Designfasen // Interaksjonsdesign

Annika Oestreich
2 min readDec 18, 2014

--

I denne fasen fokuserte jeg på Wireframes, for å se om jeg kunne sette mine tanker om til et design. Jeg syns at for akkurat noe sånt er et best å bruke Wireframes. Jeg kommer til å vise noen eksempler nå på mine Wireframes.

Wireframes

Når det gjelder Wireframes, så har jeg veldig enkelt bare designet noen slags skisser og visste grovt hvordan nettsiden min skal være bygget opp. Som jeg hadde tenkt meg så er “Hjemmesiden” veldig kort som bare introduserer kunden til siden. Det skal stå litt om Horgen Gård der, pluss kanskje ett bilder ved siden av teksten, som jeg er ikke helt sikker på ende. Når man kommer så til “Om oss” siden, så får man litt mer informasjon om Horgen Gård, det skal ikke bare være en liten introduksjon, men det skal inneholder masse nyttig informasjon for kunden. Det skal være bilder ved siden av teksten, for å knytte bildene til teksten, sånn at kunden får også en litt visuellt forståelse for informasjonen som står i teksten. Det samme igjen skal skje på “Produkter” siden, pluss på alle andre sider som skal være på nettsiden også. Siden blir lengre jo mer informasjon/tekst som skal stå på siden. Dersom en siden har mindre informasjon enn siden før, så blir siden igjen kortere enn den fra før. Grunnen til hvorfor siden har forskjellige lengder, er rett og slett fordi kunden skal kun scrolle ned på siden de klikket på. Sidene skal bygges opp brukervennlig og praktisk. Kunden skal ikke klikke seg så mye rundt, det er mye lettere når de bare må scrolle ned for å lese alt om kategorien de klikket seg inn på.

--

--