Notes Muji

Piotr Chmiel
Never Assume
Published in
2 min readAug 27, 2018

Muji jest jednym z moich ulubionych sklepów. Ich produkty są prosto i funkcjonalnie zaprojektowane, do tego bardzo dobrze wykonane i trwałe. Kupuję u nich różne rzeczy, od sprzętów domowych do ubrań. Najczęściej jednak wybieram coś z półek z materiałami piśmienniczymi.

Ostatnio trafiłem tam na nowe notesy z 32 kartkami w linie, w rozmiarze A5 (dla mnie najlepszy format). Na pierwszy rzut oka nie robią one wielkiego wrażenia, bo papier jest bardzo delikatny, wręcz cienki, nie mają też osobnej oprawy, po prostu na pierwszej stronie w prawym dolnym rogu wydrukowana jest metka. Gdy jednak kupiłem jeden (cena uzasadnia taki eksperyment) i zacząłem próbować na tym notesie moje pióra i atramenty, to okazało się, że papier zachowuje się znakomicie. Nawet mokro piszące Platinum Preppy M z niebiesko-czarnym atramentem Platinum nie rozlewało się, nie przeciekało na drugą stronę i nie prześwitywało zbyt mocno (nie utrudniało odczytania tekstu na drugiej stronie). Bardzo ciemne kolory atramentu są oczywiście nieco bardziej widoczne, jednak nadal nie ma problemu z prześwitywaniem.

Ponieważ papier w tych notesach jest niewybielany (wyraźnie brązowy kolor kartek), lub wybielany tylko częściowo (kawowy odcień kartek), to używany atrament ma tendencje do lekkiej zmiany koloru i lepiej pisać ciemniejszymi kolorami. Warto też mieć jakieś etui, ja wpinam takie cienkie notesy do Roterfaden Taschenbegleiter, gdzie świetnie pasują.

Ogólnie mówiąc, jestem bardzo zadowolony z tego zakupu, jak zwykle zresztą w tym sklepie. Będzie miłą odmianą od innych notesów.

Są też wersje w rozmiarze B5.

--

--

Piotr Chmiel
Never Assume

Inżynier, entuzjasta Apple i gadżetów ułatwiających życie.