having to write a review. Talk about experience design in practice!>>
Uttalelser som denne hører bestemt ikke til sjeldenhetene. Få klikk på Google og jeg finner et hav av anmeldelser, hvor Webdagene bokstavelig talt roses opp i skyene! Jeg kjenner at forventningene mine til årets konferanse langsomt men sikkert begynner å stige.

Men hva er det helt konkret, som gjør Webdagene til en så god konferanse?
Noen mener det kommer av at Webdagene formmessig kan sammenlignes mer med en festival enn en konferanse. Andre mener det skyldes, at det er lekende lett å skape nye relasjoner på kryss og tvers av bedrifter. De ulike områder og aktiviteter gjør det enkelt og lett å møtes og mingle underveis i konferansen.

Mest av alt er Webdagene i all sin enkelhet, konferansen hvor webbransjen kommer for å lære av hverandre. Her møter du nesten 1000 likesinnede fra webbransjen fra hele verden, som alle kommer med det samme formål: hvordan bli enda dyktigere til å designe bedre og mer brukervennlige digitale løsninger.

Så enten du kommer for gratis kaffe, is og godteri, eller det faglige utbyttet, så tror jeg uten tvil at Webdagene er verdt et besøk. For de interesserte forsøker Netlife Research med årets program blant annet å se nermere på hva større, etablerte bedrifter kan lære av mindre og kulere oppstartsbedrifter og måten de jobber på.

Hvis dette høres ut som noe for deg, eller kanskje noen i din bedrift, må du ikke drøye med å trykke på den grønne knappen på siden her: webdagene.no

[caption id=”attachment_25478" align=”alignnone” width=”620"]

Et lite glimt fra Webdagene 2015

Et lite glimt fra Webdagene 2015[/caption]

Sees vi i Oslo Spektrum?

--

--

Netlife
Netlife

Digitalbyrå i Oslo og Bergen. Vi lager lager digitale tjenester folk har glede og nytte av.